Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2024


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Tomatenplanten voor de 2e keer verpot en daarmee voorzien van verse bemeste potgrond. Hierna gaan ze t.z.t. de volle grond in.

(Eindelijk) de amarant en kuri pompoen gezaaid. Er was weer plek op de vensterbank.

4-tal verschillende dahlia’s opgepot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren: Zeekraal, Tijm, Oregano

De tomaten (voor buitenteelt) heb ik maar een weekje doorgeschoven. Er is nog even geen plek vrij op de warmtematjes en onder de LED battens.

 

Huidige stand van zaken:

 

20240402_zaailijst2024.png 

 

  • Like 1

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gezaaid : courgette black beauty, komkommer johanna, lollo rosso sla, hoge strobloem en spruitjes Long island improved en 18 slaplantjes uitgeplant, die kunnen lekker inregenen met dit weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-4-2024 om 06:35, henkg zei:

Gisteren: Zeekraal, Tijm, Oregano

De tomaten (voor buitenteelt) heb ik maar een weekje doorgeschoven. Er is nog even geen plek vrij op de warmtematjes en onder de LED battens.

Blij om te zien dat het geen probleem is om nu nog tomaten te zaaien. Ben al ruim een maand later dan andere jaren en begon mij toch zorgen te maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop (ook) 3 weken achter met de zaai van de tomaten (en de rest, tot nu toe alleen paprika en peper gezaaid, vorig jaar en dit jaar erg druk wegens huiselijke omstandigheden, lees: gezinsuitbreiding).
Maar dit weekend moeten de tomaten zaden echt de grond in! Plus de rest hopelijk ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezaaid zijn 5 kleuren snijbiet, chioggia en burpee's golden bietjes, spinazie, worteltjes, peterselie, sla, rucola en radijzen. Alles lekker in de vollegrond. 

Veel peper- en paprikaplanten in grotere potten gezet. Ook al een paar in de tunnelkas op de volkstuin geplant. Best vroeg, maar het waren planten waar ik erg veel van had;  Habanada, Bola en Mirasol. Dus ook weer een goeie proef om te kijken of ze nu gelijk stoppen met groeien als we eventueel weer bewolkt weer met koude nachten krijgen of dat het toch meevalt 🤷. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste zomerbloeiers geplant en wat cosmea white puff. Nu maar hopende de slakken er van afblijven. f9f157565d721c4c00c29d3e85a7fb70.jpg

De gladiolus mix bolletjes waren zo mini, nog nooit zo klein gezien of gehad. Ben benieuwd hoe groot ze gaan worden. Nerines vind ik altijd zo mooi delicaat. Leuk ze nu ook in eigen tuin te hebben. Laat die zomer maar komen hoor!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel optimistisch een aantal tomatenplanten al in de tunnelkas uitgeplant. Van Soldacki en Dark Galaxy had ik extra zaailingen en een ander stel tomaten woont ook al een week in de kas bij huis, dus ik dacht vooruit maar dan. Alles wel voorzien van ijzerfosfaat slakkenkorrel, nadat ik eerst alle hoekjes en gaatjes had afgezocht. Vooral jonge naaktslakken zijn heel goed in zich verstoppen.

Van de vorige week uitpeplante pepers zijn de Bola en de Mirasol nog in leven, maar de Habanadas zijn volledig opgegeten door de slakken. Die zijn als plant dus ook al lekker! Gelukkig heb ik de mooiste planten nog gewoon in huis. 

 

Ook nog maar een paar rijtjes sla diversen gezaaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag vandaag dat de courgettes en de komkommers uitkomen. De pompoenen zijn gezaaid en vandaag zag ik de eerste rode bietjes opkomen. Vanmiddag heb ik 66 Frieslanders gepoot en mijn aarbeienbed ontdaan van akkerpaardestaart, muur enb nog wat klein grut dat er niet thuis hoort. De aardbeien bloeien al volop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...