Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen


Monkie72

Aanbevolen berichten

Hallo moestuinliefhebbers,

 

Omdat ik al een aantal maanden rondsnuffel op dit forum, wordt het hoog tijd dat ik mijzelf ook maar eens voorstel.

 

Ik ben Monique, ik woon in Almere en ben 39 jaar.

Aan het einde van de vorige zomer ben ik na het lezen van het boek ”Meiden in de moestuin” enthousiast geworden om ook zelf wat groentes op te kweken. Ik ben gaan informeren naar een (betaalbare) volkstuin hier in de buurt, maar die zijn er nauwelijks. Nadat ik ook het boek “moestuin in pot” gelezen had, heb ik eigenlijk direct wat potten, zaadjes, aarde en plantjes aangeschaft en ben ik op ons terras aan de slag gegaan.

Hoewel het al laat in het seizoen was, lukte het me toch direct om heel wat aardbeien, sla, prei, andijvie en wat kleine paprika’s op te kweken. De bietjes mislukten jammerlijk en de spitskool is heerlijk opgegeten door een heleboel slakken . Maar alles bij elkaar kriebelde het om er dit jaar mee verder te gaan, want het is toch wel erg leuk om er mee bezig te zijn, om alles te zien groeien en lekker om het zo vers op je bord te krijgen.

 

Gelukkig hadden we een erg strenge winter die nogal wat planten in onze tuin kostte en hadden we toch al plannen om de tuin wat anders in te richten. Dus om ons terras nog enigszins te kunnen gebruiken, hebben we de afgelopen tijd een stukje tuin omgebouwd tot mijn eigen ‘Moon’s Mini Moestuin’. (Fase 1, want ik blijk zoveel gekocht en opgekweekt te hebben, dat we nog een stukje tuin gaan ombouwen ). We hebben wat tegels gelegd, kasjes en potten erop, wat palen verbouwd tot een stelling met daaraan hangpotten en een insectenhotel. En om mijn moestuin heen heb ik de nodige fruitbomen en –struiken gezet.

 

 

Zo was het:

dsc01430a94091338747486.jpg

 

Zo werd het:

dsc01433a49701338747676.jpg

 

Zo is het geworden:

dsc01442a83881338747791.jpg

 

Onze tuin is niet groot, maar ik ben er trots op!

dsc01448a73731338747882.jpg

 

Ik ben in februari en maart binnen begonnen met het opkweken van zaadjes. Deze plantjes hebben bijna allemaal een plekje in de moestuin gekregen.

imag039135931338748256.jpg

 

Ik leer de afgelopen maanden heel veel door op dit forum veel te lezen, maar ook vooral door alles zelf te ervaren. Ik ben van plan om mijn ervaringen af en toe te delen en ik zal binnenkort de foto’s van fase 2 plaatsen.

Dus ..... wordt vervolgd .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...