Rookie Geplaatst: 17 februari Geplaatst: 17 februari En nog 10 kruiwagens met houtsnippers voor de verhoogde bakken. Nu ligt er echt geen snippertje meer bij het ophaalpunt. 3 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 17 februari Geplaatst: 17 februari Ze zullen opkijken, als er een wagentje wordt gestuurd om het op te halen.😂 3 Quote
Tanja65 Geplaatst: 17 februari Geplaatst: 17 februari 😂😂😂 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Patrijs Geplaatst: 17 februari Geplaatst: 17 februari Een matige nachtvorst maar mooi zonnig weer. Op veel stukken zat de vorst in de grond maar toch een strook kunnen mesten en spitten, Ook nog een kruiwagen snippers en wat mest over het schone stuk rabarberbed verspreid. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 17 februari Auteur Geplaatst: 17 februari Ik doe nog steeds erg weinig in de moestuin. Ik heb er een rondje gelopen en gezien dat er hier en daar voorzichtig wat boven de grond durft te komen. Rabarber, zeekool, wat tulpen en olifantenknoflook. In de kas zie je de knoppen van de vroege perzik al dikker worden. Daarna waren er genoeg andere klussen die niets met de moestuin te maken hebben, zoals de drinkbakken van ons vee ijsvrij maken en een houthok volstapelen enzo. 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gitta Geplaatst: 17 februari Geplaatst: 17 februari Ik heb nog niet veel gedaan in de moestuinbakken. Alleen gisteren even een rondje er langs gelopen. Ik heb dropplant op zien komen, hopelijk overleven ze de nachtvorst en anders opnieuw zaaien. Ik heb vorig jaar zaad ervan geoogst. De chinese en gewone bieslook zie ik ook alweer boven komen. Quote
Patrijs Geplaatst: 18 februari Geplaatst: 18 februari Er werden pompoenen slecht en die heb ik geslacht, ingevroren en in de soep gedaan. Het slachtafval naar de composthoop gebracht en nog wat mest op de laatste hoekjes gegooid. De eerste peulenrekken naar hun nieuwe plek gebracht en nog een emmer boerenkool geoogst. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Tanja65 Geplaatst: 18 februari Geplaatst: 18 februari Gaashek afgebroken en met bestaand materiaal een nieuw gaashek gemaakt voor de doperwten ( @cobro60 heeft het meeste gedaan). Cor heeft ook een stuk gras getrimd en randen afgestoken. Ondertussen heb ik mini-kasjes voor de sla en tegen de slakken gemaakt en uit een stapel snoeihout alle goede takken uitgezocht en getrimd, zodat we straks bonenstokken hebben. Zaaien ging nog niet want de bodem was te hard bevroren - nog een paar dagen geduld, En toen was de middag al weer voorbij. 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Rookie Geplaatst: 19 februari Geplaatst: 19 februari Zojuist begonnen met het slopen van het pompoenenklimrek. Keurig met een tangetje het klimgaas er af geknipt, want dat ga ik opnieuw gebruiken, als ik het uit de knoop krijg tenminste. De ronde bakken gaan weg en ook de lange metalen bak er achter gaat eruit. Die moet dus ook, net zoals de ronde bakken, netjes leeg worden geschept en de grond op de grote grondhoop. Maar er staat een harde, ijskoude wind, dus ik vind het weer mooi. Morgen, als het niet zo koud meer is, ga ik verder. Hubbie gaat nog even die lange metalen bak te lijf, ik ga straks nog wel even helpen. 6 Quote
Patrijs Geplaatst: 19 februari Geplaatst: 19 februari Hier ook een stevige zuid- oosten wind. Toch nog vorst dus kan ik weinig doen. De gereedschapskist leeggemaakt en omgekeerd en gelijk de omgeving wat opgeruimd. Met een emmer afval naar huis waar de pootaardappels geleverd zijn. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 20 februari Geplaatst: 20 februari Zacht met lichte motregen. De gele frambozen zo veel mogelijk onkruidvrij gemaakt en gelijk teruggesnoeid. De eerste meter van de bieslook ook vrij van onkruid gemaakt, gemest en licht gespit. Gelijk een aangrenzende strook in de buurtuin het onkruid onder gespit want ik denk dat ik de dame van die tuin nooit meer op de tuin ga zien. