Geplaatst: 28 februari28 Feb Ik wilde even bijstellen wat ik meeneem. Geen hartige taart maar ik neem twee soorten maischips ( paarse mais en mais/ boerenkool) met home made dipsaus. En ik vind dat er veel sap is en weinig iets anders te drinken, dus streep de sap maar door. We nemen 4 alcoholvrije biertjes mee En ik neem mee om te proeven. walnotenwijn ( op basis van rode wijn en walnoten) Guignolet ( op basis van rode wijn en kersen blad) Ik zal ook wat glaasjes meenemen om dit uit te drinken. 28 februari28 Feb aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 februari28 Feb Auteur Het is met de proefwijntjes dan wel handig om er echt even een moment voor te pakken om het uit te delen/ te schenken. Die chips met dipsaus: we hebben hier nog een stapel patatbakjes met zo'n vakje voor mayo weet je wel? Zouden we daar iets mee kunnen doen dat dus niet iedereen in dezelfde bak/pot saus dipt? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 28 februari28 Feb Zeker! De chips in een schaal en de sausjes met een lepel opscheppen en dat je dan een handje chips en een lepel saus op je bord doet als je die nog hebt..dat is dan wel vaker het probleem..bord zoek..dan komen die patatbakjes wel van pas! Ja de drankjes na de lunch ergens..als we ons allemaal hebben weg gerukt van de weggeef tafel en lekker zitten te kletsen. Ik serveer het gewoon zelf, neem de ( kleine) glaasjes mee en ga iedereen langs om te kijken of ze iets willen. 11 maart11 Ma aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 maart16 Ma Met nog enkele weken te gaan hebben jullie nog wel even de tijd om je op te geven voor het eten en drinken voor 12 april! Maar als je het al weet is het natuurlijk wel fijn voor anderen om hun bijdrage aan de lunch daaraan aan te passen. Tot nu toe hebben nog maar een schamele 8 moestuiniers opgegeven wat mee te nemen. Laten jullie je gedachten er eens over gaan? Ik heb nu al weer zin in al die lekkere hapjes waar jullie ons allen mee gaan verwennen.. Vergeet niet, je kunt hier eeuwige roem vergaren met je eigengemaakte lekkers. Allergieën: Anna3: olijfolie Tanja65: alle bosvruchten Charly: Lactose Angela: Light en zero producten Hartig Eten: Willen de mensen die iets hartigs mee brengen voor de lunch ook proberen er dan voor de lunch te zijn? Appelvrouw: twee soorten maischips ( paarse mais en mais/ boerenkool) met home made dipsaus. Rookie: mac&cheese Bonnie: aardappel-, rijst- of pastasalade (vega) Lia: kaas, worst Zoet eten: Arja: bananencake Tanja: mini-appelflapjes (appelhapjes) Bouwvrouwe: jam Wortel: ANZAC koeken Jootje: kokosbollen Drinken (graag aangeven hoeveel (flessen/pakken) je meebrengt): Appelvrouw: 4 alcoholvrije biertjes Gitta: een pak sap Tanja: rauwe melk Arja: 2 pakken sinaasappelsap Bouwvrouwe: appelsap Lia: 1 fles spa, cola, sinas Appelvrouw-voor-proeverij: walnotenwijn ( op basis van rode wijn en walnoten) Guignolet ( op basis van rode wijn en kersen blad) Ik zal ook wat glaasjes meenemen om dit uit te drinken. Jorieke kan je mijn inbreng aanpassen? Verschillende soorten chips met eigengemaakte sausjes, en alcoholvrij bier ipv sap. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 maart16 Ma On 2/25/2025 at 11:29 AM, Lia56 said: 1 fles spa, cola, sinas, kaas, worst en diverse voor Jorieke
Geplaatst: 16 maart16 Ma On 2/26/2025 at 11:31 AM, jootje said: 😊😋 bij deze dan! Ik neem de kokosbollen mee! 😊 Deze ontbreken ook nog in het lijstje!
Geplaatst: 19 maart19 Ma Kan ik voor Joep en Jorieke nog wat meebrengen? Zout, suiker, keuken- en wc-papier of andere handige dingen die jullie niet van eigen land kunnen bekomen?
