Geplaatst: 27 mei 201312 j nou heleen..moet je dit topic eens lezen: https://www.moestuinforum.nl/topic/6398-wat-heb-je-net-gegeten-uit-eigen-tuin-2zijn ook allemaal van die veelvraten Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 27 mei 201312 j Prachtige foto's!!! Omdat het eigenlijk het jaar van de bij moet blijven tot er echt iets verandert nog een paar foto's.Ik had eigenlijk verwacht dat met de zon van vandaag de bijen massaal tevoorschijn zouden komen, maar dat was toch niet zo.Van vorig jaar: De honingbij, elk jaar zitten die hier de hele zomer op de persicaria: De wolbij, het hartgespan was hun domein, en dan ook echt.Heb er vorig jaar een tijdje bij gezeten, was bijna slapstick Ze kunnen stilhangen in de lucht, net als zweefvliegen.en dan opeens, heel snel, richting "indringer" gaan, waar ze dan tegen opbotsen. De hommels kwamen dan ook niet meer in de buurt.Ze deden dat ook zo met de vrouwtjes, en dat zou iets met paren te maken hebben en nog een akkerhommel, die zag ik hier ook veel.
Geplaatst: 27 mei 201312 j prachtige foto's hier Deze vriendjes zie ik nog maar weinig.. http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Geplaatst: 28 mei 201312 j ow, op mijn tuin écht zat ! Prachtige foto's Jet. Maar ook die van Harmony : die roze-rode zweefvlieg, of wat het ook is. Heel mooi !
Geplaatst: 29 mei 201312 j Zoveel water het dorp loopt onder. Deze spin heeft er ook last van! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 mei 201312 j Zooo Jet,Is dat bij jullie achter ???Hebben jullie daar nog geen last van, een overstromend beekje ofzo ??Sterkte alvast,Conny. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 29 mei 201312 j Dit is bij ons voor Conny..en nee, de beek blijft gelukkig in zijn beddinkje..maar stroomt wel hard genoeg om naaktslakken met een behoorlijke snelheid af te voeren We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 mei 201312 j Kijk dat is dan weer een voordeel.De sloot bij mij achter stroomt helemaal niet of niet zo hard.Ik zal van de week eens kijken.Maar ik heb gelezen dat slakken zwemles krijgen.En de sloot bij mij is ternauwernood een meter breed dus die zwemmen weer terug hahaha. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 30 mei 201312 j 1 minuutje posten bij de vergeet-mij-nietjes terwijl de zon eventjes zijn gezicht liet zien leverde deze vier plaatjes op: Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 30 mei 201312 j Prachtig!Ik kwam vanochtend een hele mooie mot tegen in het riet in de vijver. Hij is echt groot! En prachtig mooi!Had er nog nooit zo een gezien. http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Geplaatst: 30 mei 201312 j Schitterend! De pauwoogpijlstaart http://www.vlindernet.nl/vlindersoort.php?vlinderid=418 Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 30 mei 201312 j Dat is hem. 'Mot' is meer een naam die men gebruikt voor wat eigenlijk nachtvlinder heet. Dit is een nachtvlinder uit de groep van de pijlstaarten, misschien wel de mooiste der nachtvlinders. Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 30 mei 201312 j 1 minuutje posten bij de vergeet-mij-nietjes terwijl de zon eventjes zijn gezicht liet zien leverde deze vier plaatjes op: Wat een schitterende foto's !! heb je een speciale lens gebruikt of is het gewoon een "lucky shot "??
Geplaatst: 31 mei 201312 j Sony Alpha 200 met een oeroude en oerdegelijke Konica Minolta 35 -70mm F4 met macro. Eigenlijk een hele goedkope/eenvoudige combinatie en dit is wel het hoogst haalbare. Als alles een beetje meewerkt(licht/beestje) dan kan je hier leuke foto's mee maken. Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 31 mei 201312 j Mooie foto`s Berry en GJ! Die nachtvlinder lijkt wel uit hout gesneden We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 juni 201312 j Auteur Veenmol voorproefje. Op mijn verzoek opgestuurd door Robo, ik had er namelijk nog nooit één in het echt gezien... Deze had wel een enorme kegel... (lag in de alcohol) Moet nog even wat verzinnen voor betere belichting... 16 april 201510 j aangepast door Gast
Geplaatst: 2 juni 201312 j Auteur ROBBIE DE VEENMOL Met speciale dank aan Robo die dit exemplaar dronken heeft gevoerd en gedrenkt in alcohol naar mij heeft opgestuurd. Nu geloof ik pas écht dat ze bestaan... maar ben ook heeeeeel erg blij dat ze bij ons niet in de grond zitten (terwijl we wel op het veen zitten... vreemd...). Moet er niet aan denken dat die dingen in de aarde zitten als ik daar met mijn handen door zit te woelen... brrrrrr... Dit zat in de envelop, de alcohollucht was alom aanwezig... En toen kwam bij het verwijderen van het tweede propje het beest er zomaar PLOP uitvallen... tja... en toch slaakte ik daar een gilletje bij.... Maar wát een fantastisch mooi beest zeg!!! Totaal absurd... En hij voelt ook helemaal niet eng... is heel fluwelig... heel zacht en aaibaar... Op z'n ruggetje ook erg mooi... en wat een dik achterlijf!!! Heeft heel wat plantjes op te vreten om dat in stand te houden lijkt me... Robbie ligt nu in de vriezer om te voorkomen dat ie behalve naar alcohol ook nog verder gaat stinken. 2 juni 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 2 juni 201312 j het lijkt wel een beest wat is samengesteld uit allerlei insektenonderdelen maar erny jij had vorig jaar toch ook een foto van een veenmol? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 2 juni 201312 j vorig jaar juni:zo groot is die veenmol dus echt als hij groot is!!!! Vorige week zagen we er een voor het eerst. Schrokken ons dood. Het lijkt wel beetje op een alien. De vondst van dit beestje verklaarde wel meteen waarom er van die rare gaten in de grond zitten en waarom een paar maisjes omgeknakt zijn. Ik hoop dat het daarbij blijft, dan mag ze hier blijven wonen, en anders moet ze maar een paar kilometer verderop gaan wonen. Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.