appelvrouw Geplaatst: vrijdag om 16:57 Geplaatst: vrijdag om 16:57 Gezaaid Arroche, een soort zachte melde die men in NOF veel teelt en koriander die was niet opgekomen. Enkele paprika’s in grotere pot geplant en naar buiten en zonet weer naar binnen nadat ik het journaal met weerbericht zag😅 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rookie Geplaatst: zaterdag om 11:50 Geplaatst: zaterdag om 11:50 Gepoot: Texla aardappelen Gezaaid: Turkse spinazie, Bazaroet spinazie Voorgezaaid: andijvie, knolvenkel Bijgezaaid: rode bietjes, er waren een paar weg Uitgeplant: boerenkool, bleekselderij Experiment: tomaten uit de winterzaai uitgeplant onder een stolp. Als ze in de fles kunnen groeien, waarom dan niet in de grond? Ik heb reserveplantjes voor als het niks wordt. 2 Quote
geert h Geplaatst: zaterdag om 14:50 Geplaatst: zaterdag om 14:50 (aangepast) Vandaag 12 soorten pepers gezaaid van de 20 soorten die afgelopen week zijn binnen gekomen. Afgelopen jaar was de overwintering van de baccatum die ik vorig jaar had gezaaid goed gegaan, dus daar sowieso de 6 soorten van die erbij zaten: aji pieapple aji peanut aji mango aji cereo fidalge roxa peruviano arancio Daarnaast nog: pimente diomar biquinho Portocoleva Fifironca Chilhuacle negro purple flash siberian house pepper Van ieders 2 zaadjes in 1 vakje, en dan hoop ik dat ik ze allemaal kan overwinteren. Een paar soorten schijnen snel te zijn met vruchten geven, maar dat is dan alleen maar een meevaller. Ik heb van ieders 10 zaden, dus geen enkel probleem om in het voorjaar weer opnieuw te beginnen. zaterdag om 14:50 aangepast door geert h 3 Quote
Dahli Geplaatst: zaterdag om 15:58 Geplaatst: zaterdag om 15:58 De digitalis-plantjes in de tuin gezet. Ik vind ze altijd prachtig (en vooral niet te netjes 😊) en plant ze ieder jaar tussen mijn tomaten en pompoenen. Vol met hommels, die helpen altijd goed bij de bestuiving van de pompoenbloemen. 4 Quote
Gitta Geplaatst: zaterdag om 16:37 Geplaatst: zaterdag om 16:37 Op 24-4-2025 om 20:55, Petrasmoestuin zei: Gezaaid of voorgezaaid @Gitta, want de slakken zijn er gek op. Voorgezaaid. Daarom ook niet meer dan dat. Anders wordt het wel veel voor de buurman om te verzorgen. Dit is wat hij te verzorgen heeft. Op de narcissen na dan. 2 Quote
gerrya Geplaatst: zaterdag om 17:37 Geplaatst: zaterdag om 17:37 Ik heb gisteren een aantal tomaten stekjes overgepot, nu kunnen ze lekker groeien 👍😂. En de eerste aardbeien krijgen al een kleurtje.👍 3 Quote
acpronk Geplaatst: zaterdag om 20:47 Geplaatst: zaterdag om 20:47 Vanochtend de vanochtend van de moestuin vereniging ik Bodegraven gekochte chrysanten stekken (pluggen) iets groter opgepot. Heb even geen P9 en P11 hier, die liggen nog op de moestuin in Boskoop. In de resterende vakken sesam, lavendel en salie gezaaid. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
acpronk Geplaatst: zaterdag om 22:18 Geplaatst: zaterdag om 22:18 En zojuist ook de eerder in deno gelegde mais en zonnebloemen opgepot. Mais sommige gaven nu na 4,5 dagen nog steeds een klein kiempje. 25 van de 30 opgepot. Maar de zonnebloem kan daar niet zo goed tegen, de wortels begonnen al wat te rotten. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Vrouwholle Geplaatst: zondag om 06:37 Geplaatst: zondag om 06:37 Mijn mais die eerst in de deno rollade waar ze prachtig mooie wortel recht naar beneden krijgen…( ik zette de keukenpapier op plastic rol rechtop in glazen potje) Over gelegd in een zaden rollade op een gebruikte mix… mochten ze in de keuken ff bijkomen en groene sprieten maken. Daarna lichter en koeler gezet vandaag mogen naar mijn koude kasje 👍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 5 Quote
MROE Geplaatst: zondag om 07:21 Geplaatst: zondag om 07:21 Er zit wel een slak in de onderbak van de bovenste foto @gerrya Quote
woldistel Geplaatst: zondag om 13:35 Geplaatst: zondag om 13:35 De eerste tomatenplanten in de tunnelkas op de volkstuin gezet. Knolvenkel, NZ spinazie, gewone spinazie, dille en sla in volle grond gezaaid. 4 Quote
Vrouwholle Geplaatst: zondag om 20:08 Geplaatst: zondag om 20:08 (aangepast) Vandaag 2 vakken van mijn voortuinbak gehusseld en gevoed met eigen compost en wat vermiculiet. 1 vak de mm koriander uit de zadenrol erin gezet. Het andere vak de mm lente-ui uit de zadenrol erin gezet. De stamroos gesnoeid.🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 dinsdag om 05:06 aangepast door Vrouwholle Foto toegevoegd. 5 Quote
Gitta Geplaatst: maandag om 18:35 Geplaatst: maandag om 18:35 @VrouwholleVolgende keer de lenteui ook maar binnen voorzaaien zie ik. Die van mij zijn nog een stuk kleiner. Gewoon direct buiten gezaaid. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: maandag om 18:39 Geplaatst: maandag om 18:39 Ik heb ook weer een poging gedaan met de lente-ui, ze zijn nog maar 2 cm. 2 Quote
Mellie Geplaatst: maandag om 19:21 Geplaatst: maandag om 19:21 Paar zomerbloeiers verpot, alle hangende planten in de buitenkeuken halve meter verplaatst omdat ze met water geven lekken boven de wasbak. Dille uit de kas verplaatst naar buiten. In de kas wordt het zo veel mooier. Heel jammer deze verplaatsing. Sla verplant en een paar aardbeien per ongeluk…. Dat kan natuurlijk ook 2 Quote
woldistel Geplaatst: maandag om 21:44 Geplaatst: maandag om 21:44 O ja, gisteren ook nog een heleboel kleine preitjes uitgeplant. Was ik vergeten. Ze zijn miniem, maar ach, net hanteerbaar en prei kan wel wat hebben. Ook nog stengelui Ishikura en een rode lenteui uitgeplant. 2 Quote
Tanja65 Geplaatst: dinsdag om 20:35 Geplaatst: dinsdag om 20:35 Ik ben zo waardeloos met lente-ui. Valt bij mij in de categorie worteltjes en radijs - schijnt makkelijk te zijn maar ik kan het blijkbaar niet. Anyway. Ik ga ze deze week toch weer zaaien nog. Verder de afgelopen dagen vooral verpot, verpot, verpot en verpot. en zowel potgrond als zaai- en stekgrond gesteriliseerd in kleine porties tegelijk. Dat houdt je wel van de straat. Cor ( @cobro60 )heeft ondertussen stukken grond bij de moestuin voorbewerkt. We kunnen weer zaaien en planten. Maar morgen eerst maar eens een dagje camping weer. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
driepinter Geplaatst: dinsdag om 22:29 Geplaatst: dinsdag om 22:29 Stokslabonen "vesperal" neergezet bij de bamboestokken, 2 per plant, ik had even niet meer plantjes. Misschien later nog wat boontjes bijplaatsen. Daarnaast nog wat sla neergezet tussen de uitjes, en wat goudsbloemen in de kas neergezet bij de tomaten, hopelijk trekken die tzt wat bijtjes aan. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.