Geplaatst: 22 maart22 Ma Wij @Goldfish nemen in ieder geval een lekker zelfgebakken kaasbrood met tomaat, mozzarella en basilicum mee. En wie weet wat de keuken tzt nog meer oplevert 😎 22 maart22 Ma aangepast door Mevrouw Groen
Geplaatst: 22 maart22 Ma Jorieke, ik neem voor jou en Joep zelfgemaakte müsli mee, andere keren ook gedaan en niet gehoord dat het niet bevoel. Ik zal een week voor de moestuinforum dag kijken wat er nog mist, wat ik mee zou kunnen nemen. Ik heb de lijst van spullen hartig, zoet, drank doorgenomen en ik stel voor dat ik noten meeneem en olijven. dan is alles wel compleet. 8 april8 Apr aangepast door MarjaP
Geplaatst: 26 maart26 Ma Ik maak wel weer de pizzaflapjes, een aantal met salami en aantal vega? ( kaas en chapignons) is dat iets?
Geplaatst: 1 april1 Apr Volgende week zaterdag is het al zover! Misschien een goed moment voor hen die zich nog niet hebben opgegeven en misschien nog niet bedacht hebben wat mee te nemen voor het eten en drinken om het kookboek tevoorschijn te halen! Er kan nog aan alle kanten aangevuld, zowel aan zoet of hartig eten, hapjes en drankjes. 1 april1 Apr aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 april6 Apr Op 6-2-2025 om 10:40, Jorieke123 zei: Vergeet niet je aan te melden! Aanmeldtopic Moestuinforumdag voorjaar 2025 wie brengt wat mee? Voor de nieuwelingen onder ons: De moestuin dag is bij Jorieke en Joep thuis (zie topic hier bovenin, iedereen welkom ) om hun te bedanken voor hun gastvrijheid nemen de meeste iets mee om de voorraadkast van Jorieke te vullen. Jorieke en Joep proberen zelfvoorzienend te zijn dus meestal gaat het om producten waarin zij zelf niet kunnen voorzien zoals suiker, azijn, toilet papier enz. Maar het is zeker geen verplichting om iets voor hun mee te brengen. Dit moet iedereen naar eigen geweten doen. En omdat we ook aan de inwendige mens moeten denken is het de bedoeling dat iedereen die zich aanmeld iets meebrengt wat we op die dag kunnen nuttigen. Dit mag dus iets te eten zijn of te drinken maar we hebben natuurlijk ook dingen nodig om van te eten en uit te drinken. Wat iedereen meebrengt staat hier in het eerste bericht zodat je kunt kijken wat er al allemaal is zodat er diversiteit in komt en we niet allemaal het zelfde mee gaan brengen. Het is natuurlijk zo dat als iedereen blijft eten maar niet iedereen iets mee brengt het een karige lunch zal worden. Of je besluit een pak appelsap bij de supermarkt te kopen of uren in de keuken te staan is eigen keus Graag hier melden wat je meebrengt! Dus liever niet per PB? Willen de mensen die iets hartigs meebrengen voor de lunch ook proberen er dan voor de lunch te zijn? Wie graag zaadjes wil ruilen is welkom om ze mee te nemen. Vermeld wel: 1. het ras, 2. je naam (mochten er vragen zijn dan weten we met wie we contact op kunnen nemen), 3. en wanneer het zaad geoogst is of tot wanneer het houdbaar is. (Neem zelf gripzakjes mee, sommige zaden zitten wat groter verpakt en dan hebben er meerdere mensen plezier van!) Voor diegene die iets meebrengen: *Willen jullie vermelden wat het gerecht is wat je meebrengt en wat erin zit? Vlees, vis, vegetarisch? En ook graag de naam van de maker op het gerecht. *Tevens willen jullie er rekening mee houden dat je iets meebrengt voor een redelijk grote groep! Dus het is misschien beter om 1 ding mee te brengen voor meerdere mensen dan om meerdere dingen mee te brengen in een kleine hoeveelheid. *Heb je iets dat opgewarmd moet worden dat kan maar dan wel het verzoek dat je dit zelf in de gaten houd! *En nog een kleine tip, verpak wat je meebrengt in iets wat niet mee terug naar huis hoeft er word meestal wel een schaal, bakblik of iets anders vergeten. Allergieën: