Geplaatst: 23 augustus23 Aug Datvklinkt heerlijk @Vrouwholle ! Dank voor het recept. Ik zou paprikasoep niet eens bedenken. Toch eens uitproberen. Maar dan moeten wel de paprika’s eindelijk kleuren! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 24 augustus24 Aug Zojuist TexMex wafels gegeten. Heerlijk! En wat verslavend die wafels. Leuk om later van alles te proberen.Ik had nog een beetje mais en zwarte bonen over, dus ik zocht wat ik ermee kon doen.
Geplaatst: 25 augustus25 Aug Jumjumjummm Was de laatste sağ van de vakantie, dus ik had me uitgesloofd. Gesmuld!Maar nu ook met de lunch 3 soorten tomaat met 4 eitjes en een flatbread van gisteren.
Geplaatst: 25 augustus25 Aug 17 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Zojuist TexMex wafels gegetenIk zag deze foto’s en dezelfde post ook in het wafeltopic. Dat is onnodig, een keer plaatsen is voldoende! Je kunt dan bv wel de tekst zetten bij wat je gegeten hebt en dan de foto bij het wafel gebeuren. Of andersom. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 augustus25 Aug Geluncht met een onwijs lekkere tomaat : lovers lunch! Ik heb hem dan ook maar met mijn lief gegeten. Dat kon best, want hij woog 380 gr. Met buratta, pesto en pijnboompitjes. Daarbij een pattison soepie met zalm! Lekker!
Geplaatst: 25 augustus25 Aug Zojuist de overheerlijke tomatengroentensoep gegeten die manlief afgelopen week ergens maakte van alles wat van de moestuin kwam, met zoveel inhoud dat het water er nauwelijks bij paste. Daarbij gegrilde tomaatjes, vrij naar een recept van @Petrasmoestuin. Wat was dat lekker zeg, dat gaan we vaker maken! Ook nog wat komkommer uet. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 25 augustus25 Aug Met St Jansuitjes, knof en Cabacapepertjes gewokte Kangkung. Met oestersaus erdoor. En sticky pulled chicken. Ook daar zat Cabaca door en limoenblad. Kangkung, Cabaca, uitjes en limoenblad kwamen uet. Nog net genoeg st jansuitjes over om over een paar weken te poten 😃.
Geplaatst: 25 augustus25 Aug Rettichsalade met peterselie uet met patat (veel te veel, wanneer leer ik dat af!) en een kroket. Weinig tijd om uitgebreid te koken.@Dahli jammer mijn waterspinazie doet het niet zo goed, veel gaten e.d. dus ik denk geen volledige 2e maaltijd ervan. Moet het ook nog steeds uitwerken, gewoon geen tijd ervoor. 25 augustus25 Aug aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 25 augustus25 Aug Je rettichsalade ziet er lekker uit @Petrasmoestuin , eigenlijk een Waldorff maar dan met rettich i.p.v. selderij. Tenminste, zo lijkt het op de foto 😃. Jammer dat de waterspinazie het niet zo goed deed. Als je er van houdt is waterkers misschien iets voor jouw tuin. Moet (erg) nat en schaduwrijk gekweekt worden heb ik begrepen. Lekker door een salade. 25 augustus25 Aug aangepast door Dahli
Geplaatst: 25 augustus25 Aug Ik vind tuinkers erg lekker en die kan ik van de week weer zaaien als alle bonen eruit zijn. Maar volgend jaar ga ik de waterspinazie eerder zaaien en dan gelijk in een grote bak op de goede zonnige plaats. En dan weer dat pittige receptje weer gebruiken met de eieren.
