Erny Geplaatst: 13 oktober 2024 Geplaatst: 13 oktober 2024 Soepweer, dus soep. Alle groenten en kruiden uit eigen tuin, de rest helaas niet. Had net lekker door bos gewandeld, harde wind, beetje regen, zon... alles. Dus dan lust ik erna wel een soepje. 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 (aangepast) Gevulde kippensoep met groente uet en kip van de boer Nou... foto zit er echt niet uit. Ziet heel donker en echt niet appetijtelijk 😪 15 oktober 2024 aangepast door Lia56 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 Gisteren het broodje van Appelvrouw opgemaakt, met een courgettesoepje. Vandaag een brood van... volgens mij @bonnie f. Leuk hoor, al die moestuinforumbroden 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 Gevulde kippensoep met groente uet en kip van de boer Nou... foto zit er echt niet uit. Ziet heel donker en echt niet appetijtelijk Maar was vast heel erg lekker! 2 1 Quote
Mellie Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 Soesterknollen met vers gedraaide chilivlokken! En nog in de pan, gestoofde kikkererwten met een belachelijk heet pepertje en eigen tomaten. 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 Gisteren Stamppot van koolrabi met geslowcookerde veldriblappen en dus ook lekker sju😋 Als toetje peren compôte met peertjes van @Anna3 Vandaag Vadouvan andijvie ( @Jorieke123 ) als bijgerecht bij eenden nasi. ( We hadden twee dagen eendenkarkas op de houtkachel, na dag één heb ik het vlees van de botjes gehaald dat gaat in de nasi vanavond). Vanmiddag de laatste boterham met de kweeperengelei van @jootje Alles weer heerlijk wat een support👍 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 Hier weer eens een grote flink gevulde salade met/van radicchio, een appeltje, rode paprika, oranje paprika, nog wat tomaatjes, en lekker wat Parmezaanse kaas (uit Zelhem ) 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Rookie Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 32 minuten geleden, Mellie zei: Soesterknollen Ik heb er even op gegoogeld, ik had er nog nooit van gehoord. Leuk! Is dat ook zo'n vergeten groente? Quote
Gitta Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 (aangepast) Tomaten/paprika soep,met tomaten, paprika's, knoflook, blad selderij en bosuitjes uet. Vergeten om na het pureren nog een foto te maken. 15 oktober 2024 aangepast door Gitta Foto toegevoegd 3 Quote
jootje Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 Soesterknollen….Voor mij geen vergeten groente, hoewel ze een tijd hier niet geteeld zijn. Mensen die geboren en getogen zijn in Soest, worden ook Soesterknollen genoemd. Dus zowel mijn verkering als ikzelf zijn Soesterknollen! 7 Quote
Mellie Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 Ik heb er even op gegoogeld, ik had er nog nooit van gehoord. Leuk! Is dat ook zo'n vergeten groente? Sja, is het een vergeten groente… niet in Turkije. Hier wel? Ik zie ze nooit in de reguliere supermarkten en standaard bij de Turkse winkel. Dus misschien wel. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 Je ziet hier ook wel knolletjes hoor vooral in de bio winkel maar ook op de markt. Meiknolletjes heten ze meestal. Zelden bij de grootgrutter nee. In Frankrijk standaard in alle winkels daar wordt er heel veel mee gekookt. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 Van alles in een koekenpan gemikt: het echt allerallerlaatste maïskolfje (nou ja, zonder kolf... alleen de korrels), paprika, 2 aangevreten bietenputzwammen, een restje gekookte bietjes, en wat ik verder nog maar kan vinden. Daar eten we dan langzaam gegaarde eendenpoten bij. En dan straks ook nog een appeltaartje van appelvrouwtje als toetje 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Rookie Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 Griekse stoofschotel met aardappel, groene bonen, tomaten, wortel, ui, knoflook en lenteui uet. Met feta. 4 Quote
Dahli Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 Pompoensoepje met pompoen, pepertje en groen van st jansuitjes uet, ui en knoflook kwamen van de groentenman. Was lekker! 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 17 oktober 2024 Geplaatst: 17 oktober 2024 prutje van restje kip, paksoi, knof, peper, paprika en uien ( tuurlijk ook kruiden) met zilvervliesrijst 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 17 oktober 2024 Geplaatst: 17 oktober 2024 Een restje stamppot koolrabi uit de oven met wat kaas erop natuurlijk en een enorme bietensalade van twee Veldbieten met veel verse kruiden uit eigen tuin, peterselie, basilicum( uit de vensterbank) knoflookbieslook, marjolein( die loopt op het eindje n dragon. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 17 oktober 2024 Geplaatst: 17 oktober 2024 Jum! 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 17 oktober 2024 Geplaatst: 17 oktober 2024 Op de kachel gepoft of in de oven? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 17 oktober 2024 Geplaatst: 17 oktober 2024 In de oven, te warm voor de kachel! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gitta Geplaatst: 17 oktober 2024 Geplaatst: 17 oktober 2024 Een heerlijke ovenschotel met pompoen, courgette en tijm uet. De andere kruiden, bonen, rode uien en aardappelen kwamen uit de supermarkt. 1 Quote
hazeltje Geplaatst: 18 oktober 2024 Geplaatst: 18 oktober 2024 Heerlijke patisson soep hadden we gisteren. 1 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
appelvrouw Geplaatst: 18 oktober 2024 Geplaatst: 18 oktober 2024 Voor zometeen: stamppot van aardappel en zoete aardappel en radicchio op smaak gebracht met verse gember! en een pepertje. En omdat we graag smullen er een Veldvarkensrookworst erbij. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 18 oktober 2024 Geplaatst: 18 oktober 2024 Wij weer van alles in 1 pan: osse-gehakt, paprika, suikermaïs, en verkruimelde gepofte kastanjes. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Rookie Geplaatst: 18 oktober 2024 Geplaatst: 18 oktober 2024 Bietjesstamppot met vega schnitzel (die trouwens verrassend goed eetbaar was). 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.