Rookie Geplaatst: 31 januari Geplaatst: 31 januari Er staan eindelijk wat sprieten boven de grond, jippie! Maar wat ik me afvraag: moet ik die niet afdekken met wat stro of zo, nu het weer gaat vriezen? Quote
Adrielle Geplaatst: 31 januari Geplaatst: 31 januari Naar mijn weten hebben ze de kou juist nodig om teentjes te kunnen vormen (maar ik kan het mis hebben) 2 Quote
Roland Geplaatst: 31 januari Geplaatst: 31 januari Hier ook pas 2 van de 3 rassen die boven zijn. Quote
acpronk Geplaatst: 31 januari Geplaatst: 31 januari 3 uren geleden, Adrielle zei: kou Dat verhaal doet zich wel de ronde inderdaad, maar ik heb er zo mijn twijfels over. De tenen worden pas in een later stadium gevormd. De tenen worden gevormd tussen de bladeren, en nog niet alle bladeren zijn al tot ontwikkeling gekomen. Tevens, de pas in het voorjaar geplante knoflook heeft ook tenen (alleen kleiner, want minder tijd om te groeien gekregen). En knoflook in de kas heeft minder kou gekregen, maar toch grotere bollen. 2 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
redzebra Geplaatst: 1 februari Geplaatst: 1 februari (aangepast) Ik denk dat dat voornamelijk van toepassingen in echt koude of warme omgevingen, verschillende types van knoflook hebben zich in de loop van de tijden ietwat aangepast aan hun omgeving, wij kunnen echter in ons gematigd klimaat zowat alle zonder problemen telen. Algemeen is hard neck geschikter voor echt koude gebieden, en softneck warmere maar ook hier bestaan verschillen, een aantal hardneck's hebben bv een periode onder de 8 graden nodig om bloem te kunnen maken een beetje zoals bv Amarylis, een groter probleem is denk ik water in de winter waardoor tenen kunnen rotten. Hier staan ook een aantal al boven, een beetje vorst kunnen ze wel hebben. 1 februari aangepast door redzebra 2 1 Quote
Roland Geplaatst: 1 februari Geplaatst: 1 februari Andere jaren stonden ze in november en december al boven en konden prima de vorst aan. Nu zitten ze in februari nog onder de grond. (onvoldoende zon die de grond opwarmde?) Quote
Gitta Geplaatst: 1 februari Geplaatst: 1 februari Bij mij zijn ze inmiddels allemaal bovengronds. Quote
simonvb Geplaatst: 2 februari Geplaatst: 2 februari Hier is enkel de olifantenknoflook boven. 2 gewone rassen nog steeds niet te zien. In november ergens gepland. Quote
woldistel Geplaatst: 2 februari Geplaatst: 2 februari Bij mij is alles gewoon normaal boven de grond. Er mist wel eens een teentje, maar dat kan altijd. Quote
Nasuada Geplaatst: 5 februari Geplaatst: 5 februari Update, het gaat prima! 2 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Rookie Geplaatst: 6 februari Geplaatst: 6 februari Die zijn al groot! Ik heb alleen nog maar kleine puntjes, een centimeter of zes. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 6 februari Geplaatst: 6 februari Op 2-2-2025 om 08:14, simonvb zei: gepland Gepland maar nog niet geplant? Dan zie je inderdaad niet zo veel 🤠 Bij mij kwamen de OK pas als een-na-laatste op. Inmiddels zijn alle rassen boven gekomen, maar groot zijn ze niet. Ook in november plant. Gepoot eigenlijk. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
woldistel Geplaatst: 9 februari Geplaatst: 9 februari Gaat hier helemaal prima. Af en toe wordt er eentje naar boven gewipt door een mol, maar voor de rest staat de boel er prima bij, ook in de kas. Â 2 Quote
simonvb Geplaatst: 1 maart Geplaatst: 1 maart (aangepast) Ze beginnen eindelijk boven te komen! 1 maart aangepast door simonvb 2 Quote
Marinke Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart Na het afgelopen regenseizoen een beetje gedemotiveerd geraakt. Veel inspanningen en weinig resultaat. Zelfs de knoflook deden het niet en waren verdwenen voordat ik ze kon oogsten. Besloten om het huidige knoflook seizoen maar over te slaan. nu zie ik echter dat de ‘verdwenen’ knofloken het toch gehaald hebben. Ik zie op diverse plekken mooie polletjes knoflook staan. Zou ik ze nog kunnen scheiden van elkaar? (Het ziet er naar uit dat er toch vorig jaar een bol is gevormd). Of heeft dat geen zin, iemand ervaring? Quote
Rookie Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart Ik ben van team "gewoon doen". Nu vormen er toch geen mooie bollen, maar misschien wel als je ze uit elkaar haalt en ze een eigen plekje geeft. Iets met "niet geschoten"... 1 Quote
Gitta Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart (aangepast) Ik ben het met Rookie eens. Nu staan ze te dicht op elkaar. Voorzichtig uit elkaar planten. Dan krijg je vast nog mooie bolletjes. Succes! @Marinke 2 maart aangepast door Gitta Quote
Marinke Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart Dat is ook zeker waar. Anders is het alleen maar knoflookblad oogsten. Ik ga ze inderdaad maar uit elkaar trekken 1 Quote
MROE Geplaatst: 23 maart Geplaatst: 23 maart De groei komt er bij ons nu een beetje in. Wel wat uitval, maar niet veel. ik hoop op een beter seizoen dan vorig jaar! 3 Quote
Gitta Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart Hier groeien ze ook lekker. Flinke dikke stelen al. 2 Quote
Rookie Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart Ik mag ook niet mopperen. Het duurde vrij lang voordat ze opkwamen, maar ze halen de schade aardig in. Â Â Â 2 Quote
Erny Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart Knoflook staat er goed bij, sorry vergeten foto te maken, wilde het onkruid ertussen gaan weghalen... maar dat kon ik niet. Stond vol met mooie paarse doveneteltjes, ereprijs, grote kers etc. Allemaal schattige kleine bloempjes. Kon het niet over mijn hart verkrijgen. Dat komt later wel als er meer bloeit in de omgeving. 3 Quote
Arja Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart De bijen en hommels en andere insecten zullen je dankbaar zijn! 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.