Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke vriezer?


Gemma

Aanbevolen berichten

Wij willen dit jaar een vriezer gaan aanschaffen.

Maar twijfelen welke.

Ik wil het liefst een Liebherr ( komt beste uit resultaten qua energieverbruik en invries snelheid )

Maar welke inhoudsmaat????

We zijn met z`n tweeen.

Hebben redelijk wat op de tuin staan wat volgend jaar misschien iets meer wordt ivm dit jaar nog wat uitproberen qua soorten groente.

Wat voor inhoudsmaat zouden jullie voor gaan??

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Wij zijn ook met zn 2en en we hebben een vriezer met 4 lades. Dat is voor ons meer dan genoeg ruimte.

 

Daarin bewaren we bovenin bladerdeeg, ijsjes en koelelementen (dit is een platte lade)

in de 2de lade brood

3de lade ingevroren eten zoals frietjes, kroket en zelf-gemaakt-kant-en-klaar eten (pannetjes lasagne die ik invries, zelfgemaakte pizza, etx.

4de lade groentes en nog meer zelf gemaakt invries spul.

 

En dan hebben we nog ruimte over.

 

Wij hebben zo'n soort vriezer van Bosch (97liter):

bosch-diepvrieskast.jpg

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor een hoge gaan

miele-hoge-vrieskast-fn-12740-s_34.jpg

 

Wij hebben een dubbeldeurs koel/vrieskast met dus aan 1 kant de vriezer. Die is 2 laden (onderste voor vleeswaren/spekjes/vis, bovenste voor vlees) en 3 planken (1 voor brood/1 voor ijsjes/broodjes/geraspte kaas/ingevroren groente etc/ en 1 voor maaltijden) en ik kom ruimte tekort.... Wij zijn dan dus wel met 4. Ik denk zeker als je veel oogst wilt kunnen invriezen, je niet moet besparen op de ruimte, als je dan toch een nieuwe vriezer aan gaan schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben 3 lades (onder de koelkast), en zijn ook met zn tweetjes... Maar! Het KVV voor de hond neemt al bijna 1 volle lade in beslag... En dan nog één voor brood... Ik heb altijd ruimte tekort!

 

Het zal er ook een beetje aan liggen hoeveel je in wil vriezen uit eigen tuin, of je (net zoals wij) altijd brood op voorraad hebt...

 

Als ik de ruimte hou hebben... Zou ik voor een staand model gaan, maar wel zo'n mooie grote als Janine laat zien! En wat zij ook al zegt, als je toch voor een nieuwe gaat... Hij neemt op de grond net zoveel ruimte in beslag al een klein staand model!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

eet jou hond ook KVV?

goed hoor!

Wij barfen al jaren met onze Lab en onze Duitse Herder pup nu ook.

Gaat super.

Maar dat even terzijde.

Qua ruimte is het geen issue, hij kan op zolder en daar hebbe we een Zee aan ruimte.

Vaste trap erheen en hij staat niemand in de weg.

Zit meer in de richting te denken van een vrieskist van Liebherr..

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow... Ja vrieskisten vind ik wat minder praktisch, schoonmoeder heeft er een, en ik kan er nooit iets in vinden... Een stuk minder overzichtelijk dan een staand model met lades... Maar je hebt wel 3 keer meer liters inhoud voor hetzelfde geld! (ff snel gegoogled )

 

Ja, dan zou ik gaan voor een 460 liter model! (nooit teveel vriesruimte )

pri1

 

Off topic :

Ja, wij geven ons manneke KVV, maar hij weegt maar 7 kg, dus veel eten doet ie niet, vandaar dat we niet zijn gaan barfen, al die verhoudingen goed houden voor die 135 gram die hij per dag eet... Hij krijgt carnibest (van die rollen, in stukken gehakt.. )

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook niet meer voor een vrieskist kiezen, bah wat een klus om dan iets te pakken. We hebben de vrieskist vorig jaar vervangen voor een hoge en diepe staande vriezer, zo een als op de foto van bustani. Die is echt ideaal. Merk en type: BOSCH GSN40A32 (A++ label, 330 Liter)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik in het kader van de zuinigheid met onze planeet opmerken dat een vrieskist 'beter' is dan een kast!

 

Buiten kijf staat natuurlijk dat de vriezer allerminst ecologisch verantwoord is maar goed, soms moet je consessies doen. Echter als de planeet (en je eigen geldbuidel) je aan het hart gaat dan zul je het comfort van het makkelijk-kunnen-vinden ook moeten offeren en voor een kist moeten gaan.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dat zo, als ik vragen mag? Als het ding een half uur open moet staan om iets te vinden....lijkt me dit ook niet oke voor het milieu Zonder gein...ik zou sowieso een A-klasse apparaat aanschaffen.

 

Er zijn meerdere redenen, maar die kun je allemaal vinden met een beetje gegoogle. Een reden is dat koude lucht niet opstijgt. Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen zonder de wetten van de natuurkunde onrecht aan te doen. Maar koude lucht blijft liever beneden, dus bij het openen van een kist 'ontsnapt' er niet zoveel kou als bij het openen van de deur van een metershoge kast. Het opnieuw op temperatuur komen van een kist vraagt dus 'in theorie' minder energie.

