Charly Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Tnx! En ook alvast voor het volgend jaar herinneren. Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 24 februari 2018 Geplaatst: 24 februari 2018 Ik had de potten er al op gezet, maar er nu ook weer afgehaald want met die vorst gaat er toch niets gebeuren en kan de pot alleen maar kapot vriezen nu ik er ook een laag compost omheen had gestort voor extra isolatie. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 24 februari 2018 Geplaatst: 24 februari 2018 Ik heb vanwege de vorst ook nog geen 'pot' over de rabarber gezet. De plant die ik wil forceren laat al wel wat groeikoppen zien. De plant van Jorieke heeft zelfs al wat blad op korte steeltjes.. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 maart 2018 Geplaatst: 4 maart 2018 Nou... poging 2. De potten staan er weer op. Alles ziet er slap en uitgedroogd uit trouwens, in de tuin, behalve de rabarber: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
annaelizabeth Geplaatst: 7 maart 2018 Geplaatst: 7 maart 2018 Nou, mijn potten zijn erover gebleven en eronder ziet het er prima uit (probeer morgen een foto te maken). Quote
RobO Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 hier ook een goeie start, nog een paar weekjes te gaan Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 april 2018 Geplaatst: 9 april 2018 Ik kon gisteren oogsten! Ik heb de pot daarna weer terug gezet voor nog een portie. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Tot nu toe groeit er een stengel tegen 'het dak' en hebben de slakken de vorst allemaal overleeft ofzo Hebben jullie geen last van slakken in de potten/op de rabarber? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Nee, geen slakken. Wel wat schimmel omdat het blad dan al een keer iets bevroor en weer ontdooide. En pissebedden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik loopeenden heb patrouilleren rond de moestuin (en er soms in) dus dat ik sowieso weinig slakken heb daar. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 12 februari 2019 Geplaatst: 12 februari 2019 Ik heb de potten weer geplaatst! Eens zien hoe het gaat met het weer de komende weken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 12 februari 2019 Geplaatst: 12 februari 2019 Oh! Ga ik ook doen dan meteen morgen! Mjam! Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 13 februari 2019 Geplaatst: 13 februari 2019 Dank voor de reminder Jorieke Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 24 maart 2019 Geplaatst: 24 maart 2019 Kiekeboe Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Liekie Geplaatst: 25 maart 2019 Geplaatst: 25 maart 2019 dat is mooi! Kun je die stengels nu allemaal oogsten of moet er toch nog wat blijven staan daarvan? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 maart 2019 Geplaatst: 25 maart 2019 Ik pluk de dikste/grootste stengels, en zet dan eventueel de pot weer terug om nog wat meer te forceren. Dan kan je over een tijdje weer wat oogsten. Maar nu zijn mijn ongebleekte stengels al bijna oogstbaar ook, dus heb ik de potten op mijn zeekoolplanten gezet. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 25 maart 2019 Geplaatst: 25 maart 2019 En wat maak je van de rabarber? (Volgens mij vraag ik dat ieder jaar ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 25 maart 2019 Geplaatst: 25 maart 2019 Weet niet of ik mijn rabarber zou forceren, maar die potten zijn echt fraai! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 maart 2019 Geplaatst: 26 maart 2019 'gewoon' een moesje. Ik ga ook nog wat recepten proberen van Jamie Oliver ( kookboek-challenge-maak-alle-gerechten-in-bijv-een-jaar-t25184.html ) maar daar heb je niet per se die gebleekte stengels voor nodig ofzo. Bij een wat latere soort zou je meer effect/winst hebben van dat forceren, bij mij zijn de normale stengels al bijna net zo ver als de geforceerde. Dus veel vroeger zijn ze dan niet. Maar het is toch geinig En dus echt wel minder zuur en niet van die vezelige sliertjes. Maar niet handig voor in cake/taart want het is bijna alleen maar vocht. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
annaelizabeth Geplaatst: 30 januari 2020 Geplaatst: 30 januari 2020 Ai, met die zachte winter, loopt de rabarber al ruimschoots uit. Al iemand in januari begonnen met de pot erover te zetten? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 januari 2020 Geplaatst: 30 januari 2020 Ik stond er gisteren wel naar te kijken ja, maar heb het nog niet gedaan Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 31 januari 2020 Geplaatst: 31 januari 2020 ja, potten staan weer klaar op een paar neuzen Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 31 januari 2020 Geplaatst: 31 januari 2020 Ik heb het ook gedaan.de eerste keer,ben benieuwd. Quote
RobO Geplaatst: 1 februari 2020 Geplaatst: 1 februari 2020 wel even opletten: als de deksel een beetje omhoog gaat gauw plukken Quote
roeier Geplaatst: 1 februari 2020 Geplaatst: 1 februari 2020 Ik heb vorig jaar een pot over mijn meest voorlijke struik gedaan, maar die werd in groei toen ingehaald door een andere, niet afgedekte struik. Dat was niet helemaal wat ik in gedachten had. De groei ging wel recht omhoog, en de kleuren bleven bleek, dus het ging er anders uitzien, maar volgens mij was het dat ook wel.De Victoria is van zichzelf toch al ieder jaar snel bij mij, fotootje van vandaag: Een ander ras wat ik heb staan heet Näsåker, dat laat pas net het rood van de neuzen zien, en dat ging ook vorig jaar langzamer. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.