Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Oh ja sorry Jorieke, maar ik zat appelvrouw te lezen en ik dacht dat zij varkens had. Natuurlijk, lekker je eigen salami, niet aan gedacht.

SalamiGIF.gif

Geplaatst:

En dan heb je een grote spitskool over omdat de zuurkoolstenen beschimmeld waren, dus er moest iets anders mee. Dus dan maar een ovenschotel. Met gehakt van de boer, pompoen uet en een potje thaise curry dat nog in de kast stond. Wat los ander spul erbij (prei, champignons, ananas, zonnebloempitten) en er stond iets op tafel waar ik wel de hele schaal van had kunnen opeten. Mjam wat lekker. Gauw de ingredienten noteren want anders denken we over drie maanden: wat hadden we er ook al weer in? Maar een aanrader dus! En absoluut een blijvertje hier, en reden om volgend jaar een stuk meer spitskolen te zaaien. Ik vind ze ook al zo lekker als zuurkool! Nu eerst uitvinden hoe ik zelf thaise curry basis maak, dan kan ik daar porties van invriezen en is ook dat home-made.

IMG_4134.jpeg

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
1 hour ago, Tanja65 said:

hoe ik zelf thaise curry basis

Ik kan je hiervoor het boek '50 curries uit Thailand' aanbevelen. Ik maak altijd twee of drie verschillende en doe deze dan in porties in de diepvries.

Geplaatst:

Op de verlanglijst! Voor in de weekeinden dan, dan is dochterlief bij haar vriend (en in het seizoen wij op de camping), zij lust geen sereh, koriander en kokos. Wij wel!

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

De pompoenbrood was niet goed gelukt, dat kan gebeuren, ik vond het ook een vreemd recept, dus maak ik niet meer.

Gisteren heb ik hutspot verkeerd gemaakt, dat recept heb ik al een keer geplaatst. Maar gisteren heb ik er een ouderwetse hachee bij gemaakt. Jammie! Wortelen uet.

@Gitta de foto van de pompoenbrood was weggevallen, zo zag het eruit.

20251031_084339.jpg

Hutspot verkeerd 2.jpg 20251101_204739.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:
Op 1-11-2025 om 13:01, Dahli zei:

Dat ziet er ook heerlijk uit Mellie!! Waar had je de zalm in gemarineerd? Dat is net weggevallen denk ik.

Lichte en donkere soja saus, scheutje sesamolie, basterdsuiker, veel geraspte knof en gember, wel een eetlepel denk ik, en een kontje peper. Heel minimaal hoor. Wordt een soort glaze. Erg lekker.

@Petrasmoestuin de koeien en varkjes zijn uet bij Jorieke. Vandaar

Geplaatst:

@Arja Ik wil geen boeken meer kopen, jaren geleden al mijn boeken weggedaan toen ik in Spanje woonde en ging verhuizen (veel achtergelaten), omdat je haast alles op internet kunt vinden. Wil jij je geliefde curry's misschien in dit forum vermelden. Oh dat mag zeker niet denk ik opeens. Jammer, moet ik toch een boek kopen.......

Geplaatst:

Vanmiddag voor de lucch croiffles gemaakt met een dressing op de croiffles, ei, ingemaakte komkommer en tomaatjes uet.
Ik dacht dat het nieuw was, maar het bestaat al een paar jaar. Ik had echter een site gezien waarbij je het deeg kon vergroten, maar dat was bij mij niet nodig achteraf, ik had super large en geen large gemaakt, dus ik heb het 4 minuten gebakken, maar kon eigenlijk iets langer.

Op het wafel topic zal ik precies omschrijven wat ik gedaan heb en wat je wel of niet moet doen.

Wel heel leuk om dit te doen. En ja, ik heb er weer een plaatje van gemaakt, dat eet toch gezelliger?

20251102_143744.jpg

Geplaatst:

Kliekjes gegeten, waaronder de peterselie soep en boerenkool stampot. De peterselie uet en boerenkool uit mijn moeders tuin.

Geplaatst:

Pompoencake. Ondanks dat ik geen bakpoeder meer had, is ie toch lekker luchtig, een beetje klef ook, wat ik heerlijk vind!

Pompoen proef ik niet, maar lekker is ie wel!

IMG_0102.jpeg

Geplaatst:
16 uren geleden, jootje zei:

Pompoencake

Lekker idee, welk recept heb je gebruikt? Ik heb woensdag eters en dacht aan wortelcake, maar pompoencake is ook een goed idee.

