Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2024


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Tweede batch tomatenzaailingen in grotere potten gezet. De ene helft staat nu in de kas achter huis en de andere helft nog binnen. Ook wat pepers en paprika's in grotere potten gezet. En ook de ene helft in de kas en de andere nog in huis. Toen ook nog maar pompoenen, meloenen, komkommers en courgettes voorgezaaid. Ik wilde eigenlijk nog even wachten, want ik vind het weer dit jaar toch wel lang koud en nat, maar nou ja, ik was toch bezig. Nu alleen nog een hele zooi bloemen zaaien de komende weken en dan zit het voorzaaien er weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hibiscus (rosella) en okra zaailingen, waarvan ik de zaden vorig weekend op een papiertje te weken heb gelegd, vandaag eindelijk opgepot.
Hibiscus 37 stuks en okra 16. Enkele waren al verrot, gelukkig niet in deno gedaan want dan waren ze 100% verrot geweest vanwege geen zuurstof.
Morgen de nog niet ontsproten mais oppotten, die heb ik gisteren op dezelfde manier te weken gelegd.

Hopelijk ook nog wat meer zaaien, de wedstrijd zaden liggen ook maar in hun zakje te wachten op betere tijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_5779.thumb.jpeg.26212ada3fda8e8861a0533e9db231fa.jpegHeel blij met wat ik vanochtend aantrof: de klimspinazie is opgekomen. Ik had er weinig vertrouwen in omdat ik ze per ongeluk veel te lang had voorgeweekt: maar liefst 8 dagen in een glas water. Vergeten. Precies een week geleden toch maar die 6 zaden gezaaid. Verwacht dat ze verrot zouden zijn. En wat blijkt, i.p.v. een kiemtijd van 3 weken, zijn er 4 in 1 week opgekomen! Ze hebben allemaal een eigen kasje gekregen 😃.

 

IMG_5778.jpeg

IMG_5779.jpeg

aangepast door Dahli
  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tomaten van juras overgezet in een grotere pot. 
26 slakken geraapt uit de kas

kruiden gezaaid thijm, basilicum,kervel, valeriaan, dille,anijs,oregano,selderie, peterselie,

Veel is opgegeten door de slakken, de pepers, komkommer, sla, dahlias paprika van mtd.

flink dan maar wat mini plantjes gehaald.

paprika, komkommer, courgette, rodekool, bloemkool, etc

ziy er weer gevuld uit🥰 

IMG_8066.jpeg

IMG_8067.jpeg

IMG_8068.jpeg

IMG_8071.jpeg

IMG_8070.jpeg

IMG_8065.jpeg

IMG_8069.jpeg

  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een paar zonnekloppers gezaaid en voor het eerst ook op tijd de spruiten. 🤣

 

Courgettes: Black Beauty, Golden Glory F1 en Lungo bianco.

Pompoen: Musquee de Provence, Amoro F1, Uchiki kuri en Early nutter F1.

 

Spruiten Igor F1 en dille. Zowel spruiten als dille zijn voor mij tot nu toe echt een flinke uitdaging geweest, maar het zal me toch eens gaan lukken. 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nog roodnerf rucola, bladmosterd "Giant Red", en "Purple Frills" gezaaid. De vorige zaaironde staat nu oogstklaar-met-mate.

 

Vooral de Dragon's Tongue rucola gebruik ik graag, voor kip tandoori, al heb ik geen tandoor- slechts marinade en een braadpannetje. Ik hou van een sterke rucola smaak- en deze bevalt me het best..

 

Verder nog een Cherimoya pit gezaaid. Update daarover volgt in een jaar of 6...😅

 

Telt schaduwgazon graszaad hier ook mee? De nieuwe buren doen zo nodig nog minder aan snoeien van hun boom- en de andere  buurman is nog op korsakoff vakantie... Iemand nog 8m hoge Laurierkers nodig?...

 

Afijn, de wijnbes doet het er goed onder.. ik moet niet klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde meer zonnebloemen zaaien want in de kas heb ik er nog maar 2. Vind ik overal zonnebloemen buiten die opgekomen zijn uit gevallen zaad ik hoef geen zonnebloem stress te hebben. Tenzij deze worden opgevreten natuurlijk…

Ik heb nog 4 x black beauty courgette gezaaid. Dan moet ik altijd aan mijn tante denken. Ik kocht die zaden altijd voor haar als ik naar Turkije ging. Vond ze zo lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag van mijn 5 soorten tomaten er van iedere soort eentje buiten in de volle grond gezet. Met de temperaturen van de komende 2 weken durfde ik het aan (+ met reservemateriaal in het foliekasje 😉). En de 3 kuri-zaailingen zijn opgewaardeerd naar P9. Die gaan vannacht voor het eerst op kamp in het foliekasje. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...