Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Pressure cannen

Featured Replies

Geplaatst:

Eén potje heeft voldoende vloeistof, dus die bewaar ik. De ander heb ik al open en de boontjes verdwijnen zienderogen 😁. Qua smaak zijn ze net als boontjes uit een hakpotje. Vers vind ik lekkerder, maar het voordeel zit em dan in het voorradig zijn en niet in de diepvries.

Ik krijg binnenkort ook nog halve liter weckflesjes om mee te spelen.

Geplaatst:

De vorige keer heb ik een heleboel passata gemaakt van mijn tomaten en ingemaakt met de pressure canner. Maar omdat ik niet genoeg potten had, had ik ook een aantal chineesbakjes gevuld en ingevroren.

Ik heb nieuwe potten besteld maar deze krijg ik waarschijnlijk op zijn vroegst over 2 weken binnen.

Mijn vriezertje zit ondertussen weer redelijk vol met tomaten en dit weekend moet ik weer tomaten oogsten en ik kan ze niet meer kwijt dus ik wil een 2e ronde doen met mijn nieuwe tomatenmolen en wil ze weer gaan pressure cannen. Ik heb nog wel kleinere mason jars (maatje half-pint) maar ik vermoed dat ik weer potten tekort zal komen en zal dus weer het restant moeten invriezen.

De ruimte is ons vriezertje is erg beperkt en potjes kan ik voorlopig nog wel kwijt . Ook vind ik tomatensaus uit potten wel zo handig qua gebruiksgemak tijdens het koken,

Mijn vraag is : kan ik die ingevroren passata later ontdooien, verhitten en alsnog inmaken met de pressure canner om het alsnog in potten lang te bewaren zodra die zijn binnenkomen ? Of is dat niet aan te raden ivm bederfelijkheid ofzo ?

aangepast door driepinter

Geplaatst:

Als je de passata snel hebt ingevroren na het koken, moet dat wel kunnen, denk ik.

Weer goed verhitten en eventueel aanzuren voor het inmaken.

Ik zou het ook op de potten zelf vermelden, dat het ingevroren is geweest en driedubbel gekookt. Als het dan niet lekker meer blijkt te zijn, weet je welke potten qua inhoud weg kunnen.

Na een beetje duckducken vond ik dit nog:

"Cool food before freezing so containers do not crack and so ice crystals stay smaller. Leave headspace in jars or rigid containers, then freeze flat if you use bags. Thaw cooked tomatoes in the refrigerator, then follow your canning recipe for the final processing step."

(cursief door mij)

Geplaatst:

Aanzuren hoeft sowieso niet voor presure canning. Je kan inderdaad je passata perfect ontdooien/weer verhitten en inmaken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.