Geplaatst: 12 april 201213 j Wat een slimmerds. Als ik naar school fiets kom ik langs een stukje waar ALTIJD eenden en ganzen zitten. Die zitten er denk permanent omdat mensen die er wonen ze zijn gaan voeren (wel speciaal voer, niet zomaar brood ofzo). Achja, wel leuk om te zien altijd daar aan dat water.. Vorig jaar waren er twee vrij aparte ganzen. Zou me zelfs niks verbazen als die mensen die zelf daar hebben neergezet, ik kan ze zelfs via google nergens vinden als ik op gans google. Beetje zwart wit achtig met een rode snavel. Maar goed, nu zijn het er dus 7 ganzen waarvan 1 aan het broeden is, bijna midden op de stoep in/onder een stuk hedera.. maar daar lopen dus ook veel kinderen lang als die naar school gaan.. Zag al wel dat die gans niet zo precies op z'n eitjes zat en dat hij ze soms een beetje weer recht moet leggen.. Geen idee of dat normaal is. Maarja, lekker slim zo bijna midden op de stoep in/op een stuk hedera je nest beginnen.. echt 20cm vanaf de plek waar mensen lopen.. Lekker plekje als katten die gans is zouden willen pesten.. Ben benieuwd of de eitjes het overleven, niet zo'n slimme gans.. die was denk beter onder een bruggetje gaan broeden. (Ok, daar is het wel kouder..) > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 12 april 201213 j Hahaha ik moet er wel om lachen... Maar heel binnekort lopen er vast geen mensen meer langs Ganzen zijn vaak toch niet zo heel leuk als ze een nest hebben
Geplaatst: 12 april 201213 j Zijn dat die gans-dingen , die inderdaad zwart -wit met rode , wat geknobbelde snavel , laag soort gans, grote eend meer ( erg grote eend ) ?Dat zijn toch die inmiddels ingeburgerde canadese ganzen ? of Zuid-afrikaanse ? iets exotisch. Ver weg. Het schijnt een pest te worden in Nederland.Stronteigenwijs , vrij agressief. lomp , lelijk , en onuitroeibaar.
Geplaatst: 12 april 201213 j Vorig jaar waren er twee vrij aparte ganzen. Zou me zelfs niks verbazen als die mensen die zelf daar hebben neergezet, ik kan ze zelfs via google nergens vinden als ik op gans google. Beetje zwart wit achtig met een rode snavel.Zoek eens op zwarte zwaan of zwarthals zwaan, misschien bedoel je die. Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 12 april 201213 j Auteur die inmiddels ingeburgerde canadese ganzen ? Is het niet of Zuid-afrikaanse ? Is het niet Zoek eens op zwarte zwaan of zwarthals zwaan, misschien bedoel je die.Is het niet, ze zijn te klein voor een zwaan. @ Rantje; Nouja, dan moeten alle mensen dat stuk over het fietspad.. ben benieuwd hoe dat dan allemaal gaat. We zullen zien. Voordeel is wel dat die eitjes n warom in de middag zon liggen, dus gaat sneller dan denk? En Bit, die gans-dingen zijn idd. wel wat kleiner dan de meeste ganzen en groter dan eenden. klopt. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 12 april 201213 j heb ook al zitten googlen. Ik kom er niet achter welke gans dat is. Zelfs al mensen erover gebeld ( zoiets pakt mij dus , als ik het niet weet ... hahahah eruuuhg ) maar weet het niet.ze waggelen ook zo lelijk , ze ZIJN ook gewoon lelijk. en gaan ook nog es niet voor je opzij. wat voor land was het nou ? iets ver weg.
Geplaatst: 12 april 201213 j Auteur Ik zal eens een fotootje maken , ff kijken of dat simpel lukt > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 12 april 201213 j Ganzen zijn sowieso ellendige beesten. Ja ik weet het, er zijn mensen op dit forum die hele leuke lieve ganzen hebben maar dat is voornamelijk omdat die ganzen lui zijn en gevoerd worden. Tijgers kun je ook temmen, namelijk. Maar ganzen zijn in principe helemaal geen aangenaam gezelschap.. Helemaal niet gediend van indringers in hun troep of toom. Vandaar ook dat ze zo goed als waakdieren werken. Van alle mogelijke vogelsoorten die ik heb mogen (moeten!) verzorgen is er slechts één soort die ik meer haat dan de ganzen: dat zijn de pauwen! Niet dat die gans (of andere) zijn ei niet mag uitbroeden hoor. [ik realiseer me net dat mijn bericht persoonlijk is en eigenlijk niets toevoegd wat betreft informatie waarde.... Moet het nu weg of is dit topic sowieso om te babbelen over ganzen?] VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 13 april 201213 j @Geedee: dat zijn in ieder geval die dingen die ik bedoelde ja. k-beesten
Geplaatst: 13 april 201213 j Zijn denk ik nijlganzen, prachtige mooie dieren kijk ik met plezier naar. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 13 april 201213 j Auteur Geedee & Hans.. Die zijn het niet Foto maken.. is er niet van gekomen , dus hoe ze er uit zien hebben jullie nog te goed Maar het viel me wel op dat de gans weg was en de eitjes ook.. Maar geen resten van gebroken eitjes ofzo. Wie weet hebben die mensen die die ganzen vaak met bepaald vogel voer voeren, gedacht: Wat ligt dat risico vol.. Laten we die zelf maar even binnen uitbroeden en dan weer uitzetten? Ik heb geen idee. Maar in ieder geval geen eitjes meer zichtbaar. > Planten kopen? Doe het bewust!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.