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Arja Geplaatst: 20 februari Geplaatst: 20 februari Wat een zalig weer vandaag, het was hier de hele middag droog en windstil. Wij hebben de plastic kas nu neergezet. Hopen dat ie een of twee seizoenen meegaat. Boompalen zijn ingegraven, en daar het frame aan vast met klittenband. Op de randen liggen stenen. Verder een beetje in de vijverkuil gegraven, maar de aarde was nogal hard en bevroren. Nog wat peulvruchten voorgezaaid en in de kas maar meteen wat sla enzo. 7 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari Auteur Geplaatst: 20 februari Ik heb met wat planten lopen slepen, die stonden te schuilen in de nog-maar-net vorstvrije schuur. Hop, alles weer naar de kas! Daar ook wat water gegeven, de grond is er wel erg droog. Verder in de moestuin zelf nog niet veel, morgen de mouwen maar eens opstropen. Ik wil een deel van de composthoop omscheppen, potten vullen met compost om er aardappels in te poten, wat onkruid trekken, dat aan de kippen voeren, wat blad opvegen, bleekpotten op de zeelkool zetten, enz. enz. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 20 februari Geplaatst: 20 februari @Arja Wat fijn, ook een kas dat gaat je heeeeel goed bevallen 1 Quote
Rookie Geplaatst: 20 februari Geplaatst: 20 februari (aangepast) Wat een mooie kas @Arja! Wij hebben de metalen bak van de vorige foto afgebroken, het klimrek bij de ronde bakken weggehaald, de grond op een plastic zeil gegooid (die gaat o.a. weer in de nieuwe bakken) en uitgemeten, waar de nieuwe bakken precies komen. 20 februari aangepast door Rookie 3 Quote
Tanja65 Geplaatst: 20 februari Geplaatst: 20 februari Mooi @Arja. Wij hadden onze kas inderdaad net zo bevestigd, maar dan met tieraps. Nu helaas aan flarden gewaaid. De nieuwe gaat weer net zo worden, het is een oersterke verankering. Geniet ervan! 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Mellie Geplaatst: 20 februari Geplaatst: 20 februari De eerste meter van de bieslook ook vrij van onkruid gemaakt,Heb jij een meter bieslook?!! Quote
redzebra Geplaatst: 20 februari Geplaatst: 20 februari 😃 meerdere meters zelfs vermoed ik, hij spreekt over de eerste meter. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari Slakkenkorrels strooien! Ik zal ze krijgen, die krengen. Misschien, als ik er vroeg bij ben, scheelt dat in de populatie deze zomer. 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari Ja ga ik ook doen vandaag nu het opeens warmer wordt. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari Ik haalde alweer een paar baby naaktslakken van onder de rand van een worteldoek, dus ze zijn er echt al wel. De zijtuin is gedaan, maar ik haalde net de voortuin niet met anderhalve doos. Gelijk maar even nieuwe kopen straks. 1 Quote
Gitta Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari (aangepast) Mooie kas @Arja @Rookieen @Petrasmoestuindat ga ik ook doen. Ik kwam de eerste baby slakken ook tegen vandaag. Vanmiddag 2 mini's klaar gemaakt voor de sugarsnaps en peultjes. Deze hebben ik er daarna ingelegd. Ik heb er nog vliesmutsen over de mini's gedaan zodat de vogels de erwten niet uit de mini's gaan eten. 21 februari aangepast door Gitta 3 Quote
Tanja65 Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari Wat een fantastisch moestuinweer vandaag! Vanmorgen een begin gemaakt met het opschonen van de achtertuin en de bakken daarin, ook dat was vorig seizoen allemaal blijven liggen en een enorme bende geworden. Dode takken weggeghaald, onrkuid verwijderd in de grote en een van de kleine bakken en compost toegevoegd. Daarna peultjes geplant en gezaaid. Dat ziet er al een stuk beter uit, ook al is nog maar deel gedaan. Daarna naar het dorp geweest om dozen op te halen en deze naar de grote moestuin gesleept, en een groot deel van de middg bezig geweest met tape en plastic verwijderen. Morgen als het droog is gaan de dozen op een stuk grond, en anders de komende week tussen de buien door. Ik zag dat er toch nog hier en daar wel wat rabarber opkomt, dat is een prettige verrassing. Het wordt lente! 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Dahli Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari (aangepast) Ik heb ook heerlijk opgeschoond vanmiddag, wat knapt een mens op van dit weer. Mijn pepers had ik begin winter alleen afgeknipt. Nu ook de stronken verwijderd en de aarde lekker rul gemaakt. Er zaten echt tientallen wormen in de potten, ook baby’s. Die zijn lekker boven de volle grond uitgestrooid. Verder samen met mijn man de vijgenboom flink teruggesnoeid, zo’n 1,5 meter eraf. Hij groeit zo enorm, dat moest echt. Morgen wat peperzaailingen met z’n drietjes oppotten. 21 februari aangepast door Dahli 2 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.