Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ui en preiplantjes


sky

Aanbevolen berichten

Hallo

Begin maart zaaide ik mijn ui en zomerprei in een 10 cm. Hoge bak gevuld met zaai en stekgrond. De twee bakken staan in de serre.

De laatste weken merken merk ik een groeistop en de toppen zijn verdord. Het loof van de uien zijn nu lichtgroen in plaats van donkergroen

. De plantjes zijn nu zo'n 10cm hoog.

Volgens mij is het nog veel te vroeg om uit te planten maar als ik niets doe halen ze het niet zo te zien!

Kan ik nog iets ondernemen of zal zal ik best opnieuw zaaien en in welke grond dan?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uien en prei staan ,denk ik, te warm in de serre....ik zou ze buiten zetten.

Best mogelijk ! Het Is uitzonderlijk warm geweest in maart.

Ik ga de bakken alvast buiten zetten en wacht nog even af.

 

alvast bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook prei gezaaid in bakken met zaai-en stekgrond en na enige tijd verspeend in een mengsel van tuingrond en compost.

Ze groeien prima.

Volgens mij kan je dit ook doen met de zaailingen van de ui.

Dat ui en prei elkaar zou afstoten geloof ik niet omdat het familie van elkaar is.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet goed gaan!

Ze willen best wel wat voeding natuurlijk. Bij mij zijn ze buiten wel iets dikker geworden, hadden mooie wortels maar ik denk dat als ze wat meer ruimte gehad hadden misschien zelfs wel iets voller hadden kunnen zijn.

Stonden nu al die tijd in een bakje van de chinees en eigenlijk vroeg me af hoe ze überhaupt zulke mooi wortels hebben kunnen maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...