Arja Geplaatst: 4 mei Geplaatst: 4 mei Alle pe en pa uitgeplant, met olla's ertussen. Het wordt een gezellige boel in de kas! Een voorselectie gemaakt van de tomaten. Het zijn er natuurlijk te veel, en vandaag kreeg ik er ook nog een paar van vrienden die op bezoek kwamen. 2 Quote
woldistel Geplaatst: 4 mei Geplaatst: 4 mei Weer twee fietstassen met pepers en paprika's en tomaten uitgeplant. 1 Quote
Nasuada Geplaatst: 4 mei Geplaatst: 4 mei (aangepast) Bloemkool,brocoli, pakssoy plantjes uitgeplant. aardappels de grond in. pompoenen en tuinkruiden voorgezaaid in kas. Dahlias beginnen de grond uit te piepen. de mais voorgeweekt en morgen mooi plekje voor zoeken. die rozenwedstrijd pluimpjes schieten de grond uit😳 de knoflook op het bemeste stuk land is niet wat geworden( kippen aan het woelen???). maar de knoflook in mijn moestuin gaat als een malle. frambozen en de aalbessen gaan ook mooi. De trompetplanten/ datura. Hebben het niet overleefd maaar de stekjes die ik de hele winter in water heb gehad gaan mooi! ooh ja en een beest in de tuin,zie uitwerpsel….. marter??? 4 mei aangepast door Nasuada 3 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Rookie Geplaatst: 4 mei Geplaatst: 4 mei Ik denk ook dat het een marter is, wij hebben ze ook in de tuin af en toe. Quote
Arja Geplaatst: 4 mei Geplaatst: 4 mei Lijkt idd op marter. Vos zou ook nog kunnen, volgens het poepjesboek. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei ‘Poepjesboek’ ?! Hier moest ik hardop om grinniken @arja klinkt zo lollig! (Ik ben een kleuter I know)Pakchoi, Shanghai paksoi, biet rood, biet amarelia de vaurac, sla, 3 paarse broccoli -alles was opgeknaagd, dit is kennelijk nog opgekomen-, paar uitjes, paar knofjes, en lathyrus iets met white en lathyrus iets met blue. Als ze maar lekker ruiken! Bossen en bossen vol straks. 3 Quote
Gitta Geplaatst: woensdag om 16:57 Geplaatst: woensdag om 16:57 (aangepast) Ik heb gisteren afrikaantjes gezaaid, twee soorten komkommer in de voorkiem gelegd en courgette in de voorkiem gelegd. Ook de tatsoi in uitgeplant op de plek van bestemming. Vandaag heb ik de tomaten voor mijn moeder in een grotere pot gezet. Aan mijn eigen tomaten niet meer toegekomen. Morgen en overmorgen maar weer verder. Verder had 1 van komkommers al een klein worteltje, dus deze in een potje gezaaid. woensdag om 16:58 aangepast door Gitta Tekst toegevoegd 3 Quote
Gitta Geplaatst: vrijdag om 07:44 Geplaatst: vrijdag om 07:44 Gisteren de tweede komkommer in een potje gezaaid. Er zat een worteltje aan. De courgettes laten nog geen worteltje zien. 1 Quote
Rookie Geplaatst: vrijdag om 08:15 Geplaatst: vrijdag om 08:15 Ik heb mijn courgettes direct in de grond gezaaid. De hele deno vergeten... 😮 Nou ja, we zien het wel. 3 Quote
acpronk Geplaatst: vrijdag om 10:23 Geplaatst: vrijdag om 10:23 @Rookiedat kan ook hoor, maar dan weet je niet of een zaadje niet voldoende kiemkrachtig was. In deno zie je welke zaden kiemen, en plant je dus 100% kiemkrachtige zaden. Wel ietsje meer werk, en goed op blijven letten (niet zoals in grond zaaien en wachten maar). Maar ik denk wel de moeite waard. 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Rookie Geplaatst: vrijdag om 10:24 Geplaatst: vrijdag om 10:24 Ik denk het ook. Blond moment... Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: vrijdag om 11:19 Geplaatst: vrijdag om 11:19 Je was misschien zo geschrokken van mijn te vroeg buiten spelende en zieke komkommer. Moet ik dus 4 x opmieuw zaaien, maar eerst moet er zondag wat naar buiten. 2 Quote
Rookie Geplaatst: vrijdag om 12:46 Geplaatst: vrijdag om 12:46 (aangepast) Zojuist vijftien aubergineplantjes verpot. Vanochtend ook alle stekjes van de zoete aardappel in het water gezet om te wortelen. Alle klimbonen voorgezaaid, vijf soorten Pronkbonen voorgezaaid, 2 soorten, de rest komt overmorgen wel. vrijdag om 15:21 aangepast door Rookie 2 Quote
woldistel Geplaatst: vrijdag om 13:40 Geplaatst: vrijdag om 13:40 5 uren geleden, Rookie zei: Nou ja, we zien het wel. Als je nog weet waar je ze in de grond gestopt hebt kun je er altijd nog een doorzichtig emmertje overheen zetten. Mijn tuinbuurman kweekt altijd zijn pompoenen op die manier. Hij maakt ergens in april een heuveltje, prakt er wat zaden in en zet er een doorzichtig emmertje op. Kijkt er niet meer naar om tot de planten bij wijze van spreken zelf het emmertje wegzetten 3 Quote
Rookie Geplaatst: vrijdag om 15:04 Geplaatst: vrijdag om 15:04 Daar heb ik ook over nagedacht @woldistel. Deze zaden zitten lekker binnen in een potje, maar dat idee van het emmertje staat me wel aan. Ik ben alleen bang dat het dan weer te heet wordt in de zon. Een aantal plantjes ben ik op zo'n manier al kwijtgeraakt. Of zou het een beetje ruime emmer (of stolp) moeten zijn en werkt dat niet als het te klein is? 🤔 Weer iets om over na te denken. Ik ga het denk ik, gewoon proberen. Niet geschoten en zo. Dank voor de suggestie, dat was het duwtje dat ik nodig had! 2 Quote
woldistel Geplaatst: vrijdag om 15:23 Geplaatst: vrijdag om 15:23 Ach, ik dacht dat je ze gewoon al ergens in een bak had gestopt 🤷 1 Quote
Gitta Geplaatst: vrijdag om 15:51 Geplaatst: vrijdag om 15:51 De knolvenkel en bladvenkel uitgeplant in de border. Nu afwachten hoe ze de nacht doorkomen. 3 Quote
Arja Geplaatst: gisteren om 14:15 Geplaatst: gisteren om 14:15 Tatsoi en twee soorten spinazie gezaaid. Pompoenen en patisson en courgettes en kouseband en komkommers uitgeplant. Buurpoes op haar kop gegeven en uitgelegd dat ze de asperges geen kopjes mag geven want dan breken ze af. Asperge opgegeten. 2 Quote
woldistel Geplaatst: gisteren om 14:35 Geplaatst: gisteren om 14:35 (aangepast) Rode tatsoi en andere koolplantjes uitgeplant in het koolbed. In de kas nog wat tomaten, paprika en pepers en de komkommers en basella. Nieuwe pastinaak- en wortelzaad gekocht. Voorgekiemde boontjes (Candy) gelegd. Nog nooit zo vroeg geweest. Edit: en nog vergeten, twee bianca di trieste courgettes uitgeplant. Flink water gegeven en er een 5 liter oliefles zonder bodem en dop overheen gezet als cloche. gisteren om 16:30 aangepast door woldistel 1 Quote
Rookie Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Zojuist in de deno gedaan: Courgette Black Forest 2x, er zitten ook nog een paar in een potje, die doen nog niets. Green Trailing 2x Trombolino 2x Komkommer Iznik 5x Market More 2x Kaikura 4x Augurk Diamant 4x 1 Quote
woldistel Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Heel veel voorgezaaide zinnia's en dahlia's uitgeplant als randjes tussen en langs allerlei groenten.. Hier een rijtje van dit, daar een rijtje van dat. Ook de voorgezaaide lathyrus uitgeplant langs de lathyrustoren. Dat is een afgedankte wenskaartenronddraaiding die ik ooit langs de weg vond. Nog meer lathyruszaad rondom gestrooid. Wortel en pastinaak opnieuw gezaaid in lekker warme grond, goed gewaterd en er een vlies overheen gelegd in de hoop dat de grond deze week vochtig genoeg blijft voor ontkieming. 2 Quote
acpronk Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Net met een kleine week vertraging toch de sla gezaaid. 10 vakjes Little Gem. En nog 5 vakjes van elk tuinkers (het grote blad schijnt ook lekker te zijn ipv als kiemgroente) en perilla, en nog 4 soorten bloemen (korenbloem, zinnia, dahlia en nog eentje). Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.