Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:
8 uren geleden, RobN zei:

planten al gebloeid hebben

In het verlengde van RobN’s vraag, vroeg ik me iets af. Ik zie wel eens vruchtzettende aardappelplanten voorbij komen. Het loof staat er dan nog prima bij, maar er worden dus vruchten gevormd. Gaat dat ten koste van de knollen? Omdat de plant voor de groei van de vruchten zijn energie uit de knollen haalt. Of staat dat los van elkaar, en maakt dat voor de aardappelopbrengst niet uit?

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zal eens gaan kijken @hoekman .

Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Dankjewel!

aangepast door Rookie

Geplaatst:
2 uren geleden, Rookie zei:

Ik laat ze gewoon zitten.

Als het loof echt helemaal is afgestorven haal ik het er af, maar ik laat de aardappelen gewoon zitten.

Die haal ik er later pas uit.

Mijn Vitabella's waren helemaal afgestorven, die heb ik tot boven de grond gesnoeid.

Het ziet er nu zo uit:

P1060515.JPG

En omdat ik zelf ook wel benieuwd was, hoe de aardappelen er uit zouden zien, heb ik even gegrabbeld:

P1060516.JPG

Ze blijven dus gewoon helemaal goed onder de grond.

Deze zitten er nu ook zo'n 5 weken in, zonder loof, dus ik zou ze gewoon lekker zo laten @RobN .

Jouw planten zijn nog zo groen, die kunnen best nog wel even door.

Hoe lang ga je op vakantie?

Van 10 tm 24 aug

De Mozart zijn helaas wel Phytophthora gevoelig de anderen idd niet.

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:
2 uren geleden, Dahli zei:

In het verlengde van RobN’s vraag, vroeg ik me iets af. Ik zie wel eens vruchtzettende aardappelplanten voorbij komen. Het loof staat er dan nog prima bij, maar er worden dus vruchten gevormd. Gaat dat ten koste van de knollen? Omdat de plant voor de groei van de vruchten zijn energie uit de knollen haalt. Of staat dat los van elkaar, en maakt dat voor de aardappelopbrengst niet uit?

Ja de knollen gaan ten koste van de vruchtvorming en de vruchtvorming gaat ten koste van de knolvorming.

Geplaatst:

Dank je @Roland . Dat vermoeden had ik al.

Geplaatst:

@RobN

Een heel bericht quoten is vaak niet nodig, je kunt een quote een heel stuk inkorten en het nog steeds duidelijk houden. Zodat je alleen het zinnetje overhoudt waar jouw reactie op komt. Foto's kunnen vaak sowieso weg.
je kunt voor extra duidelijkheid ook iemand zijn naam noemen, al dan niet met een @ er voor zodat diegene er ook echt een melding van krijgt. 

Wat ook kan: met je muis een zin selecteren in iemands bericht. Dan komt er al een uhm, balonnetje tevoorschijn met "selectie quoten", en daar klik je dan op. Dan verschijnt dat stukje tekst als quote in je nieuwe bericht en dan typ je nog je antwoord of reactie. :thumbup:

Geplaatst:

Zeker op de computer gaat dat makkelijk maar op de mobiel is het wat lastiger uit te voeren.

Onkruidmanager 1.0

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic