Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@rorror Ik ben er gisteren mee begonnen. Sommigen staan nu in hun uiteindelijke pot. En een paar staan te wachten, maar die hebben vannacht ook al in de buitenlucht geslapen.

• Like 2
Geplaatst:

Hier worden ze ook afgehard.

Over een week kan ik ze gaan uitplanten.

Ze blijven in de garage gedurende de nacht, hopelijk wordt het daar niet al te koud.

Het zal wel loslopen.

P1060351.JPG

• Like 4
Geplaatst:

Mmmm lekker pepertje @henkg

Ik heb vandaag alles in de kas gezet wat nog over is. Beetje triest jaar nu al. Slechte opkomst door hele foute potgrond. Trage groei is gebleven. Toen wat verdroogde exemplaren. Nu een paar door slakken opgegeten. Nu hoop ik dat wat er staat, het in de volle grond in een kas met dichte deur van 40 graden het heel goed gaan doen…

Mijn lievelingssport shishito voor chilivlokken had ik heel ruim gezaaid. Daar had ik er 6 van. Nu nog 2.
zucht. Ben benieuwd. Ze staan in elk geval en ik laat het los.

• Like 2
Geplaatst:

Voorgaande jaren heb ik mooie peperplanten gehad die me veel pepers gaven. Dit jaar is helaas anders, slechte start gemaakt en te laat begonnen met zaaien. Daarnaast ook nog eens oude zaden gebruikt. Deze zijn opgekomen maar amper gegroeit (plantje van 5 centimeter).

Opnieuw beginnen? Of pepers 2025 laten varen, of kant-en-klare cayenne plantjes kopen als ik ze ergens kan vinden.

Geplaatst:

Dit jaar voor het eerst nieuwe pepers gezaaid met zaaf uit de bio doos van 2023, oa de Pink Tiger en Psychedelic Black Pearl. Weet iemand of deze soorten een beetje tegen "kou" kunnen? Het is hier 's nachts nog steeds 9-10 graden, maar ze worden toch echt te groot voor de vensterbank

Geplaatst:

Ik heb een aantal pepers verpot naar grotere potten. De nachten zijn nog te fris om buiten te blijven, maar ze waren hun kleinere pot ontgroeid. Dus nu hebben ze weer ruimte om verder te groeien en eind deze maand/begin volgende maand naar hun definitieve plek te gaan. 

Geplaatst:
3 minutes ago, rorror said:

groeistilstand als ze 's nachts onder de 10komen

Groeit ie dan ook overdag niet meer omdat het 's nachts koud is? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...