Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Net nieuw


mjonker-vogelzang

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Sinds vorig jaar hebben wij een eigen moestuin op een volkstuin. We zijn vorig jaar begonnen met 1 are volkstuin om het uit te proberen. We vonden het echter zo leuk dat we dit jaar zijn uitgebreid naar 3 are. Daar hebben we ook 9 verschillende fruitbomen gezet en 5 verschillende fruitstruiken. Daarnaast vinden we het leuk om verschillende groenten uit te proberen en dit jaar er ook veel kruiden erbij.

 

De kruiden doen we vooral om zoveel mogelijk biologisch te tuinieren, tegen ongedierte.

 

Onze opbrengst vorig jaar was nogal wisselend. De bloemkool en brocolli lukten boven verwachting erg goed, net zoals sla en de bonen. De aardappelen echter gingen niet goed, net zoals de prei die te klein bleef en de wortels die we te dik hadden gezaaid. Al met al leren we steeds meer.

 

Ik hoop via dit forum veel bij te leren.

 

Groetjes Loïse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het in die periode dan erg nat,dus nat rot of was het droog rot? Ik heb nu aardappels in manden zitten en met die vele regen dek ik ze toch maar af,of met vorst. Vond ze gisteren wat droog dus die nacht dacht ik nu er mag best een buitje opvallen, en dat heeft het dus ook gedaan, maar toen er vandaag weer een bui kwam heb ik er toch maar weer bubbeltjes plastic over gelegd. Ik weet totaal niet of ik het goed doe. doe het ook maar op gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...