Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb vanwege de vorst ook nog geen 'pot' over de rabarber gezet. De plant die ik wil forceren laat al wel wat groeikoppen zien. De plant van Jorieke heeft zelfs al wat blad op korte steeltjes..

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Tot nu toe groeit er een stengel tegen 'het dak' en hebben de slakken de vorst allemaal overleeft ofzo Hebben jullie geen last van slakken in de potten/op de rabarber?

• 10 maanden later ...
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

'gewoon' een moesje. Ik ga ook nog wat recepten proberen van Jamie Oliver ( kookboek-challenge-maak-alle-gerechten-in-bijv-een-jaar-t25184.html ) maar daar heb je niet per se die gebleekte stengels voor nodig ofzo.

Bij een wat latere soort zou je meer effect/winst hebben van dat forceren, bij mij zijn de normale stengels al bijna net zo ver als de geforceerde. Dus veel vroeger zijn ze dan niet. Maar het is toch geinig En dus echt wel minder zuur en niet van die vezelige sliertjes. Maar niet handig voor in cake/taart want het is bijna alleen maar vocht.

• 10 maanden later ...
Geplaatst:

Ik heb vorig jaar een pot over mijn meest voorlijke struik gedaan, maar die werd in groei toen ingehaald door een andere, niet afgedekte struik. Dat was niet helemaal wat ik in gedachten had. De groei ging wel recht omhoog, en de kleuren bleven bleek, dus het ging er anders uitzien, maar volgens mij was het dat ook wel.

De Victoria is van zichzelf toch al ieder jaar snel bij mij, fotootje van vandaag:

Rabarber54201580569837.jpg

Een ander ras wat ik heb staan heet Näsåker, dat laat pas net het rood van de neuzen zien, en dat ging ook vorig jaar langzamer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...