Jolan Geplaatst: 16 mei 2012 Share Geplaatst: 16 mei 2012 Ik ben Jolanda, 34 jaar een woon samen met mijn vriend en onze hondjes (2 Cavalier King Charles Spanieltjes en 1 Shih Tzu) in de Hoeksche Waard.Hier hebben we een erg onderhoudsvriendelijke tuin en weinig ruimte voor een moestuin, maar dat gaat veranderen.We gaan binnenkort verhuizen naar Drenthe en daar heb ik eindelijk de ruimte voor een moestuin en komen er ook 4 kipjes (Cochin krieltjes) bij. Dus ik kom hier alvast het een en ander leren want heb nog nooit een moestuin gehad.Weet wel dat ik ook wat fruitboompjes neer wil zetten (er staat nu een perenboom en een appelboom, maar de peer is niet eetbaar werd mij gezeg...?).Voor groente is er ook plek genoeg, er is nu ook een soort van moestuin aanwezig dus ik kan mijn hart ophalen straks. Denk alleen dat het te laat zal zijn om nog echt wat neer te zetten als wij verhuisd zijn.Ach heb ik in ieder geval genoeg tijd om te leren en dingen uit te zoeken Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Janine~Bustani Geplaatst: 16 mei 2012 Share Geplaatst: 16 mei 2012 Welkom hier en succes met je verhuizing! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erwin1964 Geplaatst: 16 mei 2012 Share Geplaatst: 16 mei 2012 Welkom en ook van mij succes gewenst met je verhuizing.Fruitbomen zou ik pas in het rustseizoen planten (november - maart). en m.b.t. die peer, mogelijk is het een kweepeer. Die zijn zo uit het vuistje inderdaad niet bepaald lekker, maar je kunt er wel een prima moes van maken. Ik heb zelf geen kweepeer, maar de buren wel en soms krijg ik er een stel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jolan Geplaatst: 16 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 16 mei 2012 Ik zal volgende maand een foto maken van die perenboom.Misschien kan iemand hier me dan vertellen wat voor soort het is? Ik had inderdaad gelezen dat je fruitbomen het beste in het rustseizoen kan planten, dus vandaar dat ik dat in ieder geval wil doen.Met veel andere dingen voor de moestuin zal het te laat zijn vrees ik, dus dan heb ik in ieder geval nog wat kunnen doen dit jaar haha Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eva1986 Geplaatst: 16 mei 2012 Share Geplaatst: 16 mei 2012 Alles eerst natuurlijk welkom! Ik weet niet wanneer je gaat verhuizen, maar je zou eventueel nog wel wat dingen nu kunnen zaaien, in potten, en die meenemen, en dan na de verhuizing in de grond zetten. Kan niet met alles, maar als je graag dit jaar nog wat wilt doen, is dat je beste optie denk ik! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 16 mei 2012 Share Geplaatst: 16 mei 2012 Welkom Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Knarfvries Geplaatst: 16 mei 2012 Share Geplaatst: 16 mei 2012 welkom ik zie dat je al 2 engelse tuin machines hebt aangeschaft en een Japanse spit machine Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jolan Geplaatst: 16 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 16 mei 2012 We hebben nu enkel borders en die laten ze redelijk met rust...alhoewel die Japanse/Tibetaanse wel van het dwars door de borders racen houd Dus ik wil mijn moestuin toch wel gaan afzetten denk ik, zeker omdat die "machientjes" van mij gek zijn op sla, komkommer, tomaat en... nou ja alles wat eetbaar is haha. @ Eva, ik ben zo slim (ahum haha) geweest om al mijn potten al in te pakken, dus dat gaat niet meer lukken.Ook ben ik bang dat ze dan misschien te weinig zorg krijgen omdat we over 2 weken al gaan beginnen met klussen enzo.Dus dan zitten we een paar dagen daar en dan een paar dagen hier enz...Ach misschien zit alles mee en zitten we er sneller dan ik denk en kan ik dan nog wat doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 17 mei 2012 Share Geplaatst: 17 mei 2012 welkom ! en succes.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Astrid Geplaatst: 17 mei 2012 Share Geplaatst: 17 mei 2012 Hoi Welkom je kunt hier terecht met al je vragen er is er altijd op zijn minst eentje die je verder kan helpen.Als je te laat bent om dit jaar te zaaien en planten, kun je jezelf in elk geval uitleven om je tuintje uit te zetten en te preppen voor het volgende jaar.En wat altijd nog kan is een leuke bak met kruiden, die kun je als het kouder wordt zo naar binnen verplaatsen. Veel verhuis en klus kracht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 17 mei 2012 Share Geplaatst: 17 mei 2012 Hallo en welkom op dit forum.Toch fijn dat je je goed kunt voorbereiden op je nieuwe moestuin. Plannen, indelen, uitmeten, alles uitzoeken.. combinatieteelt, wisselteelt.. en niet te vergeten van te voren te bemesten. Dan kun je volgend jaar goed beginnen Succes! Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 17 mei 2012 Share Geplaatst: 17 mei 2012 Welkom! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frank Houweling Geplaatst: 17 mei 2012 Share Geplaatst: 17 mei 2012 Hallo! Een welkom! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lisa Geplaatst: 17 mei 2012 Share Geplaatst: 17 mei 2012 Welkom! En ik ben heel jaloers op je hondjes, vooral shih tzu's (of hoe je het ook schrijft ) zijn enig. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jolan Geplaatst: 18 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 18 mei 2012 Bedankt allemaal. @Helly, ik kan me inderdaad goed voorbereiden en dat is wel nodig ook want ik heb nog nooit een moestuin gehad.Heb wel eens wat kruiden in de tuin gehad hier, maar verder....nee, dus kan ik me mooi verdiepen in alles en dan inderdaad volgend jaar goed beginnen. @Lisa, Shih Tzu's zijn geweldige hondjes ja en na onze verhuizing komt er nog een herplaatsertje bij ons wonen.Dus dan heb ik twee Cavaliertjes en twee Shih Tzu's, maar dan is het kwartet compleet en komt er een bordje op de deur met "no vacancy" Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 18 mei 2012 Share Geplaatst: 18 mei 2012 Welkom! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kustlijn Geplaatst: 20 mei 2012 Share Geplaatst: 20 mei 2012 Welkom op het forum hier,Jolanda. Wellicht kan je de peertjes ook stoven. (stoofpeertjes)Daar kocht ik de laatste tijd geen echte stoofpeertjes voor, maar ik gebruikte nog niet rijpe peertjes.Ging prima. Quote Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.