Geplaatst: 13 september 201312 j Deze heeft een heerlijke maaltijd aan de Brugmansia's in mn tuin. Het is de rups van een perzikkruiduil (Melanchra persicariae).
Geplaatst: 13 september 201312 j Jenneke, die libel is de Paardenbijter. Zie ook: http://www.libellennet.nl/libellensoort.php?libelid=33 Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 13 september 201312 j Mijn buurman kwam onlangs langs met dit beestje en wilde weten welke kever hij op zijn zolderkamer gevonden had. Toen hij het beestje vond was het al dood en het mist zo te zien een poot. Volgens mij is het een meikever maar als ik het mis heb hoor ik het graag. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 13 september 201312 j Sorry Frans, je zat haast goed, het is een Junikever, ik vond hem hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/JunikeverIk zocht op kever en kwam hem toevallig tegen. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 14 september 201312 j Ik dacht heel even dat je een geintje maakte Conny want ik had nog nooit van een junikever gehoord . Het is hem wel zo te zien. Bedankt. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 14 september 201312 j Graag gedaan hoor.Voor ik ging zoeken had ik er ook nog nooit van gehoord.Er bestaat trouwens ook nog een Juli-kever ook. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 15 september 201312 j Dat is de rups van de zuringuil (Acronicta rumicis). De vlinder is een stuk minder spectaculair. Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 4 oktober 201312 j Vanmiddag voor het eerst op de tuin de Oranje Luzernevlinder gezien. Ik was er helemaal onderste boven van
Geplaatst: 4 oktober 201312 j dat is wel byzonder ,maar oranje ik vind het meer GEEL. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 4 oktober 201312 j Ja, dat klopt wel. De gele bestaat overigens óók, maar ziet er wel wat anders uit. Nee, oranje vind ik m ook niet nee. haha. Ik heb zelf de naam ook niet bedacht hoor De zuidelijke Luzernevlinder bestaat ook , maar die komt eigenlijk niet meer voor hier.
Geplaatst: 5 oktober 201312 j Auteur En wat zag ik gisteren daar nou in de Kailan zitten, een wel heel erg mooie spin in haar netje... Wauw... zo één heb ik nog nooit gezien... ff wat dichterbij dus... De Tijgerspin! Ze is erg groot... het lijf zo groot als de grootste kruisspin... met hele lange poten...Zijaanzicht... En de andere kant... Beetje nalezen op internet leert dat ze zo mogelijk het mannetje na het paren opeet...
Geplaatst: 5 oktober 201312 j Heb ook nog nooit deze tijger spin gezien,mooi.Dat doet huis spinnen ook de mannetjes op eten.Daarom zijn de mannetjes veel dunner en kleiner. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 6 oktober 201312 j Vanmiddag van het laatste appelboompje het net afgehaald ( die daar omheen zaten vanwege de halsbandparkieten-vraat )Zat deze in het net. Hij is er ongeschonden, met hulp, tussen vandaan gekomen. zeker 9 cm groot.
Geplaatst: 6 oktober 201312 j Gisteren hadden we een van 4cm groot.Sprinkhaan. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 7 oktober 201312 j hahah Dank je Thea. Het was eigenlijk niet een vraag om te horen wat het voor ding was hoor ! hahaha hééé'rlijkGewoon, omdat het zo'n joekel was
Geplaatst: 7 oktober 201312 j Misschien dat er mensen dachten dat het een parkiet was,vandaar sprinkhaan. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 7 oktober 201312 j Wij hadden vandaag een lieveheersbeestjesplaag. Ze kwamen met duizenden aanzetten en gingen op lichte stukken van ons huis zitten, en naar binnen, en in mijn wijntje en in mijn eitje en in mijn haar. Geen idee wat ze kwamen doen. Ze waren wel erg mooi, heel veel verschillende soorten maar wat kunnen die bijten zeg, en het stonk ook helemaal naar lieveheersbeestjes, heel bizar.
Geplaatst: 7 oktober 201312 j Ja maf is dat! In Denemarken schijnt dat een heel bekend fenomeen te zijn, dat een keer per jaar aan het eind van de zomer het strand ineens zwart (nouja, rood ) ziet van de lieveheersbeestjes! Althans, ik ben er twee keer geweest en ik heb het twee keer gezien. Erg bijzonder verschijnsel (maar in je huis misschien idd niet zo fris)!
Geplaatst: 7 oktober 201312 j die hebben gewoon een massale sex-meeting!!!!go for it,want volgend jaar zijn er weer de luizen! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.