Geplaatst: 25 augustus25 Aug @jootje dat lijkt me een heel lekkere zelf geteelde type CDB en zeker qua setting een lover's lunch, echter als tomaat helaas geen lover's lunch, die ziet er heel anders uit, een bicolor overwegend geel, is ook eentje van Brad Gates. 25 augustus25 Aug aangepast door redzebra
Geplaatst: 26 augustus26 Aug Hahaha, RedZebra, even opgezocht, lijkt er inderdaad voor geen meter op! Dat ik hem zo noem, komt omdat het op het zakje staat! welke ik van Appelvrouw heb. Maar goed, hij was er niet minder lekker om! En ik hoop dat de zaden die ik bewaard heb, dezelfde tomaten gaan geven! 😊😋 ( zaten overigens heel weinig zaden in)
Geplaatst: 26 augustus26 Aug Geen idee wat daar is gebeurd het lijkt idd meer op mijn Coeur de Boeuf. Vast iets verwisseld We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 26 augustus26 Aug Drie ganzepoten lekker gestoofd en daardoor een lekkere maar iets te sterk smakend sjuutje erbij en verderaardappels én wat er er op de foto staat uJT😋 de oranje biet kleurde mooi bij de Riga tomaat.. 26 augustus26 Aug aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Gisteren verschillende soorten bonen (boterbonen, sperziebonen en spekbonen) met ui en knoflook uet.Vandaag een risotto met courgette en ui uet. De rest kwam uit de winkel.
Geplaatst: 28 augustus28 Aug Een heleboel geroerbakte groenten uet met noedels en een saus uit een pakje. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 28 augustus28 Aug Ik heb gisteren weer de bloemkoolcurry gegeten, had nog bloemkool in de vriezer. Moest wat gemakkelijker de komende dagen. Want ik ben nu veel aan het bakken met mijn pruimen en mirabellen. Een aantal pruimen moest ik al weggooien, omdat ze op het kookeiland stonden en niet in de koelkast. Volgend jaar dus niet meer zo.Ik heb deze gemaakt en ik heb nog vele pruimen, dus er komen nog meer recepten.Clafoutis MirabellenPruimen Tiramisu van MiljuschkaPruimentaart met hazelnoten van MiljuschkaIk heb de 2 laatste wel uitgeschreven, want als je de recepten volgt via Miljuschka, dan kun je het niet gemakkelijk via je telefoon te volgen. Heel veel reclame en je moet steeds terugkijken bij de ingrediënten.Dus ik heb het voor mijn eigen gemak uitgeschreven en dus ook voor jullie.
Geplaatst: 28 augustus28 Aug @Petrasmoestuin , de recepten van Miljuschka heb ik verwijderd. Het plaatsen van deze recepten is niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Geplaatst: 29 augustus29 Aug Ook niet als ik ze zelf uitschrijf dus. Oke Arja. Ik dacht alleen de link plaatsen ervan. 29 augustus29 Aug aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 29 augustus29 Aug Een link plaatsen mag natuurlijk wel. Maar een tekst overnemen niet. Nogmaals, lees even de huisregels.
Geplaatst: 29 augustus29 Aug Gisteren geroerbakte groenten met een woksausje uit de toko. Spicy chili.Duusssssss. Dat hebben we geweten. Die was echt spicy 🤣 mijn man en ik kregen het wel op. De kinderen niet. Was echt te heftig. Mijn broer at het met droge ogen alsof er helemaal niets aan de hand was. Jokkebrok 🤣🤣🤣Deze hele week komt de salade in zijn geheel uet minus de komkommer. Die ene laat nog op zich wachten 🤨 zulke lekkere tomaten! Vandaag dachten ze dat ik een gekke rode dressing had gemaakt voor in de salade. Was gewoon tomatensap. Was het maar altijd zomers tomaten weer.Dit had ik gisteren willen plaatsen, maar dat is kennelijk misgegaan. Het komt nu ineens in mijn nieuw te posten bericht. Anyways. Ga van gedroogde sperziebonen een salade maken. Zooon zin in! Eerst koken tot het zacht is. Is voor vanavond als bijgerecht. Heerlijke vijgen gegeten! Dit jaar volop kunnen genieten van sappige zoete vijgen. Zo jammer dat het over is Ik ga zo eitjes koken voor de lunch en eet ze met een selectie pepers. O.a. Purple fish en mazamort.
Geplaatst: 29 augustus29 Aug Van gedroogde spercibonen? 😳Nog niet eerder van gehoord…🤔dat zal ik dan zelf moeten proberen @Mellie om te weten hoe dat smaakt….Dus je kookt de gedroogde bonen en eet ze afgekoeld met een dressing als ik het goed begrijp?🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.