Lekker dat soepje nog Jorieke met eendenbouillon! Ik heb gisteren 3.7 liter kippenbouillon gemaakt 3 liter ingevroren en met het restant zometeen een soepje met pompoen en wortel.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Fried green tomatoes als lunch. Dit waren de eerste (eentje al weggesnackt).

IMG_20251103_121227984.jpg

Weinig smaak, maar gebakken spul gaat er toch wel in bij dit weer. Het waren geen vleestomaten, die smaken misschien ook beter? En zelfgemaakte chutney erbij, om het wat meer smaak te geven. Die was heerlijk:)

Southern Living
No image preview

Fried Green Tomatoes

It's unthinkable to pass up a plate of fried green tomatoes in the South, and it's easy to learn how to make classic fried green tomatoes at home.

Het maïsmeel uit het recept heb ik door paneermeel vervangen.

Aan het einde een pannenkoekje gemaakt van het restant ei. Lekker toetje, met eigen siroop.

aangepast door fre3ke

Geplaatst:

Ik heb appeltaart met eigen en gekochte appel gemaakt en eigen abrikozen van vorig jaar.

Er is 1 grote taart al bijna op… lekkerrrrrr geworden! Had al zeker 2 jaar geen appeltaart gemaakt. Smaakte heerlijk met die abrikozen!IMG_3173.jpeg

IMG_3174.jpeg

Geplaatst:

Heerlijk @Mellie! Inderdaad met abrikozen is een heerlijke combinatie! 👌🏼

Geplaatst:

Oho @Mellie , dit ziet er echt tė lekker uit!

Geplaatst:

Zo jij bakt er ook meteen drie tegelijk!

Is er hier iemand die wel eens appels of appelmoes in een kruidkoek doet?

Wij eten vanavond trouwens appelmoes, gemaakt van gekregen valappels via @Jorieke.

Verder noodles met tempé, oesterzwammen plus kool en wortelen uJt

Geplaatst:

@appelvrouw ik ben een collectie taarten aan het aanleggen voor december. Als ik nu iets bak, bak ik er minstens 2. De rest gaat de vriezer in. Heb nu worteltaart en appelabrikoos. Het kleine taartje is voor woensdag voor een high tea. Ik wil nog minstens 1 taart erbij, maar liefst 2, en dan nog een trifle en iets anders. IJs met slagroom ofzo. Iets wat geen moeite kost.

Voor het avondeten hadden we een heel lekkere pastasoort van dececco. Pasta pesto van gemaakt met nog steeds basilicum uet. Wel alle slakken eraf zwiepen en heeeeel goed wassen 🙄…. En salade uet minus de komkommer. Tomaat was helaas beetje melig… toch jammer.

Geplaatst:

Heerlijk zo'n ouderwetse appeltaart. Altijd het lekkerst met vlechtdeeg

Geplaatst:

2 uren geleden, Mellie zei:

heel lekkere pastasoort van dececco

Mijn favoriete pasta merk van de laatste tijd. Ik ben gek op de orechiette en dan in een lekkere soep en de mezzi rigatone met een stevige saus met veel groente. Helaas heeft de super hier in het dorp geen de Cecco pasta. Even wennen aan de langere kooktijd maar dan heb je ook wat goede pasta op je bord!

Geplaatst:

Ik heb vanmiddag/avond weer een pompoentaart met pecannoten gemaakt, staat in de koelkast en een grote pan pompoensoep met linzen en tomaat.
Mijn man had heel veel te schillen vandaag en heeft er droge oranje handen aan overgehouden. 11 pompoen van de 25 zijn nu al opgebruikt in 10 dagen tijd.

20251103_151549.jpg 20251103_173052.jpg 20251103_181939.jpg

20251103_192256.jpg 20251103_193230.jpg 20251103_202813.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Ik kon met wat moeite 1 van onze vleeskippen in de slowcooker proppen, dus die staat al de hele middag slow te cooken. Zo eens kijken wat het gedaan heeft: het ruikt iig goed en het vlees lijkt al aardig van de botjes te vallen. Dat vlees eten we dan vanavond op/over een salade van savooiekool en paprika enzo, met wat croutons en een ceasardressing. En dan morgen.... ook die kip maar ik moet nog bedenken hoe dan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.