Geplaatst: 12 juni12 Jun Nog nooit bij stil gestaan. Maar ja, ongetwijfeld hebben wolluizen en schildluizen hun eigen lieveheersbeestje. Mooi dat je 'm op de foto hebt 😀
Geplaatst: 12 juni12 Jun Ik vond de camouflage zo grappig. In eerste instantie dacht ik dat het een erg grote wolluis was. Totdat hij wegrende, zo hard lopen wolluizen niet 😄.
Geplaatst: 13 juni13 Jun "Yes!!! Een rups!!" Dat hoor je een (moes)tuinier nou niet gauw roepen volgens mij. Maar ik riep het net! We vonden wel 5 rupsen van de koninginnenpage in de bronzen venkel.
Geplaatst: 13 juni13 Jun Kun je ze even een routekaart naar Assen doen @Jorieke123 ? Ik heb ook bronzen venkel en dit jaar uitgedeeld aan mijn tuinburen. (en psssst, ook pastinaak bloemschermen).
Geplaatst: 13 juni13 Jun Zou @Jorieke123 dan ook atlasvlinders hebben? Dat maakt het wat makkelijker.
Geplaatst: 16 juni16 Jun Bleeeeeh er zijn weer dazen. Vooral regendazen, op onze ossen/koeien. Af en toe ook een enkele runderdaas, dat zijn joekels! Ik heb de val alweer hangen want nogmaals: bleeeeeeh!
Geplaatst: 19 juni19 Jun Beetje gekke plek; op ons tuinhekje de tuin in, zit deze pop van een groot koolwitje. Zo kunnen we goed in de gaten houden hoe deze rups een vlinder wordt. 19 juni19 Jun aangepast door hazeltje
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Mooi met die gestreepte randen! Denk niet op Oost Indische kers trouwens, eerder Goudsbloem ofzo.
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Ja klopt! De O.I. kers staat er naast. Nu lees ik dat hij toch schadelijk is voor mijn planten. Eerst las ik van niet en heb hem laten zitten. Nu kan het voor mijn goudsbloem en O.I. kers niet zo kwaad, maar er staat een vijg in het midden.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Ze zijn m.n. schadelijk voor pit- en steenfruit en bessen e.d. Niet zozeer voor vijgen. Voor de zekerheid kun je hem weghalen. Zie je er meer? Denk eerder bij je bessenstruiken.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Ja plantensappen had ik gelezen. Ik had hem eergisteren gefotografeerd. Ja zou bij mijn bessen kunnen zitten, maar dat is een gedoe om dat na te kijken, ik kan er vaak niet eens bij. Maar hij zat daar ver uit de buurt. Hij zat bij de bak die op het grasveld staat achterin.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik zou geen beestjes 'weghalen' (doodmaken) voor ze daadwerkelijk zichtbare schade aanrichten.
Geplaatst: 31 minuten geleden31 min Persoonlijk zou ik ook niet warm of koud worden van zo’n wants. Behalve als ze in grote getale aanwezig zijn en je veel pit- en steenfruit of bessen hebt staan. Ik kreeg de indruk dat Petra een beetje bezorgd was i.v.m. de vijg die ze in die bak heeft staan. Dat lijkt mij ook niet nodig.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.