Huibert1 Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Ik heb hetzelfde probleem als aantal anderen. Opkweek van sla is nu drie cm en valt soms om. Nu zie ikeen heel klein knopje waar de eerste slablaatjes komen. Vraag is: kan ik straks gewoon alles dieper verplanten of alles weggooien en pootgoed kopen/ nogmaals zaaien? Quote
Jorieke123 Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Ik zou in ieder geval een nieuwe lading zaaien. Lekker koel, zodat er eigenlijk helemaal geen steeltje aan komt. Ik weet niet of je sla ook dieper kan planten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Ik zou het buiten zetten,om af te harden.Krijgen ze een groei stop en worden ze dikker.Kan je als nog verpoten.en de volgende serie zaaien.buiten. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
geedee Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Ik had ook een paar van die slungel-sla-plantjes....heb de buitenste bladeren opgegeten en de bak buiten gezet....hoop dat de binnenste blaadjes nu langzamer gaan...heb nog wat nieuwe gezaaid voor de zekerheid. Het was trouwens ijsbergsla. Quote
rubo Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Het klopt dat je sla (maar ook andere zaailingen) die te lang zijn geworden dieper kan planten.Maar het is beter ze zo niet buiten te planten maar te verspenen of op te potten bij 15 tot 18 gr.Zodra je ziet dat er meer blad aan komt kunnen ze afgehard worden en daarna definitief buiten geplant. Quote met vriendelijke groet, Rubo
Jorg Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Zolang het hart maar boven de grond zit is het goed. Vanaf nu elke twee weken een beetje sla zaaien, koel en licht wegzetten (bij voorkeur buiten of kas) en je hebt de komende maanden nooit een tekort aan sla. Quote
annemiek123 Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 hmmm de sla die ik buiten had geplant groeide niet door...snap nu denk ik waarom....heb het hart waarschijnlijk onder het zand gestopt, morgen eens ff beetje onhoog halen.... Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
Yentlboy8 Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 Hallo,Ik heb 3 weken geleden sla plantjes geplant.Maar ik heb deze te dicht geplant en nu zitten ze allemaal tussen elkaar.Mag ik deze nu na 3 weken nog verplanten? Grtjs Yentl Quote
Recommended Posts