Juna Geplaatst: 4 februari 2011 Auteur Geplaatst: 4 februari 2011 (aangepast) Haha, ondertussen alweer andere plannen.Ik vond bij de Ikea namelijk een metalen stellingkastje voor 8,95 euro. Hij is ongeveer 140 x 70 x 30 cm, heeft vier planken en staat nu in de vensterbank! Voor nu is het een binnen iets, maar als het ietsje warmer word buiten wil ik hem buiten gebruiken. Ik ga er stevig plastic omheen maken, zodat het als mini kas kan dienen. Door de manier waarop de stellingkast in elkaar zit is het heel makkelijk eraan vast te maken. Maar dat is lastig uitleggen zonder foto, ik zal morgen even een foto maken.^_^ het staat in ieder geval best leuk, ookal klinkt het gek, en nu kan ik binnen voorlopig behoorlijk veel zaailingen in kwijt. Edit: ik heb alvast een 'stukje' foto gevonden op internetIk heb de planken ervan ondersteboven gemonteerd, zodat de opstekende randjes die op de foto naar beneden staan, bij mij naar boven staan. Op die manier onstaat er een soort bak met randje, waar ietsje water in kan liggen. 4 februari 2011 aangepast door Gast
Sandra Geplaatst: 4 februari 2011 Geplaatst: 4 februari 2011 Sla vind ik ook erg lekker ^_^ misschien moet ik aan meer soorten denken, ik heb er nu eentje.Dit doet me trouwens herinneren dat ik dit: tegenkwam op het internet.Ik vond het leuk bedacht!Denken jullie dat zoiets mini slaplantjes en andere kou-liefhebbende groenten zou beschermen tegen vrieskou voor een tijdje, zodat ze eerder gezaaid kunnen worden? Werkt prima ik heb daar vorig jaar een hele poos mijn sla en bonen onder gehad. Heb ik meen iets van dertig van die flessen appelsap van de Lidl gebruikt. Bodem weg zagen en je hebt een perfecte bel. Vindt het leuk om je vorderingen te zien. groetjes Sandra
Juna Geplaatst: 4 februari 2011 Auteur Geplaatst: 4 februari 2011 Deze fles was nog niet van mij hoor! Maar ik vind het wel een goed idee, en het is leuk om te horen dat het werkt. Ik heb nog veel flessen liggen die ik laatst weg had willen brengen, maar ik hou ze nog even voor de zekerheid
hansm Geplaatst: 4 februari 2011 Geplaatst: 4 februari 2011 Je stelling vindt ik goed idee en goedkoop ook, bij van der Wal kun je een lap van dat öfficiele plastic kopen met dat groen geweven erindan verbranden je planten niet. Players only love you when they're playing.
Koert Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 Ben alleen bang (nou ja weet het eigenlijk wel zeker) dat binnen de kortste keren alles gaat roesten als het nat wordt, voor 8,95 zal het geen rvs zijn! Even a broken clock is right twice a day
Juna Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Geplaatst: 5 februari 2011 Ja inderdaad, daar ben ik me wel bewust van. Ik zie het gewoon als oplossing voor dit jaar, volgend jaar zie ik wel weer.Ze zeggen trouwens dat het verzinkt staal is, en beschermd tegen roest. Maar het zal gerust geen eeuwig leven hebben.
Juna Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Geplaatst: 6 februari 2011 (aangepast) Nog een raar idee Ik zag gisteren iemand lopen (met de harde wind ) met een doorzichtige paraplu. Meteen moest ik denken aan zo`n paraplu die met het handvat helemaal in de grond gedrukt is, tot het een koepel is geworden, waar dus plantjes onder kunnen: lol, gekte m`n hoofd stopt niet meer met het bedenken van rare oplossingen.Sommige van die paraplu`s zijn best groot/hoog, dus er zou best veel onder kunnen!Alleen geen bescherming tegen verbranden natuurlijk. Maar zou ook dit kunnen werken voor het ietwat beschermen tegen koude in het begin van het jaar? (de buren zien me al aankomen met flessen, paraplu`s en wankele stellingkasten ) 6 februari 2011 aangepast door Gast
hansm Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Ik vindt het grappig,en juist leuk gekke ideeen, werkt denk ik nog goed ook. Players only love you when they're playing.
Juna Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Geplaatst: 6 februari 2011 Ghaha, ik ga het misschien wel proberen. De uitdaging is nu dan om goedkoop of gratis aan een doorzichtige paraplu of twee te komen. Misschien is het wel goed voor de paprika`s en pepers die in de volle grond gaan uiteindelijk, of zoiets. En zou ik sla hieronder nu al kunnen doen? Of is het te vroeg? (waarschijnlijk hetzelfde antwoord.. gewoon proberen ^_^)Maar eerst nog de bakken met grond vullen.
Jorieke123 Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Ik heb er 10 liggen, en ga ze gebruiken voor de vroegere buitentomaten Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Als je zo als jij met bakken werkt (en met nieuwe, dus warmere, grond) heb je het voordeel dat de grond sneller opwarmt, dus zou je met zo'n parapluutje echt wel een kropje sla o.i.d kunnen zetten. Even a broken clock is right twice a day
hansm Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Veld sla en rassen zoals artic king kunnen nu al onder je paraplu Jorieke had je die daarvoor gekocht ? Ik wil foto met een rij van die paraplus in moestuin. Players only love you when they're playing.
Juna Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Geplaatst: 6 februari 2011 Ik heb er 10 liggen, en ga ze gebruiken voor de vroegere buitentomaten Super gaaf! Ik wil ook een foto! Waar heb je jouw paraplu`s gevonden? En Hans, dat ga ik dan 'zeker' proberen zodra ik de grond voor de bakken voor elkaar heb! Hier trouwens nog wat scheve maar stevige vorderingen in de tuin en binnen:Bak 3 , het lijkt onstabiel maar de metselspecie is super sterk! Ik kan erop staan zonder dat het omvalt. Dat het scheef is vind ik dus niet zo erg, als het maar werkt ^_^Als de grond erin zit ben ik echt heel blij. Pepers, paprika`s, basilicum en te vroege maar levende tomaten plantjes:
Jorieke123 Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Ja, die paraplus heb ik voor die reden (de tomaten of paprika planten elk een mini kasje geven) besteld. Ik heb ze besteld bij... even denken.. www.koffersentassen.nl Daar waren ze goedkoop. Ik moet alleen nog de handvatten er af (er zit zo'n gebogen handvat aan), en er een langere stok aan maken zodat er ook hogere planten onder kunnen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Wel heel leuk, zo'n schots en scheve bak! Even a broken clock is right twice a day
aardbeijim Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Hoeven jullie niet meer te zoeken http://www.koffersentassen.nl/shopproduct.php?pagina_id=249&winkelproduct_id=1116 Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
hansm Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Prachtig juist je bak Juna, volgens mij lijkt je tuintje al heel wat nu, met je 3 bakkenOok leuk zo met rondje om boom, echt leuke basis wordt plaatje staks en scheef is natuurlijk Mischien is dit nog idee voor je en kost niks, ik zet nu overal buxseshegjes en lavendel heggen in de moestuin is nu de tijd voor Tot Maart)Wat je nodig hebt is een oude plant waar je van plukken mag en dan werk je waar je de heg graag wil de grond beetje los en fijn en kun je zo de takjes (buxus met hieltje, lavendel kop/tussenstek) in de grond prikken, als je beetje vol doet dan ziet het er gelijk heel leuk uit.aansluitend aan je bak zo rond het gras of waar ook ziet het er leuk uit, en is nuttig hegjes zorgen voor micro klimaatjes in je tuin waardoor planten het nog beter doen. Players only love you when they're playing.
Juna Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Geplaatst: 6 februari 2011 Scheef is inderdaad natuurlijk, dat is een feit Dat met de heg, neemt dat niet veel ruimte in? (en stoot het slakken af? grapje) Het klinkt wel heel leuk.
hansm Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Dat is het leuke van buxus, je kan er mee doen wat je wil.Ik wil zelf maar hele lage en dunne hegjes hoogte denk ik 20 cm en breed zoiets van 10 cm, je kunt het knippen waneer je wil en altijd mooi groen.Nee het stoot geen slakken af maar ik zie ook nooit een slak op de buxus ze lusten het zeker niet ( net als de prei) Players only love you when they're playing.
Dorien Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Is dat zo makkelijk? Buxus en lavendel stekken? Gewoon een geschikt stuk knippen en in de grond steken?En daar is nu de goede tijd voor?Is wel een heel leuk idee!
hansm Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Ja veel dingen zijn heel makkelijk te stekken en juist nu goede tijd rode/witte aalbes, framboos, kruisbes, vlier, japansewijnbes, kruisbes, braam en nog tal van andere dingen kun je eenvoudig door een stek in de grond buiten te stoppen vermeerderen. Players only love you when they're playing.
Koert Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Ja veel dingen zijn heel makkelijk te stekken en juist nu goede tijd rode/witte aalbes, framboos, kruisbes, vlier, japansewijnbes, kruisbes, braam en nog tal van andere dingen kun je eenvoudig door een stek in de grond buiten te stoppen vermeerderen.O ja, zou van de week even kijken of het lukt om op de tuin te komen voor die witte aalbes of had je hem al? Heb een boek waar in staat hoe ik moet stekken, maar heb je nog tips hoe ik het het beste kan doen of hoe jij het het liefste hebt en ook qua opsturen dan?Laat maar even weten en ook je adres via pb, neem aan dat ik het zo snel mogelijk op de bus moet doen. Even a broken clock is right twice a day
hansm Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Nee Koert ik heb heel bescheiden gewacht en geen haast hoor kan tot Maart stekken, als je de takjes in envelop stopt gaat het goed komen ik zal je pm sturen Players only love you when they're playing.
Aanbevolen berichten