Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

In het Veltblad, Seizoenen, staat een artikel over een man welke een balenpers heeft gemaakt om te voorzien in hooi voor de konijnen van zijn dochter

Wie heeft ook zoiets? 

Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉

Moestuinseizoen op Vlietzicht

Geplaatst:
  • Auteur

@tuinLB bedankt voor de reactie. 

Het Veltblad lees ik zelf. Geen foto's vanwege auteursrecht. 

Ik ben benieuwd of er op het forum zijn die ervaring hebben met zoiets. 

Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉

Geplaatst:

We maakten vroeger wel zelf "pakjes" maar dat was niet zo luxe systeem als bij landleven te zien is. Gewoon touw in een krat leggen, daar zoveel mogelijk hooi in duwen, aanstampen, touw aantrekken en vastknopen. 

Geplaatst:

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

@Vlietzichtis de balenpers van Veltblad vergelijkbaar met de pers van landleven? Heb zelf ook wel eens zitten denken over het handmatig balen van hooi maar heb tot op heden het losse hooi in bigbags gepropt. Maar een makkelijke manier om kleine baaltjes te maken is op zich wel interessant 

Geplaatst:
  • Auteur

@tuinLB het model is wel vergelijkbaar maar zoals ik het zie best wel technisch doordacht.

Het adres [email protected] wordt genoemd waar een uitgebreid bouwplan is te verkrijgen. 

Geplaatst:

https://backtobasicsweden.nl/hoe-maak-je-hooibalen-zonder-een-machine/

Dit is ongeveer hoe wij het deden. We hadden wel een sterker krat dan een vouwkratje. 
Let ook op het knopen van het touw, dat is 1 stuk touw en als je het vaststrikt kan je het touw steeds weer hergebruiken. 
Niet super compact maar wel makkelijk hanteerbaar. 

aangepast door loes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic