Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jaaah, biggen leuk!

Hier zijn de Beertjes sinds vorige week Borgjes geworden

Vond het best wel goed gaan allemaal. 'leuk' om eens mee te maken.

Jorieke, het grootste mannetje woog naar schatting al wel 60 kilo dus aan de achterpoten optillen was toch niet echt een optie Wat groeien die dieren toch hard!

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Hihi, heb het filmpje van het rennende varken 3 keer gekeken. Mijn dag is weer goed!

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Geplaatst:

Hahaha lachen he? Doet ie elke dag live, 2 x

We hebben vandaag 2 wolvarkentjes op het toekomstige-moestuin-stuk gezet. Viel in alles tegen... Er stonden nog een paar boompjes en struikjes die daar dan weg moesten, dat was al ontzettend veel (spit)werk.

Daarna een schrikdraadje er omheen, en de varkentjes er in. 1 zeugje, de allerkleinste uit haar nest. En 1 beertje, net nieuw, slechts 9 weken oud.

Die begon meteen flink te hompen tegen/op dat zeugje. Echt met heupbewegingen en met volle overgave. Zeugje liep gewoon door, dus het was een treintje.

Het beertje kan nog niets (qua voortplanten), dus het is voornamelijk dominantie?

Daarna kwamen de honden er bij, en sprong Dio (de dalmatiër van Kreta) veel te makkelijk over het stroomdraadje. Varkentjes van streek, bijna iedereen verstrikt in actief stroomdraad.

Pfffff. Dus het hekje maar hoger gemaakt. Daarna heeft Dio een rotklap gekregen van dat draad, hij hield zijn neus er tegenaan.

Een heel gedoe, hopelijk zijn ze nu wat rustiger en gaan ze zo slapen.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Vandaag is de datum vastgesteld..28 januari gaat mijn varkentje voor de bijl.

Ik breng hem iedere dag appels en pompoen, maar dat krijgt nu plots wel een ander gevoel..meer als de heks van hans en Grietje ( krijg je toch nog gelijk Hans met je beeld van de appelvrouw)

Het is verdomd lastig zonder internet nu, anders ging ik al vast leuk recepten koekelen. gelukkig heb ik jouw filmpje a pig in a day Jorieke..dank!

Ik ga in ieder geval bloedworst en paté maken.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hij is iets van 110 kg dacht ik..maar ik moet gokken.De varkens zijn van juni en zijn goed gegroeid.

Ik weet niet of het snel is, vorig jaar had ik al voor Kerst het varkentje gedaan, ik heb juist het idee dat we laat zijn.

Hier was vroeger altijd november de slachtmaand.

Geplaatst:
Hij is iets van 110 kg dacht ik..maar ik moet gokken.De varkens zijn van juni en zijn goed gegroeid.

Ik weet niet of het snel is, vorig jaar had ik al voor Kerst het varkentje gedaan, ik heb juist het idee dat we laat zijn.

Hier was vroeger altijd november de slachtmaand.

110 kg is me een gewicht .....

leek veel op mijn oude gewicht

alleen is dit varkentje nu flink wat kilo,s kwijd geraakt ongeveer zo 28 kilo lichter ....

Geplaatst:

Ze worden echt flink gevoerd. de boer heeft ook melkkoeien en heeft dus veel melk en graan zelf. Ik zal een vragen wat hij precies geeft per dag.

Geplaatst:

Volgens de boer zijn ze al 130 kg. Ze krijgen iedere dag melk en een mix van spelt, rogge en tarwemeel.

Van de boer moest ik bij deze foto zeggen dat het hok er meteen na het fotograferen schoongemaakt werd..hij schaamde zich een beetje voor het vieze hok, hij was er laat mee, want hij heeft griep.

Jammer dat hij het mij niet vroeg zei ik, volgende keer vraagt hij het...(foto komt straks als het verkleinen gelukt is...;0))

Geplaatst:

Sorry de foto van ons varkentje Sarkozie Paspetit wil niet lukken..ondanks dat ie klein is gemaakt.Ik heb het wel 20 keer geprobeerd geloof ik...niks lukt

Geplaatst:

Geen idee hoor, maar krijg je bij zo'n groot snel gegroeid varken niet veel meer spek/vet dan vlees en een vrij scharrelend langzaamgroeiend varken veel meer vlees ?

Zal toch ook ras afhankelijk zijn dat een varken zoveel/snel groeid,

Ik vraag me af of het zielig is of niet voor het varken om zo snel zoveel te wegen ?

Players only love you when they're playing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...