appelvrouw Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Citroenverbena?(Lippia citriodora) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Deed mij als eerste denken aan een fuchsia ? Echt niet méér dan een slag in de lucht hoor, deze x.
D_SDennis Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Ik denk aan een vlinderstruik, Buddleja. Buiten krijgen ze mooi grijsachtig blad, maar uit een schuur kan het er zo uitzien. Ik weet het niet zeker, maar ook de twijgen lijken me van Buddleja.
ModestMouse Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Dan kan het dus meerdere kanten opgaan. Spannend Als hij wat meer blaadjes heeft zal ik nog een foto plaatsen. Toen ik hem vond waren er maar twee blaadjes, maar het worden er steeds meer. Hij loopt ook uit vanuit het hout (wel een beetje dom dat ik er een paar takken afgehaald had, ik dacht dat die dood waren.)
Bit Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Het blad komt overeen wel ja. de bladkrans ook, compacte stand van de bladeren dus. ( mijn stekken van de vlinderstruik zien er nu ongeveer zo uit ja )De kleur van de takken ook wel. Maar wat voorál niet : de takken , de groeiwijze, de krommingen van de takken, het dunnere hout zonder bladpunten. Het geheel van de groeiwijze ( hoewel in pot, dat vertekend wel wat ) het totaal beeld dus; neig ik naar wat anders. Ik geef toe, Fuchsia kwam even bij me op, en zal het ook wel niet zijn, blad is toch wel wat anders ( hoewel de Magelanica lijkt er wel op ).Kan ook heel wat anders zijn. Sowieso eens verpotten , schone grond , misschien grotere pot. Knapt het ding wel van op. Toont zich binnenkort wel wat het is.
Jorieke123 Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Ik denk ook citroenverbena... Maar dat zou je moeten ruiken dan. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Goudsbloempje Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Wie weet wat dit is? Het zit met hele diepe worteltjes,en mijn hele tuin zit er vol mee Ben 2 uur bezig geweest met een heel klein stukje weg te spitten!Wil dus graag weten wat het is en of het snel woekert. Hoop dat iemand het weet
Bit Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Lelietjes van Dalen ! Oei. Ik ben jaloers hoor. Ik zou best een stukje willen. Staan ze zo lang en op een lekkere plek ( hier op de foto duidelijk het geval ), dan kunnen het krengen zijn ja. Maar mooooie krengen. En vaak op plekken waar toch veel anders het toch niet doet ( onderbegroeiing ) Woekert dus, maar vrij oppervlakkig. Is wel goed weg te halen.
appelvrouw Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Geweldig die lelietjes ! Hier was de eerste in de bloei..( in het bos)..ik heb ze amper in de tuin, net zoals Bit ben ik jaloers... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Graag wist ik de naam van dit plantje. Zal wel overbekend zijn, maar ik kan er niet opkomen en ook niet vinden in de gegeven vraagbaken. In deze beuk, een van de drie joekels die midden in Hoogezand bij de hervormde kerk staan, zit het plantje. En dit is het. Slechte opname met telefoon ook nog, maar ik weet zeker dat ik het straks weet, zal het dan niet gauw meer vergeten...
Goudsbloempje Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Bit en Appelvrouw bedankt!! Ja die zijn inderdaad er leuk! Mijn hele tuin staat er vol mee, dus is een beetje teveel van het goede Huis heeft een tijd leeg gestaan, dus er is weinig aan de tuin gedaan misschien is het daarom zo gaan woekeren!Volgens mij zijn ze ook heel erg giftig voor katten, ga ik gelijk even opzoeken. Onze kat is deze week voor het eerst naar buiten geweest!Jullie kunnen altijd een stukje komen halen hoor
appelvrouw Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Huub het lijkt op bloeiende postelein... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
ModestMouse Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Ik heb gisteren een blaadje geproefd (living on the edge ) en ik denk dat het citroenverbena is! Wel flink verhout. Nou ja, we gaan zien of het een beetje mooi uitloopt allemaal.
appelvrouw Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Mijn verbena ziet er ook zo uit aan t eind van de winter..misschien heel voorzichtig terugsnoeien?(Het is geen winterharde plant dus moet je hem voor de winter op een koele droge plaats zetten. In het voorjaar loopt hij zeker uit maar dan moet je wel flink snoeien om de vorm te behouden en ook om de bloei te bevorderen want hij bloeit op het nieuwe jonge hout.)en : (Haal in het voorjaar een decimeter lang takje af en zet het in een potje nadat je eerst het uiteinde van het takje in een pot met stekpoeder hebt gedaan. De worteltjes ontstaan na twee weken.Doe dit in een grote pot. Voor een snelle is het belangrijk dat de stek in een warme omgeving begint.Daarna kan het plantje naar buiten.)Beide teksten van internet geplukt... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bio-fee Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Mijn winterpostelein heeft heel andere bloemetjes dan het plantje van Bit; bij mij zitten de bloemetjes midden op het blad en niet op een steeltje...
ModestMouse Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Bedankt appelvrouw! Ik ga zeker proberen er een stekje van te krijgen. Ik ga hem ook een beetje snoeien, hij is nu heel hoog en lang.
Tania Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Een tijd terug, toen ik nog in Zwolle zat, had ik jonge plantjes waar geen labeltje zat, dus geen flauw idee wat het eigenlijk was. Het plantje is meeverhuisd naar Eibergen, om lekker verder te groeien onder het mom van 'we zien vanzelf wat het is'. Nu issie een stuk groter, maar weet het eigenlijk nog steeds niet Hebben jullie misschien enig idee? Ik denk iig dat het een slasoortje is, zo smaakt-ie in ieder geval wel Maar welke, tja. De manier waarop-ie groeit zou ik denken aan Noordhollandse veldsla of Tokyo Bekana Mosterd Spinazie. Hmmm.... Zo zie je maar weer, plaats direct een labeltje, ipv maar een beetje te klooien onder het mum van 'dat onthoud ik wel/herken ik later wel'
appelvrouw Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Het is wel sla ja, en volgens mij geen veldsla. meer een groene kropsla, of kleine krop of...(zoveel soorten... ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Wat heb ik hier in het hoekje laten groeien? En dan bedoel ik dus niet de knoflooksprietjes...
thea Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 geranium,het bloempje paars 1 cm groot. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Pascc Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Wat is dit voor iets? Kwam tegelijk op met de pluksla en dat is het duidelijk niet
Erny Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Kan iemand me naar een plaatje van mijn "geranium" leiden/linken? Lukt zelf niet zo goed tussen al die soorten...
greetje Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 erny..is het de ooievaarsbek? ook geranium namelijkhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Kleine_ooievaarsbek kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten