Geplaatst: 14 juni 20169 j Hoe awesome is dit?De aliens have arrived! "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Geplaatst: 15 juni 20169 j Luizen die je normaal gesproken niet zou zien. Omdat ze onder de grond op de plantenwortels leven. En die kleur inderdaad, echt heel mooi. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Geplaatst: 15 juni 20169 j Ik zag vandaag een pissebed bevallen. Lag op haar rug (misschien doordat ik net de plantenbak verschoof) en er kropen vele witte, bijna doorschijnende kleintjes uit haar. Ze kropen langs een opening op haar buik onder haar kop, dus niet van onderen.
Geplaatst: 15 juni 20169 j Nee ze hebben een buidel waarin de jongen nog een tijdje blijven zitten: De uit de eitjes gekomen jongen blijven in een broedbuidel tegen de borst van de vrouwtjes zitten totdat ze een aantal keer verveld zijn. https://nl.wikipedia.org/wiki/Landpissebedden
Geplaatst: 15 juni 20169 j Wel schattig eigenlijk he? Het verbaast me telkens weer dat sommige insecten zo zorgzaam zijn voor hun jongen. Ik heb zelf niet overdreven veel pissebedden in de tuin, ik zie ze wel eens hier en daar, maar heb er helemaal geen last van, ze doen gewoon waar ze voor aangenomen zijn, de boel een beetje opruimen. En sinds ik dat weet van dat buideltje vind ik ze eigenlijk wel erg leuk.
Geplaatst: 16 juni 20169 j Nu ik dit weet voer ik nooit meer een pissebed aan de carnivoren "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 16 juni 20169 j Ik was er enkele wen geleden nochtans boos op.. Hadden ze mijn pronkbonen en paprika's opgegeten. Andere mulch gelegd (haksel van taken en bladeren, groen en bruin dus ipv droog hooi) en nu laten ze mijn groenten gerust. Wellicht was hooi te droog, nu sappiger eten.
Geplaatst: 16 juni 20169 j Er zat net een witte vedermot in mijn tuin. Is de haagwinde toch nog ergens goed voor.
Geplaatst: 19 juni 20169 j Een elfje! Mijn vlinder is wat ehm... stoerder: (hij zit op de steel van een schep) Weet iemand hoe ie heet? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 19 juni 20169 j Rups van de dagpauwoog etend van de framboos. Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 19 juni 20169 j Auteur Op de Valeriaan een slapend Hommeltje... zou dat toevallig zijn of heeft de Valeriaan een bedwelmend effect op de bestuivers?
Geplaatst: 19 juni 20169 j Lekker bloembedje Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 19 juni 20169 j @Jorieke: een soort Uil denk ik. Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 19 juni 20169 j Ja, dacht ik ook maar daarmee kwam ik nog niet echt verder, ik kon er geen 1 vinden die er op lijkt. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 19 juni 20169 j Auteur Hij lijkt wel wat op die ik vorig jaar (of het jaar daarvoor?) hier in dit topic heb geplaatst... Die zag er ook uit als een dood stukje hout volledig in camouflage op mn houten paaltje toen. Jorieke, kan je 'm op deze pagina misschien vinden?http://www.tuin-thijs.com/vlinders_uilen.htm /
Geplaatst: 20 juni 20169 j http://natuur-onder-de-loep.clubs.nl/nieuws/detail/366874_wilgenhoutrups Jorieke het is de wilgenhoutrupsvlinder.
Geplaatst: 20 juni 20169 j Dank!Oh lekker dan... Daar hadden we rupsen van, een tijd terug, maar in het hout van iemand anders (aangevoerd). Ze kwamen uit enorme gaten in het hout dus toen heb ik ze opgezocht. Maar niet naar de vlinder gekeken toen... Wel de rupsen uhm... uitgeschakeld toen we lazen wat ze doen met mooie grote bomen (waar wij er niet echt veel van hebben, dus we koesteren ze nogal ) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 21 juni 20169 j De kleine vos is terug. Ze zijn nog zo mooi op kleur als ze nieuw zijn. Deze had ik nog niet eerder in mijn tuin gezien. De gestreepte goudspanner.
Geplaatst: 22 juni 20169 j Wat is het ook alweer? We hebben er veel dit jaar. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 22 juni 20169 j Schorpioenvlieg.Kijk maar naar zijn kontje, dan vergeet je het nooit meer "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.