Geplaatst: 30 oktober 20241 j Hoi allemaal, Geen moestuin gerelateerd onderwerp, maar wel over insecten denk ik. Mijn briefjes die ik op het raam plak worden telkens opgegeten. Een papiervisjes lijkt mij dit niet te doen haha. Zeker niet in drie dagen. Maar welk insect of dier dan wel?
Geplaatst: 30 oktober 20241 j Hier hebben wij slakken in onze brievenbus (zo'n groen plastic ding aan de weg) en die eten onze post. Ik haal ze er regelmatig uit, maar ze zitten er steeds weer en dan hebben ze in no-time (nou ja... relatief dan he) al een heel spoor papier weggevreten. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 30 oktober 20241 j Wij hebben hier ook veel last van slakken die stukken van onze brieven eten, ik denk dus ook slakken.
Geplaatst: 30 oktober 20241 j Hier eten de slakken ook het papier op, een mooie vorm van recycling door deze nuttige beestjes. Ze maken de grond zo vruchtbaar. Even deze cryptische boodschap in een plastic insteekhoesje doen is genoeg om het ze onmogelijk te maken. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 30 oktober 20241 j Absoluut slakken, die zijn dol op papier en karton. Zelfs de doos van de slakkenkorrels eten ze op. 30 oktober 20241 j aangepast door Erny
Geplaatst: 6 november 20241 j Maar eerlijk gezegd vind ik het geen slakkenhapjes zo in het papier van @hebeentuin. Zag je wel slakkensoorten op het raam of op het papier? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 23 november 20241 j Auteur Nee ik zag niet zo snel een slakkespoor denk ik, anders had ik de conclusie zelf getrokken. Maar wij hebben wel heel veel slakken dus het zal ongetwijfeld zo zijn geweest.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.