Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ravioli vulling


eva1986

Aanbevolen berichten

Zoals ik hier tijdens het nachtelijke doorlezen van oude topics heb begrepen, zijn er hier meer liefhebbers van eigengemaakte verse pasta.

Wij vinden het heerlijk .

 

Nu heb ik in een creatieve bui ravioli gemaakt (gewoon soort van lasagne bladen in vierkantjes snijden, vullen en dichtvouwen, niets bijzonders), met een, al zeg ik het zelf, heerlijke vulling...

 

Ik had nog geblancheerde broccoli over voor de dag ervoor, die heb ik samen met geroosterde pijnboompitjes, feta, (ik denk dat parmesan nog lekkerder was geweest ), knoflook, zout en peper in de keukenmachine vermalen tot een lekker grof prutje. Daarmee de ravioli gevuld. Voor de saus heb ik spekjes uitgebakken, de rest van de "vulling", scheutje creme-fraiche en een scheutje witte wijn. Zo over de pasta heen (ongeveer 3 minuten gekookt), en smullen maar! Heerlijk was het!!!

 

Zijn er nog meer creatievelingen hier met lekkere recepten of ideeën voor ravioli-vulling??? Ik probeer het graag

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren toevallig tagliatelle gemaakt bij mijn zelfgeslachte kip , heerlijk met saus van uitgebakken spekjes, uitje, knoflook, rozemarijn en paddestoeltjes.

Ravioli maak ik ook wel eens, bijv met een vulling van mooie rauwe ham, mozarella, zongedroogde tomaatjes en basilicum.

Of met spinazie, ricotta en pijnboompitjes. Als het klaar is een klein beetje olijfolie erover en gebakken salieblaadje.

Of met witvis en tomatensaus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was dus sinds mijn vorige post aan de gang gegaan, en de vulling werd:

 

ricotta (toevallig in huis), pesto, vers geraspte italiaans kaasje (pecorino) ... en daarmee ravioli gevuld... helemaal OK... ik had ook nog een mini-restje queso Manchego (Spaanse schapenkaas) en had een paar raviolli gevuld met snippertjes hiervan: ook helemaal OK.

 

Volgende keer kan ik ook een keer alles alleen met mini blokjes kaas vullen... want ik heb tenslotte niet altijd al die speciale onderdelen toevallig in de koelkast.... dat was vanwege Pasen...

 

O ja... nog een observatie... normaal koop ik geen dure kaasjes. Die pecorino kostte ruim 3 euro voor een klein puntje, mááárrr.... je hebt er heel weinig van nodig.... al een paar keer geraspt boven een bord pasta, twee keer pesto mee gemaakt, één keer ravioli... en nog steeds ligt er een kontje in de koelkast...

 

Als ik op mijn oude manier 1x pasta maak, gaat er ook minimaal 2 euro aan goedkope kaas doorheen. En op deze manier ben ik strak bekeken nog goedkoper uit, want er gaat alleen wat geraspte kaas bovenop de schotel... en de smaak is weer eens anders dan altijd hetzelfde.... aan te raden dus... zo'n puntje keiharde kaas altijd bij de hand in de koelkast...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Owhwwww ik heb gisteren een pastamachine gekocht via marktplaats. Vanmorgen het geld overgeschreven en nu maar hopen dat de persoon aan de andere kant van het internet snel het pakketje wil maken en naar het postkantoor wilt brengen. WANT IK KAN NIET WACHTEN!!!

 

Ondertussen al uitgeplozen waar ik de durum meel kan kopen/bestellen en wat de lekkerste vulling voor mijn 1ste ravioli ooit gaat worden!

 

Ik heb een receptje gevonden met creme fraiche en zalm klinkt best lekker

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net wat verschillende meeltjes gekocht on-line.

 

1x 00 meel voor pizza bodems

1x durum/griesmeel biologisch voor pasta

1x kaas-uien-brood meel

1x volkoren

en een zakje met pitten en zaden.

 

kan ik weer lekker bakken koken

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ravioli met pompoen met salieboter eroverheen is ook heeeeel lekker. Tis wel effe werk maar dan heb je ook wat

 

Voor 4 personen

 

voor de vulling:

450 g pompoen

1 el olijfolie

1 tl venkelzaad, licht gekneusd

1 eidooier

50 g parmezaan, geraspt + extra voor het serveren

snuf nootmuskaat

3 amarettikoekjes, verkruimeld

2 el broodkruim

zout en versgemalen zwarte peper

 

voor de pasta:

225 g OO-bloem

snuf zout

1 el olijfolie

2 eieren

2 eidooiers

 

voor de salieboter:

75 g boter

klein handje verse salieblaadjes

1 el citroensap

snuf zout

 

Verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd de pompoen in parten en lepel de zaden eruit.

Leg ze in een grote braadslee en besprenkel met olijfolie, venkelzaad en zout en peper. Hussel zodat alles bedekt is met olie en kruiden. Rooster ongeveer een half uur in de oven tot de pompoen zacht is. Laat afkoelen tot lauwwarm en schep het vruchtvlees uit de schil in een schaal.

Prak het vruchtvlees fijn met een vork. Roer de eidooier erdoor samen met de parmezaan, nootmuskaat, koekjes, broodkruim en zout en peper naar smaak.

Kneed voor het pastadeeg alle ingredienten tot een bal, kneed het deeg nog een minuut of 5 door zodat het elastisch wordt. Wikkel in folie en laat een half uurtje in de koelkast uitrusten.

Verdeel het pastadeeg in vieren en rol elk stuk door de pastamachine tot een langwerpige lap.

Geef op de lap licht aan hoe groot de ravioli moeten worden, ongeveer 2,5 bij 2,5 cm. leg op elk vak een volle tl vulling en bestrijk de lijnen waar je de ravioli straks gaat dichtsmeren met een beetje water. Leg een 2e lap eroverheen en druk de randen om de vulling voorzichting met je vingers aan zodat alle lucht eruit verdwijnt. Snijd dan met een mes of een ravioliwieltje de ravioli in stukken, druk de randen nog een beetje extra aan. Doe hetzelfde met de rest van het deeg.

Breng ondertussen een grote pan met water aan de kook en kook hierin de ravioli in 4 minuten beetgaar.

Maak de salieboter: smelt de boter in een sauspan tot ie begint te schuimen en bak hierin de salieblaadjes een minuut of 2 aan. Haal van het vuur en voeg citroensap en een beetje zout toe.

Verdeel de ravioli over 4 voorverwarmde borden, giet de salieboter erover en garneer met geraspte parmezaan.

mijn receptenblog: http://www.laag-pitje.net/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm... Klinkt errug lekker!

 

Ow, en wat meel betreft, ik gebruik gewoon bloem (gezeefd wel!), en dat smaakt super! Maar heb geen vergelijkings materiaal, dus je zult het zelf moeten testen!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen ga ik het machientje uitproberen op de -ravioli- stand.

 

de vulling word spinazi, parmazaanse kaas en ricotta... ben heul benieuwd hoe dat gaat smaken.

 

Voor de pasta zelf ga ik 1/1 meel en griesmeel gebruiken

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...