jootje Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 (aangepast) Waar moeders de slakken vermoord, kóópt dochterlief ze! Je zou hem in je kolenvak hebben! 😂😱🐌 6 oktober 2024 aangepast door jootje 5 Quote
Lia56 Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 Geloof niet dat kinderen hiermee aan moeten komen, jeetje wat een monster! 1 Quote
Arja Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 Sommige mensen hebben die als huisdier 😬 1 Quote
jootje Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 Yep…” gewoon” een huisdier. Ze heeft er nog twee, waaronder 1 albino. 1 Quote
woldistel Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 Mijn vraag is dan: waarom? Behalve dat slakken ook wel fascinerend zijn. En ik ze persoonlijk liever weg- dan ombreng Maar als huisdier? 2 Quote
jootje Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 Omdat ze ze prachtig vind? En om dezelfde reden denk ik dat mensen slangen enzo hebben als huisdier? voor mij hoeft het niet, maar als zij en haar gezin dat geweldig vinden? Quote
Arja Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 @jootje Ah, ik las heel slordig. Jouw dochter heeft dus echt zo'n mega slak. Brrr. Heeft ze haar eigen moestuin om voedsel voor het beest te kweken? Hoe lang doet een zo'n slak met een krop sla? @woldistel Tja, om dezelfde reden dat mensen een kat hebben? Die is ook fascinerend kwa gedrag, en behalve gezellig vreselijk nutteloos en niet bepaald handig in je moestuin. 2 Quote
woldistel Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 Is geen kritiek, hoor. Slangen en amfibieën snap ik ook niet 2 Quote
acpronk Geplaatst: 7 oktober 2024 Geplaatst: 7 oktober 2024 Kat, hond, kikker, reptiel of vissen, allemaal leuk hoor. Ieder z'n voorkeur. Of garnalen (ik dacht Caridina / Neocaridina dentata) in een aquarium, en/of een appelslak erbij als opruimer. En als je een slakkenplaag hebt, koop je een slak die andere slakken opeet. Die bestaan ook voor aquaria. Ook leuk: aquascaping, in combinatie met vissen of garnalen. On topic, bestaan er eigenlijk geen slakkenetende landslakken? Behalve de tijgerslak, maar die eet toch meer groenvoer dan slakken. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
gerrit v Geplaatst: 12 oktober 2024 Geplaatst: 12 oktober 2024 ik heb voor mezelf een omheining gemaakt waar 9 volt op staat .en deze rond mijn groente tuin gedaan slakken kunnen daar niet over geen (e-mailadres verwijderd door moderator) 2 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 12 oktober 2024 Geplaatst: 12 oktober 2024 Bij “De makkelijke moestuin” shop verkopen ze ook slakkenschrik draad voor bakken van 60x120 en bakken van 1,20x1,20 veel mensen kopen dat en zijn enthousiast. Moet je wel je bakken vrij hebben staan van “in hangende en overhangende planten want anders gebruiken de slakken dat als bruggetje…😬 Beniewd hoe groot stuk jij dan omheind hebt @gerrit v ? Quote
gerrit v Geplaatst: 12 oktober 2024 Geplaatst: 12 oktober 2024 De omheining is 10 cm hoog en flexibel monteren. dit doe je zo .maak een sleuf in de aarde en plaats die 5 cm die in de aarde en vul terug aan of op houten kisten met nieten of nagels op kunstof of glas met dubbel klevende tape ik heb deze op rol van tot 50 m stroom via batterij of klein zonnepaneel 3 Quote
Rookie Geplaatst: 12 oktober 2024 Geplaatst: 12 oktober 2024 Dat lijkt me best handig. Wat zijn de kosten? Quote
gerrit v Geplaatst: 12 oktober 2024 Geplaatst: 12 oktober 2024 10m met batterij box 9 v 30 euro 10 m met zon powerpak met interne batterij 60 euro 20m 40 20 m 70 30m 50 30 m 80 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 oktober 2024 Geplaatst: 12 oktober 2024 Gerrit, het is echt niet de bedoeling dat je hier alleen maar 'binnenkomt' om iets te verkopen. Daarom hebben we 9 dagen geleden je 1e bericht ook verwijderd. 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 12 oktober 2024 Geplaatst: 12 oktober 2024 Even als tegenhanger voor die slak van Jo haar dochter..deze kruipt nu over mijn raam en is volgens mij net geboren en zo’n 3 mm groot..te klein en schattig om tegen het raam te pletten toch🥰 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rookie Geplaatst: 12 oktober 2024 Geplaatst: 12 oktober 2024 Zo klein en dan toch al zijn eigen huisje... ik vind dat zo bijzonder! 2 Quote
acpronk Geplaatst: 12 oktober 2024 Geplaatst: 12 oktober 2024 Ja, mijn baby van 10 maanden woont nog gewoon bij papa en mama in huis. De andere dochter trouwens ook nog, en die is al ouder.. 🫣 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Petrasmoestuin Geplaatst: 13 oktober 2024 Geplaatst: 13 oktober 2024 Op 2-9-2024 om 17:45, Vinky zei: De gaaszakjes v Dat vind ik ook een goed idee als je potten hebt. In grote bakken gaat dat niet. Slakken zitten vaak al in de aarde, die kun je op deze manier niet tegenhouden. Ik heb heel veel speciebakken met gordijnen erover en zo goed als mogelijk alles vastgeklemd, maar ze komen er toch in vanaf buiten, de hele kleintjes dan. 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 13 oktober 2024 Geplaatst: 13 oktober 2024 Op 2-9-2024 om 17:49, Rookie zei: Ik moet nog ergens van die zakjes hebben, Die zakjes gebruiken wij elke week met de boodschappen. Neem jij alles los mee vanuit de supermarkt? Of jij koopt bijna geen groente, omdat je het zelf hebt staan misschien. Maar appels, grapefruit, kiwis b.v. die gaan er ook in. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 13 oktober 2024 Geplaatst: 13 oktober 2024 Ik ga bijna nooit meer naar de supermarkt, ik laat het thuisbezorgen. Groente eet ik alleen nog maar uit eigen tuin, vandaar dat ik zoveel invries en inmaak voor de winter. 1 Quote
EdelSpint Geplaatst: 13 oktober 2024 Geplaatst: 13 oktober 2024 Toen ik vandaag de deur opendeed, schuilde deze blijkbaar onder de weldorpel van de voordeur. Wat is het de (gevreesde) gevlekte akkerslak? Of de (tuinmansvriend) tijgerslak? deroceras reticulatum VS limax maximus. De gevlekte akkeslak ziet er op sommige fotos ook verdacht zo uit. Hoe zie je het verschil precies? Heb 'm maar in mn tuin geïntroduceerd. Behoor ik nu eeuwig spijt te hebben? 2 Quote
Dahli Geplaatst: 13 oktober 2024 Geplaatst: 13 oktober 2024 Wat het ook is (geen idee), hij is wel prachtig zeg! Quote
jootje Geplaatst: 13 oktober 2024 Geplaatst: 13 oktober 2024 Ben geen fan van slakken, en bij de meeste gaat mijn voet erop, maar bij deze beauty zou ik aarzelen! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.