ricusg Geplaatst: maandag om 20:06 Geplaatst: maandag om 20:06 Ik heb 66 Frieslanders gepoot en 14 stokken snijbonen gelegd. Algarve van Vreeken. 2 Quote
MSDG Geplaatst: gisteren om 21:38 Geplaatst: gisteren om 21:38 Tussendoor even water gegeven, vogelnetten gevonden want was ze kwijt en begonnen met afharden van de zinnias, cosmea en tomaten. Die laatste moeten snel verpot gaan worden! 😅 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Mellie Geplaatst: gisteren om 21:39 Geplaatst: gisteren om 21:39 Alleen begonnen en met mijn dochter geëindigd. Beetje melodramatisch, want 9 jaar geleden tuinierden we voor het eerst samen en was ze een mini versie van haar 11-jarige nu. Zucht. Anyways. Zij heeft tegels schoongeschraapt met de hak, onderwijl filosofische vragen stellend zoals ‘zou je deze tegels ook kiezen als je geld voor nieuwe had?’ nee! Ik heb de boel schoongeveegd. Haar bak met aardbeien was overgenomen door de blauwe druifjes. Blauwe druifjes eruit. Verse potgrond erin en nieuwe aardbeienuitlopers erin. Gingen gelijk slap hangen. Hup. Water. We hebben samen de tuinslang ontward. Papa vervloekt… maar welheel zachtjes. Zij heeft water gegeven. De sering geplukt waar ik gisteren over twijfelde. ‘Deze ruiken echt naar honing mama, echt heel lekker’. Daar kan ik geen nee tegen zeggen Mooie boeketjes geplukt. Een schommel voor de kippen gemaakt, want schommelen vindt iedereen leuk. Ze heeft gezaagd en geboord en alles ook weer opgeruimd zonder een onvertogen woord. Zag er superleuk uit. We hebben er nog geen kip op gezien, maar dat komt vast nog wel. Ik heb eigenlijk een superleuke middag gehad En wat zag ik toen we klaar waren en de boel klaar was?! Precies! Na bijna 10 jaar geduld eindelijk kiwi’s in wording yeah! Kers op de middag. 7 Quote
Rookie Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden Twaalf zakken van 50 liter grond versjouwd. De bovenste laag van de Aldi grond (met glas) afgegraven en aangevuld met nieuwe grond. Dat kon alleen met bakken, waar nog niets in geplant was, de rest moet maar wachten tot het eind van het seizoen. We hebben lokaal een nieuwe leverancier gevonden van biologische potgrond, eens kijken hoe die bevalt, het ziet er goed uit en voelt goed aan. Ik zal er vandaag een foto van maken. De rabarberbak gevuld met grond en de rabarber er in gezet. Â 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Dat vind ik heel knap. Wij moeten nog zakken van 40 liter halen, maar daar hebben wij tegenwoordig wel moeite mee. Moeten het samen doen. Binnenkort naar Zimmermann en daar hebben ze geen platte karren en daar krijg je ze niet gemakkelijk in en uit zonder dat de zakken scheuren. Dus wij gaan dit zeggen: reken 10 zakken af, met 1 zak bij de kassa, de rest gooien wij er buiten in en als zij dat niet accepteren, dan gaan wij elders zakken grond halen (maar dan wel stukken duurder). Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden (aangepast) Ik ben kapot. Nu 3,5 uur bezig geweest nadat wij ziekenhuis hebben bezocht en nog wat boodschappen hebben gehaald. 4 Bloemkoolplantjes (ieniemienie, maar groeiden niet) in de bakken gezet en 4 (ook ieniemienie vanuit Wintersowing) Koolrabi blauw in de bak gezet. Sla geoogst voor vanavond en 375 gr spinazie geoogst en geblancheerd. 2 Minuten blancheren, in koud water, uitknijpen tot bal, dan fijner snijden en dan in muffin vormen in de vriezer. Morgen eruit en dan in diepvrieszakjes. Dan kan ik eruit halen wat ik nodig heb. Er staat nog meer, hoofdzakelijk wat kleinere spinazie. De voorste schiet in bloei, dat is wel snel en mag geloof ik niet volgens de omschrijving, maar misschien kan ik proberen de zaden te oogsten? Nooit gedaan. Maar nu moet ik alles nog water geven, kost mij ook gauw 3/4 uur. Eerst even relaxen, de salade is gelukkig gesneden door mijn man en ook de aardappeltjes. Alleen straks bakken en natuurlijk knoflooksaus erbij he?     6 uren geleden aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
Rookie Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 6 minuten geleden, Petrasmoestuin zei: Dus wij gaan dit zeggen: reken 10 zakken af, met 1 zak bij de kassa, de rest gooien wij er buiten in   Dat doen wij altijd. Nog nooit problemen gehad. 1 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.