Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vergeet niet je aan te melden!

Aanmeldtopic

Moestuinforumdag voorjaar 2025 wie brengt wat mee?

Voor de nieuwelingen onder ons: De moestuin dag is bij Jorieke en Joep thuis (zie topic hier bovenin, iedereen welkom ) om hun te bedanken voor hun gastvrijheid nemen de meeste iets mee om de voorraadkast van Jorieke te vullen. Jorieke en Joep proberen zelfvoorzienend te zijn dus meestal gaat het om producten waarin zij zelf niet kunnen voorzien zoals suiker, azijn, toilet papier enz. Maar het is zeker geen verplichting om iets voor hun mee te brengen. Dit moet iedereen naar eigen geweten doen.

En omdat we ook aan de inwendige mens moeten denken is het de bedoeling dat iedereen die zich aanmeld iets meebrengt wat we op die dag kunnen nuttigen.

Dit mag dus iets te eten zijn of te drinken maar we hebben natuurlijk ook dingen nodig om van te eten en uit te drinken.

Wat iedereen meebrengt staat hier in het eerste bericht zodat je kunt kijken wat er al allemaal is zodat er diversiteit in komt en we niet allemaal het zelfde mee gaan brengen.

Het is natuurlijk zo dat als iedereen blijft eten maar niet iedereen iets mee brengt het een karige lunch zal worden.

Of je besluit een pak appelsap bij de supermarkt te kopen of uren in de keuken te staan is eigen keus

Graag hier melden wat je meebrengt! Dus liever niet per PB?

Willen de mensen die iets hartigs meebrengen voor de lunch ook proberen er dan voor de lunch te zijn?

Wie graag zaadjes wil ruilen is welkom om ze mee te nemen.

Vermeld wel:

1. het ras,

2. je naam (mochten er vragen zijn dan weten we met wie we contact op kunnen nemen),

3. en wanneer het zaad geoogst is of tot wanneer het houdbaar is.

(Neem zelf gripzakjes mee, sommige zaden zitten wat groter verpakt en dan hebben er meerdere mensen plezier van!)

Voor diegene die iets meebrengen:

*Willen jullie vermelden wat het gerecht is wat je meebrengt en wat erin zit? Vlees, vis, vegetarisch? En ook graag de naam van de maker op het gerecht.

*Tevens willen jullie er rekening mee houden dat je iets meebrengt voor een redelijk grote groep!

Dus het is misschien beter om 1 ding mee te brengen voor meerdere mensen dan om meerdere dingen mee te brengen in een kleine hoeveelheid.

*Heb je iets dat opgewarmd moet worden dat kan maar dan wel het verzoek dat je dit zelf in de gaten houd!

*En nog een kleine tip, verpak wat je meebrengt in iets wat niet mee terug naar huis hoeft er word meestal wel een schaal, bakblik of iets anders vergeten.

Allergieën:

Anna3: olijfolie

Tanja65: alle bosvruchten

Charly: Lactose

Angela: Light en zero producten 

Hartig Eten: Willen de mensen die iets hartigs mee brengen voor de lunch ook proberen er dan voor de lunch te zijn?

Appelvrouw:  twee soorten maischips ( paarse mais en mais/ boerenkool) met home made dipsaus.

Rookie: mac&cheese

Bonnie: aardappel-, rijst- of pastasalade (vega)

Lia: kaas, worst

Ciska: pizzaflappen zowel met salami en de zonder vlees variant

Mevrouw groen en Goldfish: zelfgebakken kaasbrood met tomaat, mozzarella en basilicum mee. En wie weet wat de keuken tzt nog meer oplevert 

Marja: olijven en noten

Zoet eten:

Arja: bananencake

Tanja: mini-appelflapjes (appelhapjes)

Bouwvrouwe: jam

Wortel: ANZAC koeken

Jootje: kokosbollen

Claudy: kwarktaart 

Oudholland: Fudge

Henk: rolletjes bladerdeeg, met vulling appel / peer / gedroogde pruim, op smaak gebracht met wat gember, een vleugje Cayennepeper, en een snufje zout.

