appelvrouw Geplaatst: 30 april Geplaatst: 30 april Mooi Rookie👍 ik had nog een laatste deel van de eenden slacht in de vriezer, een hele eend! Omdat het vandaag een feestelijke dag is eend gestoofd met zoete en gewone aardappel en nog een wortel, alle uJt. Daarbij gestoofde sla uAt en peterselie uEt. Ook sinds lang weer eens polenta blokjes gemaakt.. de rest van het pak hou ik even in zicht, zo lekker! Alles was lekker trouwens en morgen nog een restje eend van het karkas halen. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Petrasmoestuin Geplaatst: 30 april Geplaatst: 30 april (aangepast) @Dahli Ik wil morgen jouw recept van raapstelen gaan maken, ik weet niet of ik genoeg heb, maar ik heb ook nog wat meiraapjes geblancheerd in de vriezer liggen, die kan ik er dan bij doen. Ik haal mijn vega kiopstukjes er nu uit. Ik heb geen gehakt meer zag ik. @Gitta wil jij jouw recept van de raapstelen ook plaatsen. Dan kan ik die ook een keer gebruiken. Vorig jaar deden mijn raapstelen niets, dacht trouwens dat ik een soort broccoli had, maar nu doen ze het super, en later gaan er koolrapen in. 30 april aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 30 april Geplaatst: 30 april (aangepast) Weer heerlijk gegeten, van de wintersla o.a. een recept gemaakt. Met gebakken aardappeltjes, mijn man heeft ze weer mooi in 3 hoekjes gesneden, eerst gekookt, dan gebakken, gaat altijd goed zonder verbrande stukjes, beetje kruiden erover en ja, weer een knoflooksausje met lekker veel bieslook. Ik had eerst een vega herderskaas (hirtenkaese) genomen, die had ik nog uit de vriezer. Maar dat was afgrijselijk zeg, ik heb de Feta weer gepakt. 30 april aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
Gitta Geplaatst: 1 mei Geplaatst: 1 mei @Petrasmoestuinna onze vakantie zal ik het recept plaatsen. Dus zal begin volgende week zijn. Komt er binnenkort aan. Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 mei Geplaatst: 1 mei Home made desem bapao-achtige broodjes uet alleen de gehakte selderij ( kijk wat een mooie blad selderij ik opgekweekt heb uit een paar kleine zaailingen!) 8 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 2 mei Geplaatst: 2 mei Lekker zoete aardappelfrietjes uit de tuin van Jorieke en sla uit eigen tuin! 😋 4 Quote
Mellie Geplaatst: 2 mei Geplaatst: 2 mei Ik had een brunch met vriendinnen en heb veel het gebruikt. Heel veel kruiden en sla en eigen eitjes. Mücver gemaakt met de kruiden, lente-ui en eieren. Soep met kruiderij en tomatensaus. Veel knof uit de tuin. Kennelijk niet gepost. Was eergisteren alweer. Vandaag salade uet. 5 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 mei Auteur Geplaatst: 2 mei Hier o.a. asperges met een plakje bacon er om gebakken. Maak ik maar 1x per jaar ofzo, want het is een gepriegel en het omdraaien in de pan is ook een gedoe. Maar goed, wel lekker! 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Petrasmoestuin Geplaatst: 2 mei Geplaatst: 2 mei (aangepast) Raapstelen stamppot op mijn wijze. Schrijf later, heel laat gegeten en nu even naar op slakkenjacht. 4 mei aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 4 mei Geplaatst: 4 mei (aangepast) Zelfgemaakte wafels met wortelpoeder, ham, zelfgemaakte rabarbermoes, en wat blaadjes van zoete aardappel. Mjam. 4 mei aangepast door Tanja65 5 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
