Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Een roos??

edit: Blijkbaar schreven Jorieke en ik tegelijk een reactie.

aangepast door Gast

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Sinds jaren staat er in onze beukenhaag een mooie klimplant, vermoedelijk een clematis ?

dit voorjaar zag ik een klein plantje van de zelfde soort enkele meters verder, dit heb ik in een pot gezet.

Nu wil ik graag weten of dit daadwerkelijk een clematis is, welke ondersoort en hoe ik deze het beste kan stekken/vermeerderen.

Bij voorbaat dank!

IMAG058856111403114346.jpg

IMAG058995461403114301.jpg

Geplaatst:

Omdat ik nog niet zo lang aan het tuinieren ben, herken ik helaas nog niet alle planten/groentes in mijn tuintje....oftewel; wie wil me uit de brand helpen; wat is dit ? Het bordje is door mijn oudste weggehaald en dat zag ik pas een paar dagen later....

Geplaatst:

Ik heb per ongeluk een boon/peul/erwt uit het vogelvoer gekweekt.

Nu is mijn vraag: welke soort is dit en... kan ik hem veilig opeten?

Op de laatste foto zie je dat hij vrij snel voorbij het peulen stadium gaat dus ik gok op een erwtjes soort maar daar is nog zo veel keuze in

IMG_20140603_135704.jpg

IMG_20140611_191421.jpg

IMG_20140615_135830.jpg

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Als de vogels het "mogen" eten, dan jij toch ook? Ik zou het ook vreemd vinden als er reukerwten gebruikt worden voor het vogelvoer

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:
Ik denk een reukerwt, en die is niet eetbaar!

Ruiken de bloemen erg sterk (lekker)?

Hij ruikt niet en lijkt ook niet op mijn sweet pea/ geurerwtjes niet qua bloem en ook niet qua blad

op deze foto zie je ook gelijk mijn sugarsnap blad dus even speuren

IMG_20140610_202404.jpg

Suus, daar heb je een punt ik vodn bij het voedingscentrum het volgende http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/peulvruchten.aspx dus als ik ze kook is het hopelijk veilig

Ik kan het trouwens deels ook gewoon niet uitstaan dat het "beestje geen naam" heeft

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Ik zie zelf nou niet gelijk zoveel verschil tussen mijn huidige peulen en erwten die bloeien ( ook een soortje die echt 100% gelijk is aan je 1e foto ) en mijn Lathyrus ( reukerwt ) die ik elk jaar heb. Bloemen komen bijna 100% overeen met elkaar. Sommige Lathyrus - soortjes geuren trouwens helemaal niet of nauwelijks ( het is erg dat zoiets verkocht wordt als 'reuk-erwt', maar het komt echt voor hoor )

Dat vogels iets eten, wil toch niet zeggen dat wij het ook kunnen eten ? Die redenering begrijp ik niet.

Geplaatst:

Bit, dat is ook weer waar. Er zijn zaken die wij niet kunnen eten en vogels wel natuurlijk. Maar bij erwten kan ik me zoiets eigenlijk niet voorstellen

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Bij mijn weten is ook gekookte siererwt niet eetbaar...

(En op de site van het voedingscentrum staat toch ook niet dat dat wél zo zou zijn...???)

Geplaatst:

Niet om nou paniek te zaaien hoor, echt niet, helemaal niet. Maar een paar erwten eten van de Laburnum ( gouden regen, ook een vlinderbloemige ) doet echt rare dingen. En legt een 5 jarig kind om.

Een paar zaden van de taxus legt een paard om, maar wordt door een aantal vogels ( niet álle, de meesten blijven er van af ) gewoon gegeten.

Geplaatst:
Bij mijn weten is ook gekookte siererwt niet eetbaar...

(En op de site van het voedingscentrum staat toch ook niet dat dat wél zo zou zijn...???)

Dat bedoelde ik ook niet met die link. Ik bedoelde daarmee peulvruchten in het algemeen .

Zoals ik zei: het is volgens mij geen geurerwt want hij ruikt dus niet en dat lijkt mij een duidelijk ontbrekend kenmerk toch?

Zijn geurertwen hetzelfde als siererwten? ik zie echt werkelijk waar het verschil niet meer tussen al die peulvruchten. Bestaat er geen peulvruchten identificatie wijzer

Geplaatst:

Het eerste waar ik aan denk als ik deze tros zie is : Kalmia.

Maar ik ken dan niet als boom.

Geplaatst:

Ik heb een paar keer eerder een foto geplaatst. Nog steeds niet helemaal uit wat het is.

1962742_673090902747701_815719638_n.jpg

10152626_681567328566725_1702241569_n.jpg

Dit is de meest actuele foto:

10387649_730817633641694_8314882529087427844_n.jpg

Van wat ik gezaaid heb, zou het de Citrus Trifoliata kunnen zijn. Iemand die me meer kan vertellen?

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Ik was gisteren op verjaardag en daar stond een boom in de tuin met rood blad en vruchten eraan die eruit zagen als kersen. En dan wel van die echte mooie grote rode vruchten.

Ze vroegen aan mij wat het was, en ik wist eigenlijk wel zeker geen kers misschien een pruim of alleen iets voor de sier.

Iemand enig idee?

Ik heb trouwens geen foto gemaakt.

Geplaatst:

@Angela. Een Prunus ja. Sier; kan ook vruchten geven, zijn nu al wel goed rood.

Google maar eens op roodbladige Prunus.

@nfrerichs: lijkt op iets pompoen of Courgette achtigs ?

De foto is zodanig dat ik de maat niet goed zie, maar blad gaat die richting op. Staat wel erg donker lijkt me.

Geplaatst:

Ik denk dat dit dan de courgette planten zijn... wist het niet zeker maar die heb ik wel gezaaid. Ze staan overigens in de zon, ik zal er net boven hebben gehangen met mijn lijf toen ik de foto maakte

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...