Eva Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 als ik iets vies vind zijn het raapjes. gevolgd door de moestuin hit tuinbonen! brrrrrr weet iemand een paar leuke recepten zodat ik ook deze groenten met smaak kan eten?
Jorieke123 Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Hé Eva, je HOEFT ze niet te telen hoor Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eva Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Geplaatst: 1 februari 2011 als er geen lekkere recepten voor zijn dan zal ik dat ook zeker niet doen!
Koert Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Raapsteeltjes maak ik altijd stampotje van met blauwe kaas of gorganzola, lekker met pijnboompitten of cashew, ook lekker op smaak te maken met wat kruiden oid: basilicum, platte peterselie, zevenblad, brandnetel etc.Tuinbonen kun je ook dubbeldoppen dan zijn ze niet zo sterk en een rood uitje en spekkies mee fruiten doet wonderen. Ik maak er ook vaak een pasta gerecht van , tuinbonen met de rode ui en spekjes en dan afmaken met zachte geitenkaas en creme fraiche of met zo'n pakje van iets, boursin is dat volgens mij?? met tomaat, de geitenkaas was toen een keer op en dat was ook wel lekker! Even a broken clock is right twice a day
jos Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Koert het is dat ik vanmiddag goed gegeten heb. En vanovond wild op het menu.Mijn broer heeft veel last van wilde konijnen, dus nu ligt er een in de pan voor straks.En Eva, tuinbonen was het enige dat ik als kind de strot niet afkreeg.We waren thuis verplicht altijd "iets" te eten en mijn vader die de kok was was toch zo trots op de kleinste maat tuinbonen die hij kon kopen.De eerste keer bij mijn schoonouders, je raad het al, tuinbonen en wat doe je dan? Ik heb ze gegeten. Heerlijk waren ze. Mijn schoonvader zaliger had in zijn tuin echte ouderwetse bruinkokers ? Het zag er niet uit in de pan, allemaal van die gescheurde jasjes. Maar met doorbakken spekjes waren ze heerlijk. Tuinbonen gewoon bijtgaar koken en dan even in de pan met spekjes en kruiden naar smaak uiteraard, ik eet ze nu nog.Als je met raapjes, reuben bedoeld dan zou je ze kunnen proberen in combinatie met knolselderie in een roomsausje, ik vind ze dan prima.
Koert Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 a ja natuurlijk, je bedoeld denk ik mei/knol-raapjes!? Was even in de war, maar wel een lekker recept dus ik laat hem staan. Even a broken clock is right twice a day
Aanbevolen berichten