appelvrouw Geplaatst: 4 mei Geplaatst: 4 mei Van @jootje een boek gekregen op de mtfd, Jamie in 15 minuten. Daar uit gekookt gisteren voor lieve familieleden, pasta met kip en kruidige 6 groente ragù. De kip had er helemaal niet bij gehoeven want de groente saus was echt heerlijk, maar zelfs zonder de kip had ik het niet gered in 15 minuten, niet in mijn keuken. Toch best een snel recept omdat de saus al eerder gemaakt kon worden en mee-eters in ruime puberleeftijd die onder de indruk waren. Dat was de avantage! uEt laurierblad tijm en rozemarijn. Als midden gang was er sla met lekkere kaasjes, uJt kwam de heerlijke zachte kropsla! en uEt de dragon en de dille 5 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 4 mei Geplaatst: 4 mei @appelvrouw ben benieuwd naar je recept. Wij aten salade uet. Rest uit de winkel. Ben zo blij met alle dille die ik zo vroeg had gezaaid. Heb nog nooit zo vroeg al zo veel dille gehad. Ga ik voortaan altijd doen gewoon zakjes zaad leegschudden in februari. Het komt vanzelf wel op als het warmer wordt. 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 mei Geplaatst: 4 mei Deze mevrouw heeft het recept op haar website staan Mellie ze heeft alleen de bacon vervangen door rookvleesblokjes🤷🏼♀️ Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Petrasmoestuin Geplaatst: 4 mei Geplaatst: 4 mei (aangepast) Zowel gisteren als vandaag pasta gegeten. Gisteren heb ik er Groenlof en venkelstelen vanuit de tuin (de laatste van vorig jaar ingevroren) erbij gedaan. Vanavond heb ik er radijsblad en wat spinazieblad erbij gewokt. En er een salade erbij gemaakt van o.a. radijs. De laatste Zlata radijs van de eerste serie eruit gehaald. Zie de grootte van de gewone rode radijs. 4 mei aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
Mellie Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Deze mevrouw heeft het recept op haar website staan Mellie ze heeft alleen de bacon vervangen door rookvleesblokjesLink? Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Hiero 1 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei TadadaaaaaIk houd absoluut niet van pannenkoeken, maar als je ze toch moet eten, dan graag hartig! 3 asperges uet en een kilo uit de winkel. Was een beetje veel. Eet morgen ook nog asperges met zalm 4 Quote
woldistel Geplaatst: 6 mei Geplaatst: 6 mei Hier ook groene asperges uet, gestoomd met een olifantenknofprei uet. Beetje pasta, een ei, wat roomkaas en olijfolie en zwarte peper. 😋 3 Quote
Mellie Geplaatst: 6 mei Geplaatst: 6 mei Fles rabarberlimo, dille en pepermunt voor de cacik. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 6 mei Geplaatst: 6 mei Noedels met nepkip, sojasaus, knoflook en paksoi uet. 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 6 mei Geplaatst: 6 mei Gewoon een ei gebakken. Vreselijk moe, weer naar tandarts en naar ziekenhuis elke dag. En eer ik begin met de tuin is het 15.30 uur en ik heb er nog 4 uur gewerkt, tussendoor nog een uurtje als ik even thuis was. En er is zo veel te oogsten. Dus de volgende dagen weer wat. Ook weer naar garage morgen. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 7 mei Geplaatst: 7 mei Ook een ei gebakken. Meerdere. Inclusief deze mini van 2,5 cm. Had geen dooier. Volgens de dochter heerlijk. 2 Quote
Gitta Geplaatst: 7 mei Geplaatst: 7 mei Gisteren hebben we een heerlijke radijzen salade gegeten, met franse en reuze radijzen, rucola, winterpostelein, gewone en chinese bieslook en peterselie uet. Het was weer erg lekker. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: woensdag om 19:49 Geplaatst: woensdag om 19:49 Vandaag weer geen tijd/fut om te koken, dus gewoon een broodje visfrikandel gegeten, eronder de wintersla die het nog prima doet. Vanmiddag patat in het ziekenhuis en daar had ik geen saus bij, ik miste de knoflooksaus, dus vanavond lekker op mijn vis. 2 Quote
Arja Geplaatst: woensdag om 20:27 Geplaatst: woensdag om 20:27 De eerste raapstelen uet! 😋 In een gebakken ei constructie verwerkt, met daarbij aardappelen uit de oven. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.