Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2024


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Net op de markt een zwarte moerbei (voor €2 en wat geduld wil ik best eens kijken of t wat is), een rode druif en een behoorlijk grote en volle paprikaplant gekocht (de gezaaide zijn nog behoorlijk ielig, dus nu wat meer zekerheid). 

 

De eerste 2 gaan vanmiddag naar mn nieuwe tuin, de laatste blijft thuis en gaat zodra t kan in mn kleine 'kasje' in de voortuin.

 

Verder vanmiddag de bonen toch echt de grond in jagen, ik neem t risico want ze worden gewoon te groot voor de vensterbank, en kijken of ik t een en ander aan bladgroente en knollen kan zaaien.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel uitgeplant. Bonen (iets te vroeg), komkommer, heel veel bloemen, augurken, radijs, paksoi en spinazie. En de tomaten en paprika's hun definitieve plekje gegeven. In de gewone tuin veel zooi tussen de stenen gepeuterd.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allé tomaten uitgeplant in grotere potten waar de meeste ook de rest van hun groei periode in zullen blijven. De planten blijven ook meteen buiten ze zijn voldoende afgehard. Nu maar hopen dat het weer mee zal vallen.

  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad 🤞.

Daar was ik in de achtertuin ook mee bezig. Het is een flink geschuif. Wat hier staat moet naar daar en wat in die pot staat kan daarheen, maar dan moet dat daar eerst weg. Pffff. En dit kan daar staan, maar welke wou ik dan ook alweer op de moestuin zetten en moet ie dan in vollegrond of zal ik hem toch in vollegrond zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winter wortels gezaaid met zaad uit 2021. Ik ben benieuwd.

nieuwe al klaar liggen.

 

slakkenvallen (15) opnieuw gevuld met bier en geplaatst. Mag dat hier gepost worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hèhè, het is gedaan. Vandaag de laatste twee soorten gezaaid:

- Dille

- Zonnebloem, ras zou 2 à meter hoog moeten worden. Véél: ik ga ook aan guerilla gardering doen.

 

Over een paar (?) dagen alleen nog even de opkomst noteren, op dit Excel lijstje:

teeltlijst2024_20240510.png

 

Ik heb dus niet te klagen over de opkomst, voor zowel het aantal dagen als het percentage.

  • Like 1

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bonen gelegd, En nog maar wat pepers, tomaten, aubergines en paprikaplanten in de tunnelkas gezet. Want ik weet niet zo goed, waar ik alles kwijt moet. 

Ook twee tomatenplanten in vollegrond gezet, spannend!

Volgend jaar toch maar eens keuzes maken en niet alles zaaien wat ik leuk vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Alle Peperplanten verplant naar grotere potten, de Mme Jeanette staat in haar definitieve pot. Ze doet het geweldig. Omdat we toch naar het tuincentrum moesten voor een mooie plant voor mijn schoonmoeder morgen, toch nog wat zaadjes gekocht: blauwe dubbele korenbloem en blauwe vlas. Die worden morgen gezaaid. Verder nog wat salvia’s gekocht en vanavond direct uitgeplant. En oh ja, geïnspireerd door het maggi-oogst-topic ook nog een extra maggiplant meegenomen en geplant.

aangepast door Dahli
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
15 hours ago, jootje said:

Ik ga voor je duimen, Arja! 

Het heeft geholpen! Volgens mij zitten slakken op oneven dagen bij de buren en op even dagen bij ons. Gisteravond geen enkel exemplaar gevonden, maar misschien was ik ook een beetje afgeleid door de jacht op het noorderlicht. 

 

Edit: er zijn wel slakken geweest, want een van de vijgen is weer helemaal kaal. Alle blaadjes op. Snik.

aangepast door Arja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...