Drinken (graag aangeven hoeveel (flessen/pakken) je meebrengt):

Appelvrouw: 4 alcoholvrije biertjes

Gitta: een pak sap

Tanja: rauwe melk

Arja: 2 pakken sinaasappelsap

Bouwvrouwe: appelsap

Lia: 1 fles spa, cola, sinas

Claudy: sap

Appelvrouw-voor-proeverij: walnotenwijn ( op basis van rode wijn en walnoten)

Guignolet ( op basis van rode wijn en kersen blad) 

Ik zal ook wat glaasjes meenemen om dit uit te drinken.

Div. :

Rookie: papieren bordjes

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

@Arjaje bent me voor, die bedachten wij ook 😜.  Wij maken wel mini-appelflapjes (appelhapjes). Of, als er al veel zoet is, hapjes met iets hartigs. En we nemen lekker rauwe melk mee. 

voor Jorieke/Joep suiker en wat nog voorbij komt

aangepast door Tanja65
  • Like 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Ik neem iets mee voor de voorraadkast van Jorieke en Joep

En papieren bordjes.

Wat eten of drinken betreft moet ik nog even nadenken.

aangepast door Rookie
Geplaatst:

@Rookie de papieren bordjes kunnen we volgens mij wel gebruiken al moet ik de dozen met moestuindagspul nog weer even bekijken. Bekers en roerstaafjes hebben we niet nodig, we hebben heel wat echte mokken en bestek wat we eind van de dag afwassen. Ook nog borden werd mij een beetje teveel voor in de opslag en om af te wassen enzo, vandaar dat papieren bordjes dan wel weer handig zijn. :thumbup:

• Like 1

Ik neem appelsap mee of andere sap ( ik moet het helaas kopen onze oneindige voorraad geperste appels is aan zijn eindje) 

Voor eten neem ik een hartige iets mee, kaastaart of wraps oid.

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik neem een pak sap mee.

Ik wil ook zout meenemen voor in de voorraadkast van Jorieke. @Jorieke123heb je nog voorkeur voor een bepaald zout, met of zonder jodium bijvoorbeeld? 

Wat betreft eten moet ik nog even nadenken 

• Like 1

Ik denk dat ik mac&cheese maak in mijn slow cooker.

Ik neem maar aan, dat er wel ergens een stopcontact is misschien?

Anders verzin ik iets anders.

Er zit geen koemelk, roomboter of olijfolie in en ik gebruik Goudse kaas, die is toch ook lactose vrij?

aangepast door Rookie
Geplaatst:

@Gitta ik moet zeggen dat ik van vorige edities nog aardig wat zout heb staan, maar nu jij "met of zonder jodium" noemt, bedenk ik me dat het zout zonder jodium inderdaad op is. :thumbup: (dat gebruik ik voor het maken van kaas, omdat ik wel eens las dat jodium daarbij een probleem zou zijn. Maar als ik nu Google kom ik een artikel tegen waarin staat dat dat heel erg meevalt. Dus ik weet het ook niet meer :lol: )

@Rookie ja er zijn wel wat stopcontacten. Als het ding overal kan staan dan kan het wel, want op het kleine aanrecht (in de schuur waar we dan zijn) is geen plek omdat daar al koffie en thee wordt gemaakt enzo. 

Over lactose: het ziet er naar uit dat Charly niet naar de moestuinforumdag komt, dus dat het niet heeel belangrijk is? Ik zal het weghalen uit mijn 1e bericht. 

• Like 2

@Jorieke123dan neem ik zout zonder jodium voor je mee en gewone witte azijn. 

En een pak sap voor de dag zelf. Eten denk ik nog over na. 

aangepast door Gitta
  • Like 1
Geplaatst:

Ik zal een aardappel-, rijst- of pastasalade meenemen.
Zijn er veel vegetariërs?

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...