 

In de praktijk is er ongetwijfeld een moment waarop het open laten staan van een kist minder zuinig wordt dan dat van een kast. Daarvoor moet je dan wel even naar TNO mailen denk ik, om dan zeker te weten dat je kiest wat bij je persoonlijkheid past

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt een vrieskist ( 200L ) van Liebherr. (A+++ )

We hebben beneden een klein vries-gedeelte onder de koelkast.

Mijn idee is om straks 1x per week alles wat uit de grote vriezer moet komen om die week te eten, te verplaatsen naar beneden.

Ik hang toch mijn was te drogen op zolder, dus kom er best vaak..

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nog even terug te komen op het vrieskast/kist gedeelte. Ik kan uit ervaring spreken.

Heb nu een vrieskast in de schuur met maar liefst 5 lades en nog zo'n groot invriesvak erboven. Vind het een top ding

Onder de koeling heb ik ook nog 2 lades en 1 invriesvak. Lekker handig ook al is het minder voor t milieu.

Heb vroegâh een kist gehad. En idd, je hangt vaak met je kop onderin dat ding om iets te vinden. Brood wat uit de zak valt, of erger nog, al die kruimels over de hele kist verspreid Altijd maar zoeken naar iets, want indelen kun je slecht met zo'n ding. Je kunt nu eenmaal niet makkelijk stapelen.

En als je dan ook geen rekening ermee houdt (of te weinig ruimte hebt) dat dat ding wel eens open gaat, dan zet je er altijd wat bovenop. Komt vaker voor dan je denkt.

Op mijn vriezer in de schuur staat nu een oud ijzer krat, en een krat voor oud glas. Reuze handig dat je die ruimte ook kunt gebruiken.

Wat wel 1 van de voordelen van zo'n kist is, is om met dit tropische weer even snel je hoofd af te kunnen koelen, dat doe je niet in een kast

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben 1 1/2 jaar geleden weer een kist gekocht en een goede

vrieskist van Liebherr.. 361 liter.

Deze bevalt heel goed de groentes en fruit er in voor het hele jaar.

Fruit voor de winter om te wekken en jam te maken. succes.

We zijn met ze tweeén en deze is goed voor ons niet te klein of te groot.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Liebherr diepvrieskast met 7 lades. En ik ben er erg tevreden over. goed geluidsarm. en een superfrost knop. Dan vriest de vriezer tijdelijk extra koud, totdat ik hem weer uitdruk. Dat vind ik makkelijk als ik veel nieuwe dingen in enen wil invriezen.

Men heeft mij destijds vertelt dat een kist alleen voordeliger is als hij altijd voor tenminste 75% gevuld is. Nou gaat dat bij mij op en af, de ene keer vol en dan weer leger.

 

En hoe groot hij bij je moet zijn, tja dat ligt eraan wat jij wilt.

Ik heb altijd ruimte gebrek, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij. Ik heb in la 1 fruit en ijs liggen. la 2 frituurspullen en aardappelschijfjes. la 3 groentes. la 4 brood, la 5 vlees, la 6 vlees voor de hond en katten, la 7 pizza´s, bladerdeeg, koelelementen afbakbroodjes en extra´s. Echter heb ik een dochtertje gehad, en haar babyhapjes namen ook al een halve la in beslag. En als ik net het vlees voor de beesten binnen heb of zelf net naar de groothandel ben geweest, dan moet ik toch echt heel erg de vriezer reorganiseren. Dus af en toe wou ik wel dat ik een klein kistje erbij had. Die ik alleen aan kon zetten als het nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een kist waar Lie en ik later samen in kunnen..(ivm de voortschrijdende wetenschap ).

We hebben dan ook ieder jaar een half varken en af en toe een achtste koe erin. Om de boel nog een beetje vindbaar te maken heb ik tegenwoordig allemaal van die handige stevige supermarkttassen die een tijdje geleden in kwamen en die je voor een euro kan kopen. Groentes zitten in die van de biowinkel ( die hebben het al handig gedecoreerd met groentes), fruit in die van Dirk, Varken in de tas van de Intermarché, koe in AH tassen etc..

De rottige rekjes heb ik er meteen uit gedonderd

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Toen de laatste van onze 3 kinderen (officieel) op zijn eigen ging wonen dachten we het met minder aan te kunnen en hebben de oude kist na vele jaren trouwe dienst in rust gezet.

De overgebleven 8 lades van de Siemens kast in de kelder en de handige 3 lade kast van Wirlpool in de bijkeuken moesten het klusje maar klaren.

Edoch, nestvlieders verdubbelen en met z'n tweeen aan tafel komt toch minder vaak voor dan gedacht.

Afgelopen najaar dan ook weer de oude kist ge-activeerd, toevallig heeft mijn vrouw vandaag gereorganiseerd en hem weer op non-activ gezet.

Als uit- hulp is zo'n kist gewoon perfect. Ik vul hem gewoon met chinees-bakjes dat stapelt zo lekker weg.

Stapeltjes van 10/15 doosjes. In de winter en voorjaar worden de vrieskasten aangevuld dus de kist gaat niet vaak open.

Als je wat extra ruimte achter de hand hebt hoef je ook niet zoveel uit te delen, dus inmiddels al 15 bakjes aardbeien voor de baksels van komende winter.

Duidelijk mag zijn dat je nooit "teveel"vriescapaciteit kan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Heb een kleine vrieskast 97 liter.

Omdat het voor ons toch te weinig bleek nu ik een moestuin heb ga ik er morgen een bij halen ook van ongeveer 97 liter...

Liebherr of Bosch ofzo, maar even kijken

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

 

Groetjes! Meekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...