Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke struik/plant is dit?? En komt het nog goed met 'm.....

Wendy0411

Aanbevolen berichten

Hoi,

In onze achtertuin hebben we een struik / plant staan, waarvan ik de naam niet weet... Misschien weet iemand van jullie wat de naam van onze struik is? Er hebben wel 's witte bloemetjes ingezeten en zwartachtige besjes.. Hij lijkt nu dood, maar toch komen er weer jonge groene blaadjes in. De uitgedroogde bloemen afknippen of wat zou ik er nog mee kunnen doen...?

Hoor het erg graag, vast bedankt!!

Onze struik:

imag100777191336822874.jpg

imag100856651336822885.jpg

imag100917361336822895.jpg

imag101014761336822906.jpg

imag101123201336822916.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neh, glansmispel heeft meestal rode uitlopers... Denk dat het een Viburnum Tinus is, zeker door die staalblauwe bessen!

Heeft een aardige knauw gehad.. van de vorst?!

Plant maakt wel aanstalte tot herstel, komt wel goed!

Misschien direct flink terugsnoeien, heb je dat ook direct gehad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel absoluut niet zeker , denk ik niet dat dit de Tinus is, maar de Vib. Burkwoodii. Welhaast zeker in ieder geval wel een Viburnum.

Ja, komt wel goed. Nu snoeien kan ook , hoeft niet. Als je nu fors snoeit, dan de zeer sterke groei daarna, nog eens gedeeltelijk toppen in de groei , wat hem weer wat bossiger maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Viburnum tinus, zag er ook slecht uit na deze winter (vorig voorjaar geplant). Maar ik zag ook mooie nieuwe uitlopers, net als bij jou, en het hem terug gesnoeid tot net na de uitlopers, en hij begint er nu weer echt florissant uit te zien!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de viburnum ook zwaar aangetast. Heb 'm een paar weken geleden heel stevig gesnoeid, en dat heeft goed gedaan. dan heb ik het over de Viburnum als struik in de volle grond. Viburnum op stam heeft het een stuk lastiger. Ik heb de bol er opnieuw ingeknipt, maar of die het gaat redden?

De mini rhodo's zijn ook tot op de grond bevroren geweest, maar beginnen toch heel voorzichtig uit te lopen. Er is hoop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, bedankt voor al deze adviezen en reacties! Ik ga morgen aan de slag met mijn Viburnum en ga ervoor zorgen dat ie er straks weer tiptop uitziet!

Snoeien tot net boven de uitlopers, dan wordt het dus weer een mooie volle struik (snoeien kan nu nog of ben ik daar eigenlijk te laat mee?), helemaal super, ik word er blij van, bedankt allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetgeen wat zo bruin ziet, kun je gerust nog snoeien, dat is echt niet meer te redden! Dus wellicht iets laat in t algemeen, maar in dit geval knip je alleen dode takken weg!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik al zei: je kunt de Viburnum gerust nu snoeien. Niks te laat. Hoe dieper je snoeit, hoe harder de hergroei zal blijken , en dan de nwe uitlopers na een paar weken een keer toppen ( topjes eruit nijpen , dat maakt hem bossiger. Na half juli niet meer doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...