Dennis29 Geplaatst: 3 februari 2011 Auteur Geplaatst: 3 februari 2011 Net heb ik artisjok violette de provence en Green Globe gezaaid.
Dennis29 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Geplaatst: 5 februari 2011 Gisteren in de kas het volgende gezaaid: Doperwten Calibra.Saladini wintersla.Radijsjes.
Dennis29 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 Vandaag een grote lading tuinbonen 'driemaal wit' gezaaid.
Koert Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Vandaag een grote lading tuinbonen 'driemaal wit' gezaaid.Aangenaam, idem dito hier! Even a broken clock is right twice a day
Dorien Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Gewoon binnen neem ik aan?Dan kan ik dat ook wel eens doen..
Koert Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Gewoon binnen neem ik aan?Dan kan ik dat ook wel eens doen..tuinbonen zou je ook wel al buiten kunnen doen , erwten kun je nu binnen voorzaaien en over pak 'm beet een maandje buiten.Ik had afgelopen oktober de tuinbonen gezaaid, dat schijnt meestal wel te lukken, ik denk dat ze kapotgevroren zijn doordat ik ze niet beschermd had tegen die pak sneeuw, normaal gesproken zijn die redelijk vorstbestendig. Door ze vroeg te zaaien zou je eerder kunnen oogsten en minder last hebben van luizen. Even a broken clock is right twice a day
Dennis29 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 Gewoon binnen neem ik aan?Dan kan ik dat ook wel eens doen.. Ik heb ze eerst een nacht in water laten weken. Daarna in potjes gezaaid en die in de koude kas gezet. Als ze opkomen en al iets gegroeid zijn gaan ze naar buiten toe.
Koert Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Vraag me niet waarom, ik zou het echt niet (meer)weten, maar de tuinboon is de enige boon/erwt die ik niet voorweek, werkt tot nu toe altijd. Even a broken clock is right twice a day
Dennis29 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 Vraag me niet waarom, ik zou het echt niet (meer)weten, maar de tuinboon is de enige boon/erwt die ik niet voorweek, werkt tot nu toe altijd. Nee dat hoeft ook niet maar dan kiemen ze wel sneller.
Eva Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 ik heb nog nooit een boontje voorgeweekt... gelukkig kwamen ze wel altijd boven...
Dennis29 Geplaatst: 3 mei 2011 Auteur Geplaatst: 3 mei 2011 Alles schiet de grond uit met dit heerlijke weer! De knoflook staat al 30 centimeter. De aardbeien bloeien al volop dus binnenkort hebben we de eerste aardbeien! De rode, witte en zwarte bessen zijn ook al aardig groot, net als de kruisbessen. We hebben de eerste sla uit de volle grond al gegeten. Wat is dat heerlijk vergeleken met de waterige in chloor gewassen supermarkt sla!!!Hier wat foto's: De grote perenboom een paar weken geleden: Nieuwe hobby, sla fotograferen : De sla staat onder de bonenstaken die voorlopig toch nog niet begroeid zijn, zo bespaar je weer ruimte artisjokken zaailing: pluksla mengsel:
Helly Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Leuk die sla. Vooral de 2e vond ik wel grappig met die donkere vlekken. Wat is dat voor sla? Good things come in small packages
Helly Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Nog nooit van gehoord. Maar ja dat staat er ook niet bij als je t koopt in de winkel of op de markt. Good things come in small packages
Dennis29 Geplaatst: 4 mei 2011 Auteur Geplaatst: 4 mei 2011 Het is ook een heirloom ras, deNieuwetuin verkoopt hem.
Dennis29 Geplaatst: 5 mei 2011 Auteur Geplaatst: 5 mei 2011 De palmkool is aangevallen door slakken, er zitten zowat geen bladeren meer aan
Dennis29 Geplaatst: 13 mei 2011 Auteur Geplaatst: 13 mei 2011 Zojuist bij een perkplanten kwekerij geweest. Maar ze verkochten ook wat bijzondere kruiden Mijn nieuwe aanwinsten:Salie met geelachtige bladeren.Een zilveren tijm Ananas salie Jiaogulan (kruid der onsterfelijkheid )Bloedzuring Kruip RozemarijnEn 8 gratis stevia planten. Ze lagen half dood in een kruiwagen, want ze waren niet geschikt voor de verkoop omdat ze een beetje raar gegroeid waren. Dus mocht ik degene die nog overlevingskans hadden mocht ik meenemen Dus nu heb ik 8 stevia planten. Omdat ze nog een beetje slap zijn ga ik ze gedeeltelijk afknippen als de stokli droogapparaat komt. Die binnen enkele dagen bezorgt word Dan kan ik de stevia blaadjes meteen drogen. stevia: de andere kruiden: Nog wat andere foto's van de moestuin: Rechts Egyptische ui en links slangenlook. Eeuwig moes zaailingen, de potjes staan eromheen tegen de slakken die de plantjes in één nacht bijna allemaal hadden opgegeten. De bessenkooi, het net moet er nog overheen: De eerste boon die opkomt Het is een borlotti. Sla onder de bonenstaken: Net uitgeplante mais met sla ertussen:
dennislp Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Mooie stevia!! > Planten kopen? Doe het bewust!
Aislinn Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Wauw jij hebt mazzel zeg! Ik kan ze nergens vinden en jij krijgt ze in je schoot geworpen Ik vind je bessenkooi heel gaaf!
dennislp Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Maar zou nog niks afknippen, wel goed in de gaten houden of ze beter worden of slechter! Je hebt best kans dat het nog heel goed bijtrekt, mijn ervaring is toch wel dat stevia snel slapt hangt, maar ook weer snel recht staat. En als je het wilt gebruiken, wacht ook tot het eventueel weer rechter staat, kan je de blaadjes drogen en de topjes stekken: Heb je nog meer stevia! > Planten kopen? Doe het bewust!
hansm Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Ik vindt je leuk bezig Dennis, mooie soortjes vooral de vaste/meerjarige groente die heb ik zelf ook graag,en best goed profecioneel hoe het er uit ziet !! Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Jij hebt mazzel zeg! Ik zou ze lekker vertroetelen om te kijken of ze nog groter en sterker kunnen worden. Drogen kan je altijd nog.Je hebt een mooie grote bessenkooi in aanleg. Daar ga je genoeg jam van maken. Good things come in small packages
Dennis29 Geplaatst: 13 mei 2011 Auteur Geplaatst: 13 mei 2011 De planten zijn eigenlijk prima. Maar omdat ze een dag in een kruiwagen hebben gelegen en daardoor een beetje vergroeid waardoor het lijkt alsof ze slaphangen. Maar ze zijn gewoon sterk.
Aanbevolen berichten