Anna3: olijfolie Tanja65: alle bosvruchten Charly: Lactose Angela: Light en zero producten Hartig Eten: Willen de mensen die iets hartigs mee brengen voor de lunch ook proberen er dan voor de lunch te zijn? Appelvrouw: twee soorten maischips ( paarse mais en mais/ boerenkool) met home made dipsaus. Rookie: mac&cheese Bonnie: aardappel-, rijst- of pastasalade (vega) Lia: kaas, worst Ciska: pizzaflappen zowel met salami en de zonder vlees variant Mevrouw groen en Goldfish: zelfgebakken kaasbrood met tomaat, mozzarella en basilicum mee. En wie weet wat de keuken tzt nog meer oplevert Zoet eten: Arja: bananencake Tanja: mini-appelflapjes (appelhapjes) Bouwvrouwe: jam Wortel: ANZAC koeken Jootje: kokosbollen Claudy: kwarktaart Drinken (graag aangeven hoeveel (flessen/pakken) je meebrengt): Appelvrouw: 4 alcoholvrije biertjes Gitta: een pak sap Tanja: rauwe melk Arja: 2 pakken sinaasappelsap Bouwvrouwe: appelsap Lia: 1 fles spa, cola, sinas Claudy: sap Appelvrouw-voor-proeverij: walnotenwijn ( op basis van rode wijn en walnoten) Guignolet ( op basis van rode wijn en kersen blad) Ik zal ook wat glaasjes meenemen om dit uit te drinken. Div. : Rookie: papieren bordjes Nog maar eens de reminder, willen jullie eens melden wat je mee gaat nemen voor de lunch, om te drinken, om te knabbelen of bij de koffie? @bonnie f@Goldfish @acpronk @Gitta @Yuras @henkg @MarjaP @Oudholland @Stan W @Ciska @Coralien @Bouwvrouwe @Claudy @Anna3 en wie ik nog vergeten ben. Check ook even het eerste bericht wat er al meegenomen wordt en de allergieën? Thanks luitjes 🎂🍰🌭🍫🍟🍳🌮🍕🥕🍢🍣🍚🍉🍲🍝🥫🍮🥮🥬🥞 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 april6 Apr Volgens mij had ik al gereageerd met pizzaflappen zowel met salami en de zonder vlees variant..
Geplaatst: 7 april7 Apr Auteur Ik heb het bijgewerkt, daar was Angela beter in hoor.. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 7 april7 Apr Wij brengen waarschijnlijk weer fudge mee Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Geplaatst: 8 april8 Apr On 4/6/2025 at 7:36 PM, appelvrouw said: Nog maar eens de reminder, willen jullie eens melden wat je mee gaat nemen voor de lunch, om te drinken, om te knabbelen of bij de koffie? 😁 Dat weet ik nog niet zeker... Beetje pieklies, beetje abrikozen jam... wat nog - komt pas later...
Geplaatst: 8 april8 Apr Ik neem mee: (moet eerst nog even een test bereiding doen): 15 à 20 rolletjes bladerdeeg, met vulling appel / peer / gedroogde pruim, op smaak gebracht met wat gember, een vleugje Cayennepeper, en een snufje zout. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 8 april8 Apr Ik ben niet op de MTFD aanwezig, maar toevallig is dat weekend bij ons moestuincomplex dan ook zo'n bijeenkomst waarbij iedereen wat nuttigs moet doen zoals de paden onruidvrij maken oid, gevolgd door een picnic waarbij iedereen wat moet meenemen. En ik zit daar met veel buitenlanders, vorige keer had ik oerhollandse boterkoek gebakken naar het recept van Cees Holtkamp, en dit jaar ben ik van plan de show te stelen met een andere oerhollandse lekkernij die je normaliter alleen hebt rond Sinterklaastijd, namelijk gevulde speculaas . Gisteren al ruim 2 kilo amandelspijs gemaakt, die ligt nu te rijpen in de koelkast. 8 april8 Apr aangepast door driepinter
Geplaatst: 8 april8 Apr Maar owee, Driepinter, als je ooit op de moestuindag komt, dan weten wij wat jij kan maken! 😊😋
Geplaatst: 8 april8 Apr Van MarjaP kreeg ik door dat zij olijven en noten meenemen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 april8 Apr Ik vind dat we eigenlijk nog wel iets van brood/ broodjes/ beleg missen? Of iets anders hartigs vullend, wraps oid? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.