Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2024


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ook pepers en paprika. Even tellen hoeveel soorten.
34 soorten. Sommige gouwe ouwe en veel nieuwe.

Oranje, rode en gele punt pap Spaanse
Marconi golden
Pap violetta
Patio paragon
Padilla bajio
Purple peach
Mango stumpy
Doux tres long de laude van @appelvrouw
Blended lemon mijn nieuwe favoriet! Ooooo crunchy sappig heet, nomnomnommmm
Pdp
Holy moly
Sugar rush stripey
Shishito
Madre de vieja (3e x want kan me de smaak gewoon niet herinneren, weinig indruk gemaakt!)
Aji marchant
Dedo de moca
Dulce d’italiano
Machu pichu
Sweet pickle
Beaver dam
Numex suave orange van @claudy
Numex sandia

Ik heb nog plek voor 3 soorten. Nou ja. Plek… in het kweek bakje. Niet zo zeer in de kas

Alles is wat ruim gezaaid. Minimaal 3 van alles, maar de paprika’s veel te veel. Stuk of 10 per soort. Niet geteld. Het is níet allemaal voor mezelf. Ik zaai ook voor mijn moeder die het in april of mei meeneemt naar Turkije. Afgelopen jaar is dat haar heel goed bevallen. Zo had ze andere rassen capsicum en tomaat dan ze zelf ooit zou kweken. Heel leuk.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

In navolging van @MSDG ook uien gezaaid.
Een tuinbuur zaait ze altijd in januari in de koude kas en plant ze later uit. Ik doe ze ook op de vloerverwarming, en als ze kiemen dan naar de kas. Gaat iets sneller. Overigens hoop ik dat het tegen die tijd niet meer vriest.
Hoe gaat dat bij jou @MSDG ? Hebben ze een klap van de vorst gekregen?

Tray met 77 vakken, gevuld met: Chinese bieslook van Stan W (zaad uit 2022), en gewone bieslook, stengelui en 3 soorten uien (zaad uit 2020-2021, dus wat dikker gezaaid dan 3 per vakje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste pepers gezaaid numex big Jim, sugar rush peach en sugar rush stripey
@woldistel natuurlijk lagen de zaden gewoon in de doos bij de nagellak duuuh en nog 2 soorten uit Turkije die niet pittig zouden moeten zijn -mazamort en carliston-, maar de mazamort zaden roken wel erg scherp… dus ben benieuwd.

En wat basilicumzaden rondgestrooid om de plant weer wat voller te krijgen.

Edit:

Ik heb alle zaden weer netjes bij elkaar en nog wat meer gezaaid
Waar moet ik in hemelsnaam alles laten?!

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even aan het bijzaaien geslagen.
De lege vakjes zaten me niet lekker. Viel op zich mee bij nadere inspectie.
Sweet banana en purple Peach hadden nul opkomst. Deze zijn van mezelf danwel gekregen. De overige niet opgekomen pepers zijn van peperzaden.nl
Botte pech of geen goede zaden? Wel opvallend.
Gaat om 9 soorten van hen… misschien toch maar mailen. Wel alles zunig bijgezaaid.

Heb veel zin om eigenlijk alles maar te zaaien. toch maar even inhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de helft van de kas schoongemaakt en opgeruimd. Ontdaan van etiketten en nog wat wildernis wat er was. De peper die het tot aan de strenge vorst heeft gedaan, heeft nog 4 pepers. Die heeft een aai gekregen.

In de kas gezaaid: zonnebloem lemon Leopold. Die is zo lief geel en een zonnebloemenmix. Bevalt goed om al vroeg in het jaar te genieten van zonnebloemen.
1 compleet zakje blauwe lathyrus uitgestrooid, want die blauwe tinten doen het altijd superslecht…
Een dahlia pompon mix
2 soorten ui een witte en een rode.
En een pompoen. Gewoon, omdat het kan. Niet omdat ik denk dat ik er geluk mee heb.
Een stuk of 10 gieters bootwater gehoost. 1 volle gieter in de kas achtergelaten.

Ook spinazie gezaaid, vroeg reuzenblad. Nou. Ik zeg, the game is on!

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent er vroeg bij.

Hier wat selderijplanten van de volle grond onder plat glas gezet, omdat ze in de weg stonden en voor nog een laatste keer mooi blad.

Ook de snijbiet die in de weg stond in de lage kas gelegd, morgen de dikke wortels daar planten voor nog wat mooi blad.

De planten hadden een tik gehad van de vorst maar ze leven nog wel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@patrijs
Pompoen is ook wel veel te vroeg, maar ik zaaide dat vroeger op zonnige winterse dagen met de kinderen, omdat ze dan zaailust hadden. Dat zijn lekker grote zaden voor in kleine kleuterknuistjes. Geen ramp als het niet opkwam. Was voor hun plezier. En dan kwamen die zaden alsnog een paar maanden later op en bleken tot overmaat van ramp de sterkste planten. Dat ik nu al zonnebloemen zaai, komt door de kippen. Dan hebben ze niet alles opgepikt en gaat het kiemen. Heb je ineens in mei al prachtige zonnebloemen in bloei. Leuk man.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...