Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

In de tunnelkas op de volkstuin staat nog het nodige onrijpe spul en er zal nog wel wat narijpen, maar ik denk dat het peperseizoen nu toch wel een beetje klaar is. Beetje vreemd seizoen vond ik het. Alles was wat laat, hoewel het volgens mij toch best warm en zonnig was. Dus staan er nu nog planten die wat mottig zijn met flink wat groene pepers te wachten op warmte in oktober? Ach, ik heb genoeg oogst gehad. En er komt nog wel wat na.

Ik ga alvast nadenken over volgend jaar 😉

IMG_20251003_115909227_PORTRAIT~2.jpg

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Wat een prachtige collectie 😍!! (leuke bakjes ook, ik herken er een paar 😃)

Geplaatst:

Xenos schaaltjes 😀

Geplaatst:

De inschrijving voor De turbo snelle zadenruil is weer geopend. Alle Capsicumvrienden zijn welkom.

Dus meldt je aan, ook al kom je normaal niet op het Chillipepers.nl forum.

Oops de redirect van de httpS van de placeholderpage bij de domeinhost naar de HTTPS pagina bij de forumhost werkt in Chrome weer eens niet (geavanceerd optie wel), dus hier de directe link (sorry Mod) https://gratisforums.com/chillipepers/

aangepast door donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

IMG_2525.jpeg

Sugar rush orange twins 😍

IMG_2522.jpeg

IMG_2521.jpeg

De kas zit vol met slakken en vond ook rupsenpoep. Genoeg slakken gevonden en enkeltje groene velden gegeven, maar nul rupsen… mijn Chinese kool die ik zeker 4 jaar geleden daar heb gezaaid, komt overal in de kas op en bijzonder gewaardeerd door slak en rups. Heb het zelf dit jaar pas 1 x gegeten uet. Ik laat het steeds staan als lokker in de hoop dat mijn capsicum dan met rust worden gelaten. Het lijkt te werken gezien de vele kroppen die al op zijn (em hoe bijzonder hoe kiemkrachtig dat zaad na jaren dan toch nog is!)

Ik ga volgende week denk ik alles plukken. Vandaag een flinke lading geplukt die ik ga drogen. De paprika’s voor de eet.

Geplaatst:

Dit jaar heeft m'n ego een serieuze deuk gekregen.....😂

In elk wokrestaurant waar ik tot hiertoe al geweest ben,draai ik m'n hand niet om voor 'pikant ***',en elk jaar heb ik m'n eigen pepers die ook nog goed te verteren zijn.

Dus dacht ik,laten we eens wat anders proberen,en heb in een vlaag van overmoed,de Carolina Reaper geplant.

HEET!!!!Niet te harden als je 'm rauw eet,zélfs gemengd met tomaten kon ik 'm niet aan.....een lesje in bescheidenheid.😁

Volgend jaar toch maar weer een andere soort zetten.😉

Carolina Reaper.jpg

Geplaatst:

@Bernaar 😂 Ja dat is een pikant pepertje. Je zou anders een keer habanero's of scotch bottent kunnen proberen, is ongeveer 1/4 a 1/5 van de hitte van Carolina Reaper. Of Ghost pepper ongeveer de helft van CR. Maar misschien zijn die zelfs nog te heet.

Geplaatst:

@Bernaar troost je. Mensen vallen flauw wanneer ze deze peper eten. Dus dat je überhaupt een hap hebt u weggekregen, is een compliment waard.

Geplaatst:

@Mellie,laten we zeggen dat van die peper ongeveer 50% in de spoelbak vedwenen is en dat ik 1l melk uitgedronken heb op minder dan 2 minuten....😂

Geplaatst:

Reken je nog niet rijk, het tweede deel van de horror komt nog... Johnny Cash zong er nog een lied over.

Hier nog wat Habanada aan de planten, en een paar Primotalii.

20251006_231255.jpg

20251002_170744.jpg

Geplaatst:

Vandaag de op één na laatste batch sugar rush stripey naar binnen gehaald. Deze gaan in een netje onder een doekje. Er hangen er nog een stuk of 10 buiten, die hebben nog geen zweempje kleur. Zodra ik dat zie gaan ze ook naar binnen. Bij deze batch zat ook weer een volledig oranje variant. Dat zijn de killers. En ik heb dit jaar ook een soort van feestneus. De opbrengst van de SRS is echt goed geweest. Erg blij mee!

IMG_8516.jpeg

Geplaatst:
Op 8-10-2025 om 17:51, Mellie zei:

@Bernaar troost je. Mensen vallen flauw wanneer ze deze peper eten. Dus dat je überhaupt een hap hebt u weggekregen, is een compliment waard.

Hoe heet die blonde Amerikaanse youtuber ook al weer, die er vier achterelkaar opvrat? Ik kan bijna geen enkele verse rauwe peper aan. Gebakken of poeder gaat beter...

Home of the Turbo.

Geplaatst:
16 uren geleden, donaldk zei:

die er vier achterelkaar opvrat

Dan moet je eens googlen op UK chili queen. Die eet er 104 achter elkaar 😳. Je wordt al ziek als je er naar kijkt. Zij lijkt er, aanvankelijk, weinig last van te hebben.

Geplaatst:

Deze mevrouw bedoel je? Tsja, net wat je hobby is. Vijftig frikandellen wegwerken binnen een kwartier enzo. En ze heeft er dus gewoon ook last van als het verder gaat dan haar maag, zo te lezen. 🤢

Doe mij maar een habanada en geen "burning ring of fire" 🥵 En een wedstrijd drieband biljarten of boogschieten kijken. Zo rustgevend 😉

Geplaatst:
47 minuten geleden, Dahli zei:

Die eet er 104 achter elkaar 😳

105!

Ik ga dat niet doen.

Geplaatst:

Nee was een man, meestal in blauw pak/jasje. Hij kwam vlak na FBI, Fire Breathing Idiot, welke ook gezondheidsklachten ontwikkelde. Ik kwam net 51 tegen van haar, maar ze ging dus nog verder.

Home of the Turbo.

Geplaatst:
18 hours ago, donaldk said:

Nee was een man, meestal in blauw pak/jasje. Hij kwam vlak na FBI, Fire Breathing Idiot, welke ook gezondheidsklachten ontwikkelde. Ik kwam net 51 tegen van haar, maar ze ging dus nog verder.

Ik kan amper geloven dat zulke mensen geen bepaalde 'truuk' gebruiken om hun slokdarm en maag te beschermen

Er moet toch íets zijn dat ze van tevoren drinken of eten om een soort film op die organen te kunnen leggen?

Geplaatst:

@rorror Nee, zelfs Stan de peperman, doet niet zo gek. Ik was zo moedig om een voorzichtig puntje van @henkg 's lemon drop af te breken en te proeven, in het verleden heb ik staan luchthappen en het vele speeksel staan uitspugen, maar nu kon ik het hebben. Terwijl ik al paar jaar geen verse peper meer heb geprobeerd. Kortom, ik ben niets gewend. Ik kon zelfs Madamme poederzakje openen en ruiken, zonder niezen. Nou kwam er geen fijn poeder vrij, zoals wanneer je een lepeltje (veel minder heet) peperpoeder uitstrooit. Ook zaten we buiten.

Home of the Turbo.

Geplaatst:
Op 4-10-2025 om 00:42, woldistel zei:

ik denk dat het peperseizoen nu toch wel een beetje klaar is.

Hier rijpen toch nog steeds pepertjes in de foliekas. Zolang dat nog doorgaat laat ik ze toch nog maar even staan. Het blijft de komende anderhalve week ook ‘s nachts nog boven 10 graden. Met een beetje zon op de kas overdag, is het blijkbaar nog warm genoeg om nog wat af te rijpen.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Lemon Drops kunnen zelfs bij regen nog buiten blijven staan. Al raad ik wel aan het blad te verwijderen dan kan dat niet meer gaan rotten. Niet dat pepers/zaden nog groeien, maar kleuren...

Home of the Turbo.

Geplaatst:
6 uren geleden, Bernaar zei:

Ik kan amper geloven dat zulke mensen geen bepaalde 'truuk' gebruiken om hun slokdarm en maag te beschermen

Er moet toch íets zijn dat ze van tevoren drinken of eten om een soort film op die organen te kunnen leggen?

Vet

Olijfolie bv met brood. Maar zelfs dan is het huilen. Ik heb vandaag van @henkg een snufje chilipoeder ervan geproefd. Dat was echt mega pittig! Maar niet het pittigst wat ik ooit heb gegeten. Die ervaring vergeet ik nooit meer 🥵🤣

Geplaatst:

De peper oogst van vandaag. Nog even snel voor het donker werd geplukt.

20251011_225701.jpg

Geplaatst:

Zo dat is veel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.