Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Ik had ze al in de grond voordat al die nattigheid viel.

Maar het zou goed kunnen, te koud en te nat.

"Bonen mogen mei niet zien" is zo'n boerenwijsheid, heb ik wel eens gehoord.

Geplaatst:

@Arjaik ga dit weekend ook weer bonen leggen. Nog 2x stokbonen en2 weken daarna nog 2x stambonen. Ik had bij de eerste badge geen last van problemen met opkomen. Even afwachten hoe de bonen gaan die ik dit weekend wil gaan leggen. 

Ontopic:

Vandaag toch nog wat kunnen zaaien aan het eind van de dag. Paksoi en krul peterselie. 

Geplaatst:

Bonen mogen mei niet zien? Nooit van gehoord. Ze hebben wel mij gezien. 😂

Geplaatst:

Is hier een normale uitdrukking, hoor. Bonen leg je niet te vroeg, misschien half mei als het weer goed is .Ze staan dan begin juni ongeveer bovengronds. 

Geplaatst:

5 soorten komkommer
3 x aubergine
Spinazie
Heel veel bloemen gezaaid zoals lobelia en korenbloem
Cosmea 2 soorten geplant
2 x kuiflavendel
Restant dwergzonnebloem volgens mij 4 met 1 top eraf geknaagd dus denk dat die niets doet
Reuze zonnebloem
Nog een zonnebloemsoort
Zinnia
Nog 2 soorten zomerbloeiers
Rapen
En nog iets. Vergeten.

Ow ja. Bonen klaargelegd. Nog niks mee gedaan. Nog even kiezen welke. Purple king purple queen en purple teepee. En dan ook nog groene. Maar is wel een boel paars zo.

f46531f2bcdfd5997a3cf5c64e80b3f1.jpg

Geplaatst:

Vanmorgen nog snel even andijvie gezaaid. De dille een plekje in de volle grond gegeven. 

aangepast door Gitta

Geplaatst:

3 verschillende soorten bonen gelegd. Rucola gezaaid. De pepers en paprika's overgepot naar een grotere pot. 

Geplaatst:

Al mijn tomatenplanten (nou ja al, ik heb er 6) verpot na wat voorlopig hun definitieve pot wordt, je weet maar nooit of ik dat later nog ga aanpassen. Idem voor de twee Golden Eggs, de munt planten. Verder in het voedselbos een plek gezocht voor de Japanse gember en er ook maar wat stokjes omgeen gezet, kans dat ik ga vergeten waar t staat als alles eromheen hard gaat groeien. Een paprika uit een bak gehaald en in een andere gezet, de courgette kreeg toch wel erg grote bladeren al en de tuinbonen waar deze plant dan na zou komen zijn nog niet klaar. Zaailingen koriander in de grond gezet. 

image.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gisteren heb ik in de vrijgekomen vakken reuze radijzen, gewone pluksla en pluksla Azië gezaaid. 

Geplaatst:

Ik heb de laatste mais geplant.

aangepast door Rookie

Geplaatst:

Na ongeveer 2 maanden vertraging toch de kangkung / waterspinazie gezaaid. Gewoon binnen in huis (ik weet nog niet wanneer ik weer naar de moestuin ga), 40 vakjes met elk 5 zaden. Zodra ze kiemen gaan ze wel meteen naar buiten. 

Geplaatst:

Gisteren trouwens maïs bijgelegd. Voorkiemen en dan in de gemeente compost leggen was niet zo'n succes. In eerste instantie groeiden ze wel maar daarna verpieterden ze (kan ook door de rouwmugjes komen, of het weer buiten, want toen ze gingen groeien zette ik ze buiten).

Geplaatst:

Eindelijk de dille in de tuin gepoot. Ze stonden nog in minipotjes.

Alle half afgekloven aardbeien verwijderd, wat jammer dat een dier ons voor was. 

En de laatste zoete aardappel de grond in gedaan. Die mocht nog namelijk eerst nog even wat meer wortelen. 

En zo hier en daar wat onkruid getrokken. 

Gisteren nieuwe augurken gezaaid, want mijn prachtige plantjes gingen slap hangen en verwelkten daarna. Geen idee wat er in de grond zit (ik heb nog niet gegraven), waardoor dit gebeurde. Geen enkele andere moestuinplant deed dit. Lijkt me stug dat uitgerekend alleen daar wortelvretertjes zitten. 

En gisteren ook nog mijn digitalis verspeend. Ze staan nog steeds vrij dicht bij elkaar, maar van de 2 cm perskluitjes zijn ze naar de 5 cm perskluitjes gegaan. Wat is dat toch een heerlijk klusje om te doen. 

Ik hoop volgend jaar nog op bloemen, maar denk dat het toch het jaar daarna pas wordt. Ze zijn nu nog zo mini. 

IMG_2437.thumb.JPEG.81009eab401afdd2f40288b52b448893.JPEG

aangepast door hazeltje

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Sereh in een pot met aarde gezet. Pluksla Azië, paksoi en koriander gezaaid 

Geplaatst:

Gele boontjes. Paar aardbeien verpoot.

Geplaatst:

@acpronk 40 vakjes van 5 zaden. Hoe groot is jouw bak voor de waterspinazie? Ik heb nu 2 plantjes staan in een 30 x 30 cm bak. Ik dacht: die groeien vanzelf. Maar misschien nog een paar bijzaaien?

Geplaatst:

Vanuit de deno in een potje gezet: Sugar Baby meloenen, Black Forest courgettes, Kaikura komkommers en Market More komkommers.

Die gaan naar buiten zodra het warmer wordt.

Vandaag ook nog wat Stiense bonen leggen.

Zojuist gezaaid: Zomerspinazie Cugoe, Tweekleurige salade Trival, Venkel Romanesco, twee soorten Paksoi (Canton Dwarf en White Stem).

aangepast door Rookie

Geplaatst:

Mocca with cherry bonen uitgeplant bij het klimrek. De spekbonen lukte niet meer om voor de regen uit te planten. De grond is al wel voorbereid. Dus morgen kunnen ze erin. Helaas maar 6 van de 10 opgekomen. Dus ik ga nog wat bij zaaien. 

Geplaatst:

Voorgezaaid: palmkool, Russische kool, boerenkool.

Alle zaailingen waren verdwenen... 🤔

Geplaatst:

Zaailingen van bronzen venkel en van de fazantenbes lycesteria formosa en enkele stekjes gekregen aloë Vera uitgeplant in hun potjes, zo ook een rozemarijntak die op een vaasje stond om te gebruiken ( al een week of twee) en die fors geworteld was.

De zaailingen fazantenbes:

23B21B2A-E60A-47CC-B24D-996C7BD78A94.jpeg

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Asian greens zoals tatsoi en pakchoi e.d. gezaaid en heel veel soorten sla waaronder een nieuw pakje little gem sirene. Ben benieuwd of die net zo lekker is als die ik al heb. Ow en heb nog een zaailing ijsbergsla gevonden en die een mooi plekje gegeven. Die had ik 2 jaar geleden gezaaid. Nu 2 zaden van opgekomen [emoji38]

Geplaatst:

Rode tatsoi gezaaid.

Ik zag een foto van @woldistel , ik vond hem mooi!

Geplaatst:

Witte framboosstekje in een grotere pot met aarde gezet. Sugarsnapps in 3 vakken gelegd. Wel wat veel maar ze hadden allemaal een worteltje gekregen tussen vochtig keukenpapier

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic