Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zaad komt niet op


richardm

Aanbevolen berichten

ik hou het elke dag vochtig.

Wel oppassen dat je het niet te nat houdt. Zaden van pompoen en courgetteskunnen gemakkelijk verrotten als ze te nat zijn. Beter een keer de aarde vochtig maken, zaaien, en afdekken met een glasplaatje of plastic zakje oid.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon afwachten lijkt mij,heb hier wat in de vensterbank staan,ongeveer een week,en het enige

wat massaal opkomt is de rucola.Trouwens de Paprika(Yolo wonder)is ook al boven..

het kan wel snel blijkbaar.

En de worteltjes andijvie sla en prei schieten niet bepaald op met groeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wortels en prei zijn langzame goeiers. Andijvie gaat bij mij redelijk vlot.

Sla ligt echt aan welk ras. De een is na 3 dagen al gekiemt, de ander doet er langer over. Hoeveel grond heb je over de zaden gedaan? Sla is namelijk een lichtkiemer dus als je hem te veel bedekt gaat hij het niet doen.

 

Andijvie schiet minder snel door als hij warmte gehad heeft met kiemen, dus ook iets om rekening mee te houden?

 

Wat voor grond heb je gebruikt?

En komkommer zou ik echt binnen zetten. Die kan niet tegen temperatuur wisselingen en wil echt niet onder de 10 graden staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...