Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2024

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Soepweer, dus soep. Alle groenten en kruiden uit eigen tuin, de rest helaas niet.

Had net lekker door bos gewandeld, harde wind, beetje regen, zon... alles. Dus dan lust ik erna wel een soepje. :mrgreen:

• Like 3
Geplaatst: (aangepast)

Gevulde kippensoep met groente uet en kip van de boer 

17289761810832306005214680767647.jpgNou... foto zit er echt niet uit. Ziet heel donker en echt niet appetijtelijk 😪

aangepast door Lia56
  • Like 1
Geplaatst:
Gevulde kippensoep met groente uet en kip van de boer Nou... foto zit er echt niet uit. Ziet heel donker en echt niet appetijtelijk 

Maar was vast heel erg lekker!
  • Like 2
  • Thanks 1
Geplaatst:

Gisteren Stamppot van koolrabi met geslowcookerde veldriblappen en dus ook lekker sju😋

Als toetje peren compôte met peertjes van @Anna3

Vandaag Vadouvan andijvie ( @Jorieke123 ) als bijgerecht bij eenden nasi. 
( We hadden twee dagen eendenkarkas op de houtkachel, na dag één heb ik het vlees van de botjes gehaald dat gaat in de nasi vanavond).

Vanmiddag de laatste boterham met de kweeperengelei van @jootje

Alles weer heerlijk wat een support👍

• Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
32 minuten geleden, Mellie zei:

Soesterknollen 

Ik heb er even op gegoogeld, ik had er nog nooit van gehoord.

Leuk!

Is dat ook zo'n vergeten groente?

Geplaatst: (aangepast)

Tomaten/paprika soep,met tomaten, paprika's, knoflook, blad selderij en bosuitjes uet. 

20241015_172239.jpg

Vergeten om na het pureren nog een foto te maken. 

aangepast door Gitta
Foto toegevoegd
  • Like 3
Geplaatst:

Soesterknollen….Voor mij geen vergeten groente, hoewel ze een tijd hier niet geteeld zijn. Mensen die geboren en getogen zijn in Soest, worden ook Soesterknollen genoemd. Dus zowel mijn verkering als ikzelf zijn Soesterknollen! 

• Like 7
Geplaatst:

Ik heb er even op gegoogeld, ik had er nog nooit van gehoord.
Leuk!
Is dat ook zo'n vergeten groente?

Sja, is het een vergeten groente… niet in Turkije. Hier wel? Ik zie ze nooit in de reguliere supermarkten en standaard bij de Turkse winkel. Dus misschien wel.
  • Like 2
Geplaatst:

Je ziet hier ook wel knolletjes hoor vooral in de bio winkel maar ook op de markt. Meiknolletjes heten ze meestal.  Zelden bij de grootgrutter nee. In Frankrijk standaard in alle winkels daar wordt er heel veel mee gekookt.

• Like 3

Geplaatst:

Van alles in een koekenpan gemikt: het echt allerallerlaatste maïskolfje (nou ja, zonder kolf... alleen de korrels), paprika, 2 aangevreten bietenputzwammen, een restje gekookte bietjes, en wat ik verder nog maar kan vinden. Daar eten we dan langzaam gegaarde eendenpoten bij. En dan straks ook nog een appeltaartje van appelvrouwtje als toetje :) 

• Like 2
Geplaatst:

Een restje stamppot koolrabi uit de oven met wat kaas erop natuurlijk en een enorme bietensalade van twee Veldbieten met veel verse kruiden uit eigen tuin, peterselie, basilicum( uit de vensterbank) knoflookbieslook, marjolein( die loopt op het eindje n dragon.

• Like 3

Geplaatst:

Een heerlijke ovenschotel met pompoen, courgette en tijm uet. De andere kruiden, bonen, rode uien en aardappelen kwamen uit de supermarkt. 

20241017_180651.jpg

20241017_180658.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Heerlijke patisson soep hadden we gisteren. 

• Like 1

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Voor zometeen: stamppot van aardappel en zoete aardappel en radicchio op smaak gebracht met verse gember! en een pepertje. En omdat we graag smullen er een Veldvarkensrookworst erbij.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...