Jump to content

Dennis stelt zich voor

Dennis29

Recommended Posts

Hallo ik ben Dennis en ik woon op Wieringen.

Wij hebben al een paar jaar een moestuin. Ik denk al zo'n 5 jaar. De eerste 2 jaar was niet bepaald succesvol te noemen... Maar zins we de moestuin 3 jaar geleden verplaatst hebben gaat het nu perfect.

Dit jaar komen er nog 2 stukken moestuin bij(was eerst verwilderd weilandje) Genoeg ruimte hebben we nu dus Dit jaar gaan we veel heirloom en ''vergeten'' groentes telen. Het lijstje met alle groentes en fruit heb ik nog niet op mijn computer staan, maar het zijn er best veel

Ondertussen heb ik al zaad van 104 soorten pepers verzameld Veel mensen weten geen eens dat er zoveel soorten pepers bestaan. Maar als je je bedenkt dat er een paar duizend soorten zijn, zijn die 104 soorten nog niks .

Hier nog een paar fototjes van afgelopen zomer:

eindjuni-beginjuli2010012.jpg

eindjuni-beginjuli2010010.jpg

eindjuni-beginjuli2010006.jpg

eindjuni-beginjuli2010005.jpg

eindjuni-beginjuli2010004.jpg

eindjuni-beginjuli2010001.jpg

Welkom,bij die foto`s krijg je meteen kriebels en zin in de lente.

Ik wist wat het was.Even dus van internet gehaald:Dat zijn oude variëteiten van tomaten die geselecteerd werden door kwekers en liefhebbers en van generatie tot generatie zijn bewaard gebleven. Zo zijn er die mooie kleuren en de meest gekke vormen hebben.

Kortom oude vergeten tomatenrassen. Er zijn tomaten zoals ‘Brandywine’ die al 112jaar oud zijn.

De tuinders houden dit tot stand door eigen zaad te houden en verder te telen.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Oke nou heb ik weer wat geleerd, ik geloof juist dat oude rassen dus heirloom minder ziekte gevoelig zijn en soms bv beter te bewaren meestal hebben ze eigenschappen die ik een voordeel vindt bv betere of sterkere smaak.

Players only love you when they're playing.

Hoi Welkom Dennis,

een buurtgenoot erbij, die pepers bij ons aan de kust krijgen die nog een speciale behandeling? Heb je ze in de kas staan? Ik heb nu ongeveer 6 soorten pepers en een paar paprika's en vind het erg leuk en lekker. De kas moet er nog komen maar komt zeker. Eerst het tuinhuisje dan de kas. Misschien maak ik wel iets tijdelijks voor de pepers, paprika's en komkommer.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Hoi Welkom Dennis,

een buurtgenoot erbij, die pepers bij ons aan de kust krijgen die nog een speciale behandeling? Heb je ze in de kas staan? Ik heb nu ongeveer 6 soorten pepers en een paar paprika's en vind het erg leuk en lekker. De kas moet er nog komen maar komt zeker. Eerst het tuinhuisje dan de kas. Misschien maak ik wel iets tijdelijks voor de pepers, paprika's en komkommer.

Hallo wouttie75,

De pepers heb ik nu al gezaaid en een groot deel is al opgekomen. De meeste pepers gaan naar buiten toe(in onze 2 niet zo grote kassen wordt het een beetje krap als er meer dan 200 peper planten moeten staan . Ik hoop dat de meeste zo optijd vruchten geven en anders kunnen ze nog binnen af rijpen.

Hoi Dennis , welkom. Mooie tuin als ik zo je foto's bekijk. Ik heb gelijk een nieuwsgierige vraag. Wat doe je met de opbrengst van een paar honderd pepers ? Ik zou al moeite hebben met één plant .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Mooie tuin Dennis.

Waarom ging het de eerste twee jaar niet goed met de tuin?

Ik begin nu namelijk voor het eerst en ik wil zo min mogelijk beginnersfouten maken

Toen waren we echte beginners, we wisten er zowat niks van. Ook de grond was niet goed(er stond eerst een stuk windsingel). De tomaten en komkommers kwamen van easyplants enzo.

Jij zit op een moestuinforum waar je alles kan vragen en ervaringen van andere leden kan lezen,

dus bij jouw zal het vast beter gaan!

En vergeet niet dat je van fouten leert!