Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2024

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren: salade met/van radicchio en koolrabi en daikon en zoetzure bietjes. Plus lekker wat eigen gemaakte Parmezaanse kaas. En daarbij een pompoensoepje. 

Vandaag: salade met/van radicchio en koolrabi en daikon en zoetzure bietjes. Plus krokant gebakken blokjes buffel-paneer van de Stoerderij. En we aten er een broodje kaaskroket bij. Helemaal niet uit eigen tuin.

Morgen: salade met/van radicchio en koolrabi en daikon en zoetzure bietjes. Ik weet nog niet wat de topping gaat worden, en ook nog niet wat er er verder bij gaan eten. 

• Like 2
Geplaatst:

Gisteren een gratiné van zoete aardappel pastinaak en biet en blauwe kaas.  Omeletje erbij met verse tijm.

Vandaag stamppot van palmkool met rookworst en appelmoes toe.

Morgen trouwdag dus uit eten🥰 

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Slaoi en pompoensoep met eigen kruiden. De flespompoen heb ik gekregen en heb ik in 2 x gebruikt. Dat was de grootste flespompoen ooit. Ik denk 3 x normaal formaat zo kan het dus ook.

• Like 1
Geplaatst:

Wij maakten Pinza's, met daarop van alles uit de winkel, maar wel met kappertjes uet (het zijn dus geen echte kappertjes, maar ingemaakte onrijpe zaden van de oost Indische kers). Erg lekker. 

• Like 2

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Een lekker pompoensoepje met twee minipompoentjes uit eigen voortuin. Ik was blij verrast dat er zich zoveel vruchtvlees ( en zo weinig pitten) in de goed afgerijpte mini uchi Kuri bevond.

Met wat vers kruid natuurlijk!

D142745D-C55C-4C37-83B2-21C4E32D39A9.jpeg

• Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Salade met bleekselderij, lamsnek met veel kruiden en ui, saus van gedroogde paddenstoelen en een zelfgemaakte focaccia. Die laatste was echt heerlijk maar nog niet zoals ik wil. Toch is de toevoeging van semolameel wel een blijvertje.

• Like 4

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

We dronken net een soort koffie-zwartmoeskervelzaad-mengsel. Niet bewust... maar Joep dacht dat het bakje met gemalen zwartmoeskervelzaad op het aanrecht een restje gemalen koffie was, en heeft het dus samen met wel-echte-koffie, in het filter gedaan. Het was niet... lekker :D  (ook niet VIES trouwens, maar wel vreemd en ik heb mijn beker toch maar niet leeggedronken)

• Like 4
Geplaatst:

Hahhaha, @Jorieke123 ik moet wel heel erg lachen dat je het toch in dit draadje post. Terecht natuurlijk, maar toch. 

Ik vind het wel klinken als een soort heksenbouwseltje. 🧙‍♀️

Ik ga zo uientaart maken, daar komt alleen tijm en laurier uet aan te pas. 

• Like 2

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst: (aangepast)

Donderdag: overblijfsel van de krokante aardappelen opgewarmd en dan met een broodje. Moet ik volgende week weer maken zei mijn man. Een stuk is veel te weinig.

Vrijdag: overblijfsel van de vegetarische balletjes opgewarmd, ook met een broodje met saus uit een fles.

Zaterdag: Chili sin carne, met een prei erbij, vegetarische hak. De bonen waren al een jaar oud, 2 uur gekookt en later met de groente nog zo'n half uur, maar toch nog stevig helaas.

Zondag: vandaag weer gemakkelijk. Diverse hapjes zoals: augurk met lapje salami. olijven, stukjes brood met pesto die ik had ingevroren, basilicum was uit de tuin.

aangepast door Petrasmoestuin
  • Like 1
Geplaatst:

Gedroogde bonen eerst voorweken (ik doe altijd een dag van tevoren in de koelkast) en dan pas koken. Eerst water verversen, dan half uurtje koken en dan zet ik de boel in een dikke handdoek in bed (hooikist-principe) tot het gaar is. In de ochtend in bed is 's avonds gaar 😄

• Like 2
Geplaatst:

Stoofvlees met eigen gedroogde oesterzwammen en kruiden. Lekker! Ook het weekvocht in de pan gedaan.

f465a0434f186a992d4a9b4ab62fc94d.jpg

Waren heel mooi opgezwollen en mals geworden. Soms heb je zo’n dikke steel dat maar taai blijft.

• Like 2
Geplaatst:

Radicchio salade met gekookte bietjes, gedroogde (en weer geweekte) tomaatjes, vensterbankpesto, en mozzarella van de Stoerderij. Met een pompoensoepje er bij. 

Gisteren: palmkoolstamppot met veldvarkenrookworst :) 

En nu laat ik wat pompoenpuree uitlekken, om morgen weer een lekkere lading pompoenkoekjesdeeg te maken. Dat vries ik dan in, en dan kan ik steeds een paar koeken afbakken. Er gaan ook hazelnoten door, en rozijnen, en kastanjemeel, en wat al niet meer. 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...