Geplaatst: 10 februari10 Feb Pasta met de overgebleven aardappel/preisoep als saus, met kaas. De tijm en salie komt ook uet.
Geplaatst: 10 februari10 Feb Auteur @appelvrouw voerde ons groentesoep met balletjes uit onze tuin, kaasbroodjes, en een chocoding als toetje Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 10 februari10 Feb Een vegetarisch recept eigenlijk: hutspot verkeerd noem ik het, met gebakken rode uien erover i.p.v. uien erin. Maar soms bak ik er vis bij, zoals zalm en nu b.v. bakvis. En lekker remolada saus erover.
Geplaatst: 11 februari11 Feb 23 uren geleden, Jorieke123 zei: @appelvrouw voerde ons groentesoep met balletjes uit onze tuin, kaasbroodjes, en een chocoding als toetje Voeren? 😉😁 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 12 februari12 Feb Eergisteren voor 2 dagen hutspot verkeerd gemaakt en vandaag voor 2 dagen Zuurkool met ui, paprika en worst en lekker pittig gemaakt. De bak die je ziet is dus voor morgen. 12 februari12 Feb aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 12 februari12 Feb Hutspot verkeerd. Mer doperwten ipv wortels? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 13 februari13 Feb @Rookie net opgezocht wat het is. Lijkt mij ook erg lekker. Ga ik een keer proberen en dan schrijf ik het wel uit.
Geplaatst: 18 februari18 Feb Mijn Haricots Verts uit de vriezer gehaald. Ik had een paar planten staan in de tuin en die deden het goed. Eronder wat lapjes Serrano ham gelegd en een paar vegetarische zelf gemaakte balletjes erbij. Aardappelen. Pittig justje van ui, bloem, knoflook, tomaat, kruiden: kerrie, komijn, wat mosterd, wat ketjap, beetje sambal en roeren maar. Je kun het net zo pittig maken als je wilt. En ik maak altijd te veel, nu ook weer. 18 februari18 Feb aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 22 februari22 Feb Wij eten boontjes op z’n Turks met veel eigen pepers met Turkse rijst en toe worteltaart met eigen walnoten, eitjes en gedroogde abrikozen. Het is een plaatje geworden, al zeg ik het zelf. Wel 3 u mee bezig geweest. Ik vind de worteltaart van Dudok heel lekker, maar 2 best kleine stukjes kosten €7,95. Vond ik iets te gortig… dus toen maar zelf bezig geweest, want wel heeeeeel lekker. Nog vanuit de pan voor het opscheppen en straks oooghhhnnn, lekkerrrrr!Carrotcake!Alleen jammer dat ik voor geen meter mooi strak kan smeren… das nog wel een verbeterpunt.
Geplaatst: 22 februari22 Feb Ik ga iets doen met ingevroren komkommer en tuinbonen uet. Vind het zelf een rare combi, maar met een hoop kruiden lukt het vast wel om er iets eetbaars uit te knutselen.
Geplaatst: 22 februari22 Feb Die ingevroren komkommer klinkt wel heel intrigerend @woldistel. Laat je nog even weten wat je er mee hebt gedaan? 22 februari22 Feb aangepast door Rookie
Geplaatst: 22 februari22 Feb @Mellie die carrotcake, die kan toch zo een patisseriewinkel in 😳?! Juist heel erg mooi, een beetje robuust 😍. Zou je misschien, heel misschien, hier ergens het recept willen delen… ????
Geplaatst: 22 februari22 Feb @dahli o lief dank je! Hij smaakte zo lekker dat de helft al op is. Ik zit op rantsoen. Het waren mijn dwergjes [emoji18] maar echt met moeite kunnen inhouden voor stukje nummer 2. Dit is ook echt een goed recept dahli. Carrotcake wordt al snel droog, maar deze is mooi smeuïg. Ik bak altijd 2 taarten die ik op elkaar stapel. Dan hoef je ook niet moeilijk te doen met door midden snijden. Had wel een dikkere laag in het midden gemogen, maar zo is ie echt nog gezond. Zit bijna een kilo wortel in [emoji38]
Geplaatst: 22 februari22 Feb O ja, hij is echt prachtig! Ik wil ook wel graag het recept, please? Ik heb toevallig heel veel wortel... 😄
Geplaatst: 22 februari22 Feb @Mellie ik heb vele worteltaart recepten, maar ook ik wil het graag weten, de beste houd ik. En er is al heel veel afgevallen. Ik koop regelmatig wortelen omdat ik ze nu zelf niet meer heb, ik probeer dit jaar er meer te kunnen oogsten. Maar ook met gekochte wortelen zal het lekker smaken hoor.
Geplaatst: 24 februari24 Feb Vanavond pompoenrisotto. Blokjes er doorheen en schijven voor er op. Die zijn goed ingesmeerd met Palestijnse za’atar kruiden en laatste beetje olijfolie uit Palestina. Die was zo lekker. Op een braderie gekocht voor de feestdagen en nu alweer bijna op. Ruikt superlekker! Wel van mezelf: de chilivlokken en de paprikapoeder. Ondanks dat hij (de poeder) dit jaar pittiger is, gebruik ik er veel meer van. De smaak is ondanks de pit, heel zacht. En die kleur blijf ik geweldig vinden! Dat fluorescerende oranje is prachtig. Je eet er automatisch meer van. Mooie bijkomstigheid is dat de kinderen zo zoetjes aan steeds pittiger eten wat voor mij wel handig is. Mijn Turkse familie gaat no way minder peper gebruiken voor het eten [emoji1787]Door de risotto gaat vanavond peterselie uit de tuin door en wat sprieten verse knoflook. De sla oogst ik straks als het droog is met de kruiden.
Geplaatst: 24 februari24 Feb Ik ben moe en ik heb geen zin in koken. Ik heb zojuist een grote kom humus gemaakt en ik ga één van die grote wortels slachten, die ik eergisteren heb geoogst. Die ga ik in reepjes snijden om daar de humus mee op te lepelen. Ik heb ook nog crackertjes en Franse kaasjes, we redden het er wel mee vanavond.
Geplaatst: 24 februari24 Feb Hier stamppot winterpostelein met gedroogde tomaatjes en een speklapje! Lekker was het! 😋
Geplaatst: 24 februari24 Feb 6 uren geleden, Mellie zei: Palestijnse za’atar Is za’atar speciaal uit Palestina? Of is er verschil met andere za’atar uit het midden oosten? 24 februari24 Feb aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 februari24 Feb @appelvrouw het schijnt dat ze hem daar iets zuurder maken, maar ik proef dat niet zo.Edit Ha! ik proef dat niet zo omdat ik zelf altijd extra sumak toevoeg aan mijn mix! Dus mijn mix is altijd al wat zuurder. Ben dol op za’atar. Ook met vers brood en olie. Vond het ook heel lekker op de pompoen. Goede combi geworden. Zelfs de kinderen aten de risotto (wij eten dat tegenwoordig heel weinig door klagende kinderen)
Geplaatst: 26 februari26 Feb Wij aten gisteren courgette soep, met courgette, knoflook en kruiden uit eigen tuin. De laatste courgette uit de vriezer. En zo wordt de vriezer steeds leger om straks weer gevuld te worden met verse groenten voor de volgende winter.
Geplaatst: 26 februari26 Feb Laatste pompoen uit de vriezer, soep gemaakt met kruiden en groente uet ( lees nu vriezer) ook om de vriezer wat leger te maken Vanavond kip kerrie en broccoli( uet uit vriezer)
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.