Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wie eten toch mijn plantjes op?


Anneli

Aanbevolen berichten

Nu al zonnebloemen in de tuin ? Nu ja, goed. Het zullen slakken zijn geweest inderdaad, maar kunnen ook vogels zijn hoor, die pikken maar wat graag in het rond, en natuurlijk nou net jouw zaailingen ( bij ons op de tuin moet je echt alles beschermen; wij hebben vooral fazanten . Kevers niet echt denk ik , Oorwurmen zou ook nog kunnen. Meeste kans is de slak !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal zijn het de slakken als de plantjes nog klein zijn en lekker boterzacht vaker als ze wat lengte en volume krijgen zijn het vaak maar kleine hapjes

Bij de kool had ik het zelfde probleem alleen hadden de slakken hulptroepen ingeroepen "de Duif"

slakken korrel doet wonderen (om het perkje heen strooien niet direct in de buurt van de plant) en de duif is al snel verdwenen als je een net spant over het jonge groen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Mijn pas uitgeplante knol- en bleekselderijtjes waren tot in het hart afgevroten! Pffffff

Slakkenvallen gezet en wat zat er in? Jonge oorwurmen! Nog piepklein, 1 cm lang. En geen slak te bekennen.

Ik wist niet dat die diertjes zo schadelijk kunnen zijn

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...