mjonker-vogelzang Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Hallo Sinds vorig jaar hebben wij een eigen moestuin op een volkstuin. We zijn vorig jaar begonnen met 1 are volkstuin om het uit te proberen. We vonden het echter zo leuk dat we dit jaar zijn uitgebreid naar 3 are. Daar hebben we ook 9 verschillende fruitbomen gezet en 5 verschillende fruitstruiken. Daarnaast vinden we het leuk om verschillende groenten uit te proberen en dit jaar er ook veel kruiden erbij. De kruiden doen we vooral om zoveel mogelijk biologisch te tuinieren, tegen ongedierte. Onze opbrengst vorig jaar was nogal wisselend. De bloemkool en brocolli lukten boven verwachting erg goed, net zoals sla en de bonen. De aardappelen echter gingen niet goed, net zoals de prei die te klein bleef en de wortels die we te dik hadden gezaaid. Al met al leren we steeds meer. Ik hoop via dit forum veel bij te leren. Groetjes Loïse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Welkom Loïse, mooie oppervlakte om te tuinieren 3 are Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Welkom en veel plezier hier! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Welkom,waarom gingen de aardappels niet goed? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Hallo en welkom op dit forum. Al doende leert men. En leren van elkaar gaat sneller Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Welkom! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjonker-vogelzang Posted April 18, 2012 Author Share Posted April 18, 2012 Dank jullie voor jullie welkom, ik heb geen idee waarom de aardappels niet goed gingen. Ze kwamen ongeveer verrot uit de grond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Was het in die periode dan erg nat,dus nat rot of was het droog rot? Ik heb nu aardappels in manden zitten en met die vele regen dek ik ze toch maar af,of met vorst. Vond ze gisteren wat droog dus die nacht dacht ik nu er mag best een buitje opvallen, en dat heeft het dus ook gedaan, maar toen er vandaag weer een bui kwam heb ik er toch maar weer bubbeltjes plastic over gelegd. Ik weet totaal niet of ik het goed doe. doe het ook maar op gevoel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marieke Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 Welkom Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjonker-vogelzang Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 Het was er nat, misschien gingen de aardappels daarom rotten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Welkom!! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
sky Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Hallo ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Welkom Loïse Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts