Geplaatst: Zondag om 23:333 d Heel hard gewerkt de afgelopen dagen - zoals veel mensen hier denk ik. Gisteren de hele compostbak omgegooid want hij stonk - geen goed teken. De mensen voor ons hadden hen eindeloos volgestouwd maar nooit schoon gemaakt, met als gevolg dat tussen de bodemplaat en de onderkant een versteende laag zand en slip zat aangekoekt, en alles in de bak dus onvoldoende zuurstof kreeg. De inhoud uitgespreid en lucht laten krijgen, ondertussen met een sproeistuk de bak te lijf. Ik weet niet wie er uiteindelijk natter en viezer was; de bak of ik. Maar enfin, gelukt, alles er weer in gegooid met luchtig materiaal er tussen. Thuis de roostertjes afgebikt, doorgestoken met een satépen, en afgebruist met soda en azijn, Je kunt er maar druk mee zijn… maar de compostbak werkt weer zoals ie moet.Verder de gebruikelijke snoei-, schoffel- en in deze periode ook oogstactiviteiten, vooral bij alles wat courgette en aanverwant is. Het meeste staat er nu weer netjes bij, behalve de tomaten die moeten morgen nog, en er mag ook nog wel wat meer gras uitgetrokken her en der. Ook een prachtige gekregen goudsbloem geplant, het rek van de komkommers en de augurken verder gebouwd en alles opgebonden en weer een stuk van de kapucijners gerooid. Stekken genomen van de komkommers (2 soorten) en van de patisson. Ben benieuwd of dat lukt. Cor heeft alle peulen en doperwten langs het hek gerooid en voor de rest vooral sjouw- en spitwerk verricht. Langzaam veroveren we terrein op het kweekgras.Thuis nog even snel de klimcourgette aan het hek opgebonden, wat groeit die bizar hard zeg. En wat plantjes verpot nog. Zondag om 23:423 d aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Maandag om 20:353 d In de achtertuin een stuk gaas losgemaakt, daar de klimop verwijderd, plus zo veel mogelijk riet en haagwinde. De klimop nog wel in een emmer water gezet als reserve. De haagwinde en riet uiteraard niet, die mogen wegblijven.Op het vrijgekomen stukje 2 druivenstekken geplant (Vanessa en Valika) en ook de laatste 2 malabar spinazie. Daarna het gaas weer teruggeplaatst. Een andere keer het andere stuk gaas. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: Maandag om 21:053 d Veel onkruid en gras getrokken. Composthoop verspreid over de tuin (de ratten vierden er feest en was ook de hoogste tijd) en de tomaten gediefd en opgebonden.Heerlijke salade van meerdere soorten sla en kruiden geoogst en gemaakt.
Geplaatst: 16 uren geleden16 u @Marinke ik ook. Dit haar ineens heel veel kweekgras. Gelukkig zijn ze als spriet nog makkelijk te verwijderen maar dat doe ik bu dus om de dag… veel werk zo’n tuin. Vanochtend 12 potten weggewerkt. Ik had 3 grote potten meegenomen. Soort metselkuip idee maar dan echt voor planten. Had er eigenlijk 4 moeten nemen, maar helaas. Dat is gepasseerd. Die 3 potten gevuld. 1 kruiwagen vol compost geschept en dat verdeeld. Alles wat over was, over bestaande potten geschept. De nieuwe potten kregen ala vulling1 met pepermunt uit 2 potten en een pot met anjers en akelei. Pot 2 met een gestekte roos en andere snijbloemen die in meerdere potten groeien. Pot 3 met blauwe salie en paarse calla en oranje canna met roodwitte salie die ik op parkeerterrein van jouw moestuincomplex een takje had meegenomen @acpronk Beetje aangeveegd, slokje water, wat frambozen geplukt en gedieft en gerammeld aan de tomaten. Heb nu 11 potten over. 7 gaan er leeg naar Sellingen naar de schoonmoeder en 1 vol met een laurier die ik een paar jaar geleden heb gestekt. Staan klaar bij de voordeur.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Gedieft en geoogst. Beetje water gegeven. Ow ja. Druivenbladeren geplukt en ook wat gesnoeid en opgebonden. Het blad ging een gedeelte naar de kippen (net zoals alle tomatenbladeren) en een gedeelte mee gemulcht.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Tomaten opgebonden, komkommers opgebonden. Onkruid verwijderd. Sla, tomaten, komkommer, lenteui, pepers en courgette geoogst. Zaailingen van witte bosaardbeien uitgeplant.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.