Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Gisteren weer een kropje sla uit eigen MM gegeten, maar deze keer viel ons op dat de sla veel bitterder was als de eerdere kropjes die we gegeten hebben. De sla is nog niet doorgeschoten zo te zien, hoe zou dit komen. Smaak viel een beetje tegen.

Geplaatst:

Sla die al een tijdje groeit/staat, wordt altijd wat bitter.

Geplaatst:

Sla, en dat geldt ook voor andere bladgroente, heeft een hoeveelheid bitterstoffen in zich. Hoe minder regen er valt of hoe minder water er gegeven wordt, des te meer dit merkbaar is. Bij veel water verdunt het zich als het ware.

Geplaatst:
  • Auteur

oh, weer wat geleerd, ik heb wel elke dag water gegeven, maar de kropjes staan al wat langer, toch teveel sla in eens klaar om op te eten.

Geplaatst:

Jups, meer water geven. Houden ze erg van.

Good things come in small packages

Geplaatst:
... toch teveel sla in eens klaar om op te eten.

In zo'n geval kan je ze altijd snipperen door stamppot. Het slinkt behoorlijk net als andijvie. Ruimt je tuin lekker op.

Geplaatst:

Als je de kropjes wast, een stukje van de onderkant afsnijdt en ze met die onderkant in een schaal met een laagje water, in de koelkast zet (plastic zak of iets erover) smaakt het de volgende dag minder bitter.

Ik had een krop gekregen en die was ook bitter, na deze behandeling smaakte het een stuk beter.

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Meer een kwestie van zonuren dan water denk ik.

Bittere sla is juist lekker. Denk maar eens aan al die Italiaanse specialiteiten. Als ik water wil proeven koop ik wel ijsberg.

Geplaatst:

Helemaal mee eens.... net als rucola... (pfff in de supermarkt zonder smaak gekweekt want dat vindt de hollander dan te scherp etc...) en het verschil met die heerlijke nootachtige licht scherpe smaak van de zelf gezaaide... onovertroffen...geweldig

Geplaatst:
  • Auteur

Ga dat toch eens proberen om het kropje in de koelkast in een laagje water te zetten, want een beetje bitter is lekker, maar te bitter vind ik echt niet lekker. Bedankt